Drizzt Skrevet 2. januar 2021 #701 Skrevet 2. januar 2021 Thildamor skrev (3 minutter siden): Er ikke teit for de som savner sin pus. Den vil nok finne veien ut når det blir roligere omkring der i løpet av natta/morgenkvisten, Jeg håper pussen fikk tilgang til mat og vann ved utgangen. Og noe varmt å ligge på. 7
Hatsumomo Skrevet 2. januar 2021 #702 Skrevet 2. januar 2021 Sitat - For at vi skal jobbe systematisk, må vi søke der det er markert fra hundene. Å søke på måfå gir oss dårlige odds, men vi mener nå vi har så mange markeringspunkter at vi kan jobbe til omkring klokka 01, 02, 03, kanskje 04 i natt. Så må vi starte med nye hundesøk og markeringspunkter søndag morgen, sier Halvorsen. https://www.dagbladet.no/nyheter/enormt-med-vrakrester/73237981 Må jo bety at hundene har markert at det funn av menneske flere steder da.. 12
runi Skrevet 2. januar 2021 #703 Skrevet 2. januar 2021 Troyamin skrev (40 minutter siden): Og barnehospice. Takk for info!👍 😇 yw 1
Visdomstannaverker Skrevet 2. januar 2021 #704 Skrevet 2. januar 2021 (endret) mammahjarte skrev (2 timer siden): Har grått ein del og klemt dattera mi litt ekstra dei siste dagane. Eg trur ikkje eg hadde klart å finne tilbake til eit meningsfullt liv om noko hadde skjedd med ho. Stakkars folk ❤️ Hvil i fred 🌹 Jeg har klemt de godt siden 30 desember.. Men gjør det generelt hver dag, men litt ekstra nå❤️ Ikke jeg heller, min mening med livet er barna mine. Uten de ville jeg ønsket meg død. Men vær så snill å ikke skriv hvil i fred om du tenker på alle.. Jeg har fortsatt håp på de 7 savnede selv om det er liten sannsynlighet. Klamrer meg i håpet ❤️ Endret 2. januar 2021 av Visdomstannaverker .. 5
Tradegy Skrevet 2. januar 2021 #705 Skrevet 2. januar 2021 15 minutter siden, Hatsumomo said: Teit kanskje, men litt rørende å lese om pusekatten som er i live i skredet, men lite samarbeidsvillig. Tok meg selv i å humre litt nå. Er som de sier...hunder har eiere og katter har stab 19
Helgeline Skrevet 2. januar 2021 #706 Skrevet 2. januar 2021 Vil bare si at det er naturlig at dette går hardt inn på veldig mange. Ikke bare skjer det på slutten av koronaåret 2020, det skjer også i jul/nyttår. En tid som er viet ro, ettertanke og avslapning sammen med familie. Barnas høytid. Frelserens fødsel. ikke minst gjør det et dypt inntrykk at dette skjer når folk er i hjemmene sine. I sengene sine. På den tiden av døgnet da færrest mulig er våkne. På den tiden mennesker er på sitt mest sårbare. Kvinner, barn og gravide. Det er ufattelig. 20
Gjest MissFlower Skrevet 2. januar 2021 #707 Skrevet 2. januar 2021 Tar av meg hatten for redningsmannskapene, for en innsats! 🙏🏼❤️
Gjest tranedatter Skrevet 2. januar 2021 #708 Skrevet 2. januar 2021 Ble også rørt av den stae katta. Mvh en med 2 stykk primadonnaer her hjemme. En som skrev om hvorfor alle forlot stedet: De sa at det er flere team, tidligere idag så man att de var grupperinger på minst 3 ulike byggrester. Og de som nettop har plukket frem et menneske, behøver nok en liten pause, briefing og støtte. De er jo mennesker, ikke maskiner.
Drizzt Skrevet 2. januar 2021 #709 Skrevet 2. januar 2021 Det er fantastisk at det er såpass trygt at det kan jobbes til midt på natta. Da er det større sannsynlighet for at flere blir funnet - både mennesker og dyr. Katten er nok ganske skremt og derfor ikke samarbeider. Eller at den føler det er tryggest hjemme tross alt. Bare gi den mat og vann og en varm pledd å ligge på, så kommer den ut etterhvert. Jeg leste at 2 av 3 omkomne ble funnet i det som fremstår som samme bygg. Da kan det være lettere å identifisere dem. 4
Pingvinboogie Skrevet 2. januar 2021 #710 Skrevet 2. januar 2021 Måtte også trekke på smilebåndet av den lite samarbeidsvilige kattepusen. Ikke bare har den vært fanget i leire i dagevis, men den ble høyst sannsynlig funnet av en HUND! Noen lyspunkter må det jo være oppi denne elendigheten også. 38
Hollie321 Skrevet 2. januar 2021 #711 Skrevet 2. januar 2021 MissFlower skrev (10 minutter siden): Tar av meg hatten for redningsmannskapene, for en innsats! 🙏🏼❤️ De er virkelig fantastiske alle sammen ❤️ Denne saken treffer nok de fleste av oss dypt i hjertet. Man føler seg pluttselig sårbar når man ligger trygt hjemme i sengen. Ord blir liksom fattige nå... 15
Ti.09 Skrevet 2. januar 2021 #712 Skrevet 2. januar 2021 tranedatter skrev (9 minutter siden): De er jo mennesker, ikke maskiner. Enig i dette! Hadde det vært mulig å gi deg flere likes, så hadde jeg gjort det. 14
Drizzt Skrevet 2. januar 2021 #713 Skrevet 2. januar 2021 Hatsumomo skrev (22 minutter siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/enormt-med-vrakrester/73237981 Må jo bety at hundene har markert at det funn av menneske flere steder da.. Det er slik jeg forstår det også. Eventuelt dyr? Jeg håper vi våkner til gode nyheter i morgen tidlig. 6
Gjest tranedatter Skrevet 2. januar 2021 #714 Skrevet 2. januar 2021 Tolker også som at de har først kartlagt, så gått inn med hunder som har markert flere steder. Så går folk inn og for hånd kaster og bærer bort byggrester.
Drizzt Skrevet 2. januar 2021 #715 Skrevet 2. januar 2021 Jeg ser nå en grå vegg som kan være lett å identifisere på huset hvor det siste funnet tok sted. 1
Cyndaquil Skrevet 2. januar 2021 #716 Skrevet 2. januar 2021 Drizzt skrev (11 minutter siden): Jeg ser nå en grå vegg som kan være lett å identifisere på huset hvor det siste funnet tok sted. Er det bilder av husene før skredet noen sted? 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 2. januar 2021 #717 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Geirfuglen skrev (3 timer siden): Jeg etterlyste ikke svar på det, det lå ved i salgspapirene. Det er mange steder i Norge man ikke har kartlagt kvikkleire, f.eks her jeg bor. Å sjekke grunnforhold er ikke med i typiske sjekklister for boligkjøp, det er ikke noe den jevne nordmann vet noe om. Nei, det er jo noe selger og utbyggere bør ha ansvar for å informere om, slik at man kan ta et opplyst valg. Akkurat som man gjør mht. radonforhold, noe som egentlig er mindre skummelt siden det er enklere å gjøre noe med. Disse tingene er nedfelt i lovverk. Altså hva som pliktes å ha utredninger på, risikovurderinger etc. Som for eksempel plan- og bygningsloven. Eller forurensingsloven. Og som du sier er mange steder ikke kartlagt, hverken på dette eller andre grunnforhold. Blir litt overrasket over at enkelte i tråden her virker å tro st det er kjøper som er pliktig å sette seg inn i alt, og at planarbeid bare gjøres ved å bygge litt her og der 🙈 Og tror folk at forvaltningen som kartlegger har fritt budsjett? Jeg forstår heller ikke trangen endel har til å MÅTTE kondolere før noen er identifisert - og diskutere så masse rundt at «joda, det er umulig med overlevende». Er det virkelig så nødvendig at vi her inne får kondolerert nå i et kommentarfelt for de som ikke er funnet eller identifisert? 🤷♀️ En ting er å kommentere de åpenbare forholdene - men vent nå litt med konklusjonene. Ha litt respekt. Endret 2. januar 2021 av Fnuggolina
Gasellen Skrevet 2. januar 2021 #718 Skrevet 2. januar 2021 Hatsumomo skrev (51 minutter siden): Teit kanskje, men litt rørende å lese om pusekatten som er i live i skredet, men lite samarbeidsvillig. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=52902 Katter er katter uansett situasjon 😅 men så er det vel knapt dyr som har større overlevelsesevne. De har nok rett i at den finner veien ut på egenhånd 11
Hatsumomo Skrevet 2. januar 2021 #719 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Gasellen skrev (2 minutter siden): Katter er katter uansett situasjon 😅 men så er det vel knapt dyr som har større overlevelsesevne. De har nok rett i at den finner veien ut på egenhånd Ja, helt klart. Men katten kan være skadet og da blir den gjerne pall der den er. Må jo også være sulten (drikke har den nok fått i seg av leirpyttene) og er det mye bråk i området så er det helle ikke sikkert at en skremt katt går noen sted. Håper også den kommer seg ut av området, men den har jo allerede vært der i 3 dager så...men har jo full forståelse for at redningsarbeiderene ikke kan drive å løpe etter katten i det området. Endret 2. januar 2021 av Hatsumomo 6
Elaine Marley Skrevet 2. januar 2021 #720 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 2. januar 2021 av Elaine Marley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå