Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #801 Del Skrevet 2. januar 2021 Flamme skrev (20 minutter siden): Film av hvor stort rasområdet er Skjønner det er vanskelig redningsarbeid når man ser denne filmen 😔 Ja... Det har vært vist på tv og er digert ... Guds lykke at mesteparten til høyre var jordområder med lite bebyggelse og at det ikke gikk enda mer den andre veien på boligområdet hvor husene står så tett ... Uff så grusomt dette er ... Håper kommuner og byggherrer finner andre steder å bygge hvor det er tryggere .. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cyndaquil Skrevet 2. januar 2021 #802 Del Skrevet 2. januar 2021 Typisk at store katastrofer kommer i høytider som jula . Jeg har gutt født i 2018 , slik som lille Alma, og får vondt av det som har hendt henne og familien . Hele livet foran seg, så kommer masse jord og dritt å ødelegger hele familien. Mamman, pappan og lillebror som nesten var fik ferdig. Raset har ikke tatt 10 offer, men 11. Han i magen levde også , stakkars. Om det er et sted etter døden er de i det minste sammen og 31 år gamle Eirik . Det sto at sted at hunden Millie som ble funnet uskadd var hans hund, de var altså sammen. Får vondt i meg av å tenke på at han kanskje har vært i livet og hadde klart seg hadde han fått hjelp før . Samtidig fårstår jeg at de ikke turt å gå inn å redde personer før . 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 2. januar 2021 #803 Del Skrevet 2. januar 2021 Huff. Tenker på de berørte ❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 2. januar 2021 #804 Del Skrevet 2. januar 2021 Nå er en fjerde person bekreftet omkommet 💔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 2. januar 2021 #805 Del Skrevet 2. januar 2021 😭 ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 2. januar 2021 #806 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Har sendt mange tanker og håper at de savnede ikke lider og at de blir funnet. Skred- og rasofre i andre land er noen jeg virkelig føler med. Så forferdelig å tenke på at det skal ta så lang tid å få svar, og frykten for at noen skal lide. Tilsvarende ulykker i andre land har gjort dypt inntrykk, og når dette er noe som blir så nært gjør det ikke mindre inntrykk. Kjørte forbi Olavsgaard og på E6 forbi Gjerdrum-skiltet i dag, og man føler seg så ekstremt maktesløs, skulle så gjerne ha gjort noe for å hjelpe. Sendte en bønn i går kveld enda jeg ikke tror lenger, og tente et lys i dag for et mirakel. Har barn selv, så at to barn er savnet gjør vondt i morshjertet. At hele familier og barn og unge mennesker med livet foran seg, er savnet i en så tragisk ulykke påvirker oss alle, så mye at jeg tror flere enn meg har følt seg sterkt psykisk og fysisk berørt. Store katastrofer berører mange og blir en form for nasjonalt traume, selv om det selvsagt berører pårørende og redningspersonell i en helt annen grad. Både tsunamien i Thailand, Utøya, Åsta-ulykken m.fl., er hendelser man ikke glemmer og som man har vært sterkt berørt av fordi de har vært så tragiske, og fordi man som menneske føler seg så liten og maktesløs, og at hele hendelsen har vært så meningsløs. Endret 2. januar 2021 av Geirfuglen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 2. januar 2021 #807 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Cyndaquil skrev (59 minutter siden): og 31 år gamle Eirik . Det sto at sted at hunden Millie som ble funnet uskadd var hans hund, de var altså sammen. Får vondt i meg av å tenke på at han kanskje har vært i livet og hadde klart seg hadde han fått hjelp før . Samtidig fårstår jeg at de ikke turt å gå inn å redde personer før . Ikke sikkert, det ble jo også opplyst at samboeren hans var i god behold. Vil ikke spekulere i noe, men hunden trenger jo ikke å ha vært sammen med dem (samme rom) kl 04 på natta da det hendte. Endret 2. januar 2021 av hufsaaaaa Endret noen ord 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 2. januar 2021 #808 Del Skrevet 2. januar 2021 KittySnow skrev (1 time siden): Men da leser man det i avisen, som burde være nok for å få dekt den nysgjerrigheten. Å søke opp på fb blir for meg altfor mye "stalking" og ikke ok. 😕 Jeg er venn med mormoren til Alma på Facebook. Er ikke stalking når det dukker opp i loggen. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiv Heks Skrevet 2. januar 2021 #809 Del Skrevet 2. januar 2021 Eg får så vondt! Eg håper så inderleg at dei finner ein eller fleire overlevande. Sjølv om eg ikkje er pårørende gjer det så vondt. Eg mista sjølv sønnen min for fem år sidan uventa, og det verste eg ser er at nokon går gjennom noko lignande. Eg ynskjer ingen i heile verda den smerta. Får ikkje sove fordi eg tenkjer på kor dei pårørende lengtar etter svar. Er inderleg klar over at det er dei pårørende som har det vondt no, men eg har vondt av at dei har det vondt. Og eg trur mange med vonde opplevingar føler på det same: dei ynskjer at ingen i heile verda skal gå gjennom noko så vondt. Eg blir fysisk kvalm av å tenke på kor vondt dei har det fordi eg har vore i liknande fotspor sjølv. Prøver å skjerme meg sjølv frå nyheiter, men eg klarer ikkje. Skulle så inderlig ynskje at det kom gode beskjeder! Tenner eit lys for håp i det som kanskje verker håplaust ❤️ 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 2. januar 2021 #810 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 3. januar 2021 av Elaine Marley 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 3. januar 2021 #811 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Får virkelig håpe de finner alle, så alle pårørende får en grav å gå til. Håpet om at noen overlever nå er nok veldig lite. 4 døgn er gått. Da må de ha tilgang på vann, i så fall. Endret 3. januar 2021 av Expandable86 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hablador Skrevet 3. januar 2021 #812 Del Skrevet 3. januar 2021 T-Rex skrev (7 timer siden): De jobber med livet som innsats. All ære! Ikke med livet som innsats, mer som utfordrende og krevende miljø å jobbe i, uttalte de selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. januar 2021 #813 Del Skrevet 3. januar 2021 Nå tar de i bruk forsvarets brolegger https://direkte.vg.no/skredet-i-gjerdrum/news/tar-i-bruk-forsvarets-brolegger.QCRP0O_cc?utm_source=vgfront&utm_content=row-2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. januar 2021 #814 Del Skrevet 3. januar 2021 hablador skrev (16 minutter siden): Ikke med livet som innsats, mer som utfordrende og krevende miljø å jobbe i, uttalte de selv. Risikoen er høy i området ifølge innsatslederen fra politiet, så der tar du feil. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 3. januar 2021 #815 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Frøkensina skrev (9 minutter siden): Risikoen er høy i området ifølge innsatslederen fra politiet, så der tar du feil. Stemmer. Har ikke hørt annet enn at det er høy risiko og risikofylt arbeid. Deler av området de leter i er så ustabilt (bløtt, gjørmete) at de må bygge opp med flere plater lag på lag for å i det hele tatt passere. Hunder og førere har vært dekket av gjørme etter at de har kommet ut av området. Sier seg selv at de ikke kan hive inn all verdens folk, men at arbeidet må koordineres og sikres på best mulig vis. Endret 3. januar 2021 av hufsaaaaa La til noe. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 3. januar 2021 #816 Del Skrevet 3. januar 2021 hufsaaaaa skrev (2 minutter siden): Stemmer. Har ikke hørt annet enn at det er høy risiko og risikofylt arbeid. Deler av området de leter i er så ustabilt (bløtt, gjørmete) at de må bygge opp med flere plater lag på lag for å i det hele tatt passere. Sier seg selv at de ikke kan hive inn all verdens folk, men at arbeidet må koordineres og sikres på best mulig vis. Ja. De har brukt både armeringsnett og planker under isoporen, men det er likevel veldig ustabilt. Når de får i bruk broleggeren vil det øke sikkerheten og effektivisere arbeidet ifølge NrK https://www.nrk.no/norge/forsvarets-bruleggingsutstyr-tatt-i-bruk-1.15310713 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 3. januar 2021 #817 Del Skrevet 3. januar 2021 Når er neste direkte? Var siste kl 23? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 3. januar 2021 #818 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Visdomstannaverker skrev (20 minutter siden): Når er neste direkte? Var siste kl 23? Har sendt en mail til vg med forespørsel om de kan lage en bedre oversikt over når pressebriefene har vært, innholdet i disse og når neste er meldt. Ser at operasjonsleder meldte at de skulle fortsette søket etter kl. 04, men om dette var en ordinær pressebrief hvor de avklarte om eventuelle funn i løpet av natten eller ikke syntes jeg ikke kom så godt frem. Hadde vært fint å fått en rask oversikt over når første pressebrief skal være denne morgenen også. Endret 3. januar 2021 av babycodex 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. januar 2021 #819 Del Skrevet 3. januar 2021 babycodex skrev (23 minutter siden): Har sendt en mail til vg med forespørsel om de kan lage en bedre oversikt over når pressebriefene har vært, innholdet i disse og når neste er meldt. Ser at operasjonsleder meldte at de skulle fortsette søket etter kl. 04, men om dette var en ordinær pressebrief hvor de avklarte om eventuelle funn i løpet av natten eller ikke syntes jeg ikke kom så godt frem. Hadde vært fint å fått en rask oversikt over når første pressebrief skal være denne morgenen også. Jeg tror de sa først at de skulle søke til 1-2-3 et sted og så la området hvile i noen timer før de fortsetter med søket fordi da kommer det nye lukter som hundene kan markere på. Så tenker jeg at mannskapet trenger hvile ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 3. januar 2021 #820 Del Skrevet 3. januar 2021 (endret) Drizzt skrev (9 minutter siden): Jeg tror de sa først at de skulle søke til 1-2-3 et sted og så la området hvile i noen timer før de fortsetter med søket fordi da kommer det nye lukter som hundene kan markere på. Så tenker jeg at mannskapet trenger hvile ... Stemmer det sa de kl. 23. Men så valgte de å fortsette utover natten lengre enn først tiltenkt fordi de hadde flere markeringer å jobbe etter, slik jeg forsto det. Det skal komme et nytt mannskap som tar over på dagtid. Kanskje blir det noe liggetid i området helt på morgenen likevel eller så har de endret strategi, litt lite info syntes jeg. Men avisene meldte iallfall at operasjonsleder hadde sagt etter kl. 04 at de skulle fortsette søket gjennom natten. Endret 3. januar 2021 av babycodex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå