Gjest Maxwell Skrevet 2. januar 2021 #761 Del Skrevet 2. januar 2021 Dette er så trist 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 2. januar 2021 #762 Del Skrevet 2. januar 2021 Lin11 skrev (6 minutter siden): Jeg spekulerer ikke, det er bare merkelig form for journalistisk! Å frigi bilder av savnede er veldig vanlig. Det er de pårørende som frigir i samarbeid med mediene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 2. januar 2021 #763 Del Skrevet 2. januar 2021 KittySnow skrev (1 minutt siden): Enig. Utroligfrustrerendes. Jeg har noe, dog kun for vennelista. Og merker jeg ikke har tenkt den tanken før, om at hvis jeg ville endt i en krise som disse i Gjerdrum så skulle fremmede "stalket" fb profilen minlg "grått" over mitt barn/barnebarns bilder. Nei beklager syns det er ekkelt rett og slett. 😐 Alltid når det skjer tragedier hvor navn offentliggjøres så stalker folk fb deres. Husker folk gjorde det når Sigrid Schetne forsvant, når gutten i Kolbotn ble drept av faren sin så ble både gutt og far søkt opp, når Janne Jemtland ble drept søkte folk opp både henne og mannen, og når Breivik terroriserte landet prøvde folk å finne han på fb også. Jeg tror generelt det er lurt å dele så lite som bare mulig. Selv om folk ikke mener noe vondt med det så vil jeg ikke at alle skal se bilder av barnet mitt. Jeg hadde kanskje latt avisa trykke ett bilde, for å få ett ansikt på navnet, men jeg ville ikke vært komfortabel med at fremmede hadde tilgang til ett album av livet vårt selv om de tente aldri så mange lys for oss 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 2. januar 2021 #764 Del Skrevet 2. januar 2021 tunaen skrev (14 minutter siden): Gud, som jeg håper på et mirakel ❤️💙 alle ti kan da ikke være omkommet!😞 Tenker akkurat det samme🙌❤️ Noe lysglimt i alt det mørket som har preget 2020, og nå også starten av dette nye året🙏 Varme tanker til alle de som er berørt av denne tragedien, og hvil i fred til de fire som er omkommet😢❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 2. januar 2021 #765 Del Skrevet 2. januar 2021 Maydis8 skrev (Akkurat nå): Å frigi bilder av savnede er veldig vanlig. Det er de pårørende som frigir i samarbeid med mediene. Ja, men NRK hadde en artikkel om det i går, og det var ikke samme info VG har valgt å gå ut med. Jeg undrer meg over hvorfor de har valgt denne tilnærmingen. Det oppleves som merkelig. Første gang jeg har vært på VG.no på flere måneder, og kommer ikke til å klikke meg inn igjen der på en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. januar 2021 #766 Del Skrevet 2. januar 2021 Leser i Dagbladet at en av grunnene til at de ikke har folk inne i rasområdet hele tiden er fordi at skadestedet skal få hvile slik at nye lukter kan komme opp. Sånn at hundene ikke markerer på lukta til redningsmannskapet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 2. januar 2021 #767 Del Skrevet 2. januar 2021 KittySnow skrev (5 minutter siden): Enig. Utroligfrustrerendes. Jeg har noe, dog kun for vennelista. Og merker jeg ikke har tenkt den tanken før, om at hvis jeg ville endt i en krise som disse i Gjerdrum så skulle fremmede "stalket" fb profilen minlg "grått" over mitt barn/barnebarns bilder. Nei beklager syns det er ekkelt rett og slett. 😐 Det er litt ekkelt, det kan jeg være enig i. Men jeg tror disse bildene er delt av desperate pårørende i dyp krise. Folk var sendt til ahus, noen hadde blitt kjørt vekk til olavsgaard osv. Kaotisk og fryktelig. Synes ikke vi skal dømme folk for at de har lagt ut bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 2. januar 2021 #768 Del Skrevet 2. januar 2021 Giselle skrev (44 minutter siden): Dette er så ekstremt sørgelig å lese om, men så klarer jeg ikke å la være heller.. Jeg kommer til å juble høyt om jeg leser noe om overlevende! Håper og håper! Forresten; hvis man går inn på Finn og inn på solgte boliger i området hvor skredet skjedde, så ble det faktisk nettopp solgt en bolig der i november. Den boligen var rett ved kanten av skredet. Det var jo litt katten i sekken kjøp kan du si.. (Ikke at det betyr noe i det store og hele, menneskeliv har gått tapt(!), men bare tenkte på det et lite sekund.) Hvis noen vil se hvordan husene i området ser ut så kan en se det i den boligannonsen. Flotte og koselige hus! Ser ut som det var en golfbane der skredet gikk. Så et intervju (husker ikke hvor) av en mann som hadde kjøpt lelighet/hus i Ask nylig og skulle flytte inn i januar. Lurer på om han sa at han hadde begynt å pusse opp. Og han var fortvilt for han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg nå. Mulig det var den du så der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 2. januar 2021 #769 Del Skrevet 2. januar 2021 Ja, dropp å spekulèr. Synd om tråden blir stengt pga uvettige funderinger. Er positivt å ha en tråd om saken, så forsøk å bidra til å opprettholde den 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KittySnow Skrevet 2. januar 2021 #770 Del Skrevet 2. januar 2021 Gasellen skrev (8 minutter siden): Alltid når det skjer tragedier hvor navn offentliggjøres så stalker folk fb deres. Husker folk gjorde det når Sigrid Schetne forsvant, når gutten i Kolbotn ble drept av faren sin så ble både gutt og far søkt opp, når Janne Jemtland ble drept søkte folk opp både henne og mannen, og når Breivik terroriserte landet prøvde folk å finne han på fb også. Jeg tror generelt det er lurt å dele så lite som bare mulig. Selv om folk ikke mener noe vondt med det så vil jeg ikke at alle skal se bilder av barnet mitt. Jeg hadde kanskje latt avisa trykke ett bilde, for å få ett ansikt på navnet, men jeg ville ikke vært komfortabel med at fremmede hadde tilgang til ett album av livet vårt selv om de tente aldri så mange lys for oss Veldig enig.. Trynefaktor skrev (7 minutter siden): Det er litt ekkelt, det kan jeg være enig i. Men jeg tror disse bildene er delt av desperate pårørende i dyp krise. Folk var sendt til ahus, noen hadde blitt kjørt vekk til olavsgaard osv. Kaotisk og fryktelig. Synes ikke vi skal dømme folk for at de har lagt ut bilder. Dømmer ikke de som har delt bildene ❤️ Overhodet ikke. Var mer disse som snek inme på profilen til de pårørende. Jeg har sett etterlysninger som pårørende har delt helt i starten. Men for noen sider tilbake her var det en som hadde vært inne på siden til mormoren til 2åringen og sett på bilder fra julaften osv. Og d syns jeg er litt unødvendig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 2. januar 2021 #771 Del Skrevet 2. januar 2021 Uff. I går sa en reporter på tv2 at dukkehuset som lå i raset symboliserte at det var barn involvert. Men dette er altså et lite hus ved kulverten/dammen på golfbanen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 2. januar 2021 #772 Del Skrevet 2. januar 2021 Kan alle som spekulerer i hvem som er funnet heller spekulere sammen med sin mann/kone/andre? Så slipper vi det her? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Giselle Skrevet 2. januar 2021 #773 Del Skrevet 2. januar 2021 Omo skrev (Akkurat nå): Så et intervju (husker ikke hvor) av en mann som hadde kjøpt lelighet/hus i Ask nylig og skulle flytte inn i januar. Lurer på om han sa at han hadde begynt å pusse opp. Og han var fortvilt for han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg nå. Mulig det var den du så der. Ja det er mye mulig for jeg så ingen andre boliger der som var kjøpt siste 12 mnd. Huff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superbobla Skrevet 2. januar 2021 #774 Del Skrevet 2. januar 2021 Frida skrev (2 minutter siden): Kan alle som spekulerer i hvem som er funnet heller spekulere sammen med sin mann/kone/andre? Så slipper vi det her? Tenkte akkurat det samme. Greit å diskutere/spekulere innenfor husets fire vegger. Noe annet er litt usmakelig synes jeg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. januar 2021 #775 Del Skrevet 2. januar 2021 Virker til å være full gass med redningsarbeidet nå i hvert fall ❤ Håper det dukker opp flere mennesker. Så flinke hunder. Har lest litt om Tuveraset i Göteborg. 9 som omkom der. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. januar 2021 #776 Del Skrevet 2. januar 2021 Ang. det dere snakker om med snoking på profiler osv så er det i hvert fall en av de savnede som hadde en åpen profil før som nå siden i går har blitt veldig lukket. Sikkert noen pårørende son har lukket den profilen for å hindre slik snoking. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 2. januar 2021 #777 Del Skrevet 2. januar 2021 Er det noen som vet om det blir en ny pressebrief i dag og eventuelt når? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metzili Skrevet 2. januar 2021 #778 Del Skrevet 2. januar 2021 For en ufattelig tragedie. Helt hjerteskjære lese om dette. Tenker på alle de savnede og omkommende, og tenker hvor skjørt livet er, hvor brått det kan snu.. Nå lurer jeg på, om slike ras kan skje helt plutselig? Uten noe form for forvarsel? Jeg har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det er blitt diskutert tidligere... Varme tanker sendes til de rammede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. januar 2021 #779 Del Skrevet 2. januar 2021 Metzili skrev (Akkurat nå): For en ufattelig tragedie. Helt hjerteskjære lese om dette. Tenker på alle de savnede og omkommende, og tenker hvor skjørt livet er, hvor brått det kan snu.. Nå lurer jeg på, om slike ras kan skje helt plutselig? Uten noe form for forvarsel? Jeg har ikke lest hele tråden, så vet ikke om det er blitt diskutert tidligere... Varme tanker sendes til de rammede. Har forstått det sånn at man som regel kan se endringer i terrenget, sprekkdannelser feks. I Rissa var det vel ingen forvarsel utenom at det gikk av en liten bit først før det gravde seg lenger inn i terrenget. Kjempeskummelt opplegg og det går veldig fort virker det som 😔 Hvis du ser på youtube om kvikkleire så ser du hvor ekstremt fort det blir flytende hvis saltet mangler og det blir utsatt for trykk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 2. januar 2021 #780 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Så tragisk! Nå er flere funnet omkommet, det står i media. Stakkars disse og stakkars pårørende ♥️ Og stakkars hele Gjerdrum! Håper de gransker nøye hvordan de kunne bygge så mange hus på kvikkleire! Endret 2. januar 2021 av Justlooking Tillegg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå