Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Flamme skrev (5 minutter siden):

Kunne vel strengt tatt holdt seg til å oppdatere ved pressekonferanser og pressebriefer. 

For de som tenkte at jeg var i mot at kongehuset kom, så er jeg så absolutt ikke det. Synes det er fantastisk at de stiller opp for folket sitt i slike kriser. Media ble nevnt som gribber her og det synes jeg er godt beskrivende. Samtidig så er dette blitt et kollektivt traume og Norges befolkning har behov for informasjon. Hårfin balanse mellom å informere for mye eller for lite, forstår det er krevende for alle parter. 

Ellers så virker det som det er full gass i ruinene i dag. Håper virkelig på et mirakel nå 😭 

Ja, kan forstå at du mener det. 

Men når de først sender 24/7 , så er det bedre at de sender/fokuserer på kongeparet enn livebilder fra rasområdet , eller løpe etter pårørende/skadde som akkurat har kommet ut fra sykehuset og er i sjokk. 

Håper på mirakler , ja 🤞

Endret av Prelunia
  • Liker 14
Skrevet
17 minutter siden, Fnuggolina said:

Jeg synes også denne «tradisjonen» er underlig.

Hvorfor skal kongelige ha som oppgave å reise til katastrofeområder når det fortsatt pågår?

Jeg går utfra de besøker noen overlevende som ikke har mistet noen - men jeg ville selv opplevd det som ekstremt beklemt og påtrengende å måtte bidra til omdømmet til en gitt institiusjon/kjendis/politiker. 

De gjør nok bare jobben de blir bedt om å gjøre av administrasjonen, men det blir bare feil nå. 

Selv om det føles feil for deg som sitter trygt hjemme i din varme stue, så betyr ikke det at de som faktisk sitter der ute og savner mor/datter/sønn/mann føler det er feil. Og det er de det handler om, ikke oss

• Liker 20
Skrevet (endret)
Prelunia skrev (9 minutter siden):

Ja, kan være enig i det :)

men når de først sender 24/7 , så er det bedre at de sender/fokuserer på kongeparet enn livebilder fra rasområdet , eller løpe etter pårørende/skadde som akkurat har kommet ut fra sykehuset og er i sjokk. 

Håper på mirakler , ja 🤞

Ja, det blir mye unødvendig "fyllstoff" når de skal sende døgnet rundt. Skjønner det er nødvendig å gjenta ting for nye seere som kommer til. Lurer på hvordan de pårørende opplever presse og media nå, kanskje til trøst å følge det på NRK eller kanskje til bry? Jeg har aldri vært i en slik krise og har ikke peiling.

Synes det er trist at en av de pårørende her inne opplevde det som at vi alle "gosser oss" og "koser oss med et avbrekk fra Korona". Hjertet mitt blør for de pårørende og ofrene her og jeg regner med at jeg ikke er alene om dét. Forstår det er brutalt når noen sitter å diskuterer om mor, bror, barn eller tante lever, men tror man må være en spesiell type syk i hodet for å kose seg med slike nyheter. 

Edit: Regner med vi får flere navn på de som er funnet omkommet i løpet av dagen.

Endret av Flamme
  • Liker 10
Skrevet
LilleMumi skrev (9 minutter siden):

Selv om det føles feil for deg som sitter trygt hjemme i din varme stue, så betyr ikke det at de som faktisk sitter der ute og savner mor/datter/sønn/mann føler det er feil. Og det er de det handler om, ikke oss

Men det er da ikke sikkert at de føler det er riktig heller...

Det eneste jeg vet er at jeg ikke ville likt det, dersom det var jeg som var rammet.

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Flamme said:

Ja, det blir mye unødvendig "fyllstoff" når de skal sende døgnet rundt. Skjønner det er nødvendig å gjenta ting for nye seere som kommer til. Lurer på hvordan de pårørende opplever presse og media nå, kanskje til trøst å følge det på NRK eller kanskje til bry? Jeg har aldri vært i en slik krise og har ikke peiling.

Synes det er trist at en av de pårørende her inne opplevde det som at vi alle "gosser oss" og "koser oss med et avbrekk fra Korona". Hjertet mitt blør for de pårørende og ofrene her og jeg regner med at jeg ikke er alene om dét. Forstår det er brutalt når noen sitter å diskuterer om mor, bror, barn eller tante lever, men tror man må være en spesiell type syk i hodet for å kose seg med slike nyheter. 

Det er ingen her som koser seg eller gosser seg. Folk bryr seg om de savnede og de som er påvirket er mennesker som har bodd andre steder i landet, så det sprer seg litt. Jeg selv kjenner folk som er evakuert.

• Liker 10
Skrevet
Fnuggolina skrev (31 minutter siden):

Jeg synes også denne «tradisjonen» er underlig.

Hvorfor skal kongelige ha som oppgave å reise til katastrofeområder når det fortsatt pågår?

Jeg går utfra de besøker noen overlevende som ikke har mistet noen - men jeg ville selv opplevd det som ekstremt beklemt og påtrengende å måtte bidra til omdømmet til en gitt institiusjon/kjendis/politiker. 

De gjør nok bare jobben de blir bedt om å gjøre av administrasjonen, men det blir bare feil nå. 

Jeg ville satt stor pris på et slikt besøk hvis jeg var i den situasjonen. Legg merke til at pressen ikke får være med når de kongelige møter de pårørende. 

• Liker 14
Skrevet
LilleMumi skrev (4 minutter siden):

Det er ingen her som koser seg eller gosser seg. Folk bryr seg om de savnede og de som er påvirket er mennesker som har bodd andre steder i landet, så det sprer seg litt. Jeg selv kjenner folk som er evakuert.

Det er jo det jeg skriver jeg også. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
Kath H. skrev (15 minutter siden):

Jeg ville satt stor pris på et slikt besøk hvis jeg var i den situasjonen. Legg merke til at pressen ikke får være med når de kongelige møter de pårørende. 

1: har du vært i en liknende traumatisk situasjon?

2. Det er det sikkert noen som gjør - mange liker kongehuset. Poenget mitt er at alt arbeid de gjør er for å styrke omdømmet til kongehuset som institusjon. Jeg har stor sans for alle i kongefamilien og synes de gjør en utrolig god jobb, de virker også som veldig varme og empatiske mennesker. 

Men alt i alt så handler det om omdømme - kongefamilien skal virke «samlende». 

Mette Marit opplevde selv tap under 22.juli, og det er jo ingen tvil om at de er veldig gode på denne type møter.

Men jeg tenker det er naturlig å vente. På lik linje med at noe av mediedekning i katastrofer går unødig langt. 

Administrasjonen trenger jo ikke organisere en tur dit og bruke ressurser på det når redningsaksjonen fortsatt pågår. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet
semperflorens skrev (18 minutter siden):

Men det er da ikke sikkert at de føler det er riktig heller...

Det eneste jeg vet er at jeg ikke ville likt det, dersom det var jeg som var rammet.

Folk er jo forskjellige der. Jeg liker kongen og hadde nok satt pris på et besøk. 

• Liker 11
Skrevet
clyde skrev (5 minutter siden):

Folk er jo forskjellige der. Jeg liker kongen og hadde nok satt pris på et besøk. 

Selvfølgelig er folk er forskjellige, det var poenget mitt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Misforstått noe, så sletter derfor denne. 

Endret av Visdomstannaverker
Misforståelse
Skrevet
1 minutt siden, Visdomstannaverker said:

Syntes han siste som pratet på direkte med gul uniform sa at noen var lettere skadet, var det om omkommede han snakket om? De har vel ikke lov å si sånt? 

Hallo?

• Liker 3
Skrevet
Visdomstannaverker skrev (10 minutter siden):

Syntes han siste som pratet på direkte med gul uniform sa at noen var lettere skadet, var det om omkommede han snakket om? De har vel ikke lov å si sånt? 

Hunden?

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, Visdomstannaverker said:

Det er, tross alt, folk som var reddet og på sykehuset med lettere skader, mulig han snakker om de?  De skal ikke glemmes de heller. 

• Liker 5
Skrevet
Visdomstannaverker skrev (16 minutter siden):

Han snakket om en av hundene som ble lettere skadet idag og måtte til veterinær. 

• Liker 20
Skrevet

18 minutter siden, Visdomstannaverker said:

Det var en hund som fikk noen lettere skader under søkene i natt, den hadde fått noen kutt på bena.

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 hour ago, Gasellen said:

Jeg er forsåvidt enig - samtidig har jeg sett hvordan gribbene i USA oppfører seg og da blir media i Norge til kattunger i forhold.

men man skulle tro de hadde lært. Kommer aldri til å glemme de usensurerte flyfotoene etter 22 juli som Dagbladet (tror jeg det var) la ut hvor man så døde tenåringer i fargerike jakker som lå strødd rundt på øya. 
Eller hvordan TV2 løp bort å trykte microfonen live oppi trynet på vettskremte tenåringer i sjokk som hadde svømt over fra Utøya. Røde Kors rakk ikke å gi dem tepper en gang før de ble intervjuet. 

Det var vel noen journalister som drømte om en Pultzerpris eller noe sikkert.. 

Ja,  drittsekk nyhetskanalen som publiserte bilde av han gutten i vannkanten med hendene opp mot Breivik som pekt gevær mot han har satt så dyp spor på meg at jeg griner fortsatt så mange år etter.  Den er brant der for evig og gud tenke at pårørende fikk sett dette.  Nå, må jeg ta pause -alt for mye tristhet akkurat nå. Skal gå og gi barna mine en klem.   

Endret av Outlander
  • Liker 7
Skrevet

Viser hva slags krefter man har med å gjøre.

• Liker 6
Skrevet

Noen som tror de har funnet noen klokken 10 siden det ble sagt? Syns det ble en rar stemning rundt at han bare sa feil, men kan hende det bare er jeg som overtenker det. Helt grusomt det her😫😓😭

• Liker 2
Skrevet
Kath H. skrev (56 minutter siden):

Jeg hatet det når jeg var i en lignende situasjon. Jeg fant det respektløst og invaderende. 

Vi er alle ulike. Jeg håper de får vite at de kommer og at de kan velge å trekke seg unna hvis de ikke vil møte de kongelige, for det fikk ikke vi. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...