Rosa Sitron Skrevet 2. januar 2021 #581 Del Skrevet 2. januar 2021 Just now, Milio said: Alle som bor under marin grense, kan bo på kvikkleire eller gjør det med stor sannsynlighet. Men det er ikke alle stedet som anses som risikosoner. Det vet jeg, og derfor jeg syns 40000 hørtes kunstig lite ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 2. januar 2021 #582 Del Skrevet 2. januar 2021 Rosa Sitron skrev (Akkurat nå): Det vet jeg, og derfor jeg syns 40000 hørtes kunstig lite ut. 40 000 stemmer hvertfall ikke. Store deler av det flate landskapet i Norge er under marin grense. Tror grensa går på 220 moh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 2. januar 2021 #583 Del Skrevet 2. januar 2021 De realitetsorienterer selvfølgelig de pårørende. Men samtidig kan de ikke gi opp så lenge det er en mikroskopisk sjanse for at noen kan ligge i en luftlomme. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 2. januar 2021 #584 Del Skrevet 2. januar 2021 PaperFlower skrev (12 minutter siden): Mange foretrekker jo at det er et håp. Da er det lettere å godta det som har skjedd, at håpet heller sakte men sikkert dør ut og man kan prøve å akseptere det som har skjedd i mellomtiden. Hvis de allerede hadde sagt at "nei det er usannsynlig at de lever, vi leter nå etter de døde kroppene deres i stedet" tenker jeg det er mange liv som faller i grus tvert. Jeg personlig hadde i allefall heller ønsket meg litt tid på å akseptere det som har skjedd, enn at de plutselig 1 døgn etter skredet sa at de tror ingen lever. De er nok også redde for å si at de bare leter etter omkomne, for så å finne noen som lever. Det er kanskje enda verre for de etterlatte, å bli usikre på om myndighetene snakker sant? Om de trappet ned på søket, finner en kropp som kanskje hadde overlevd hvis de hadde funnet personen en halvtime før... Det er nok enda verre, tenker jeg. Derfor er det nok kanskje viktig å holde motet og energien oppe, og lete som om de skal finne overlevende. Da er vi nok ulike. Jeg foretrekker å vite det sannsynlige fortest mulig, er kanskje derfor jeg reagerer på at de sier de leter overlevende. Tenker at det bare er positivt dersom det dukker opp levende selv om de var antatt døde. Ingenting er jo bedre enn det! Men det er slik jeg tenker, og vi er nok helt forskjellige der. Håper uansett at jeg tar feil og de finner noen som lever, krysser virkelig fingrene for det. Jeg bare synes ikke noe om falske håp, men det er meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 2. januar 2021 #585 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) 9 minutter siden, Bente1234 said: Det har jeg reagert på og når en på morgenen samme dag ble plukket opp og hadde en kropps temperatur på 30c .... altså etter 3 dager og netter... i vinter vær.. ikke sjans tror jeg. De satt under mer eller mindre åpen himmel i sludd. Alle er nok enig i at det er liten sjanse, men med absolutt maksimal flaks (i uflaks) kan det være mulig med overlevende. Endret 2. januar 2021 av T-Rex 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 2. januar 2021 #586 Del Skrevet 2. januar 2021 T-Rex skrev (Akkurat nå): De satt under mer eller mindre åpen himmel i sludd. Alle er nok enig i at det er liten sjanse, men med absolutt maksimal flaks kan det være mulig med overlevende. Selvsagt det hadde vært ett mirakel og da har de hatt englevakt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butterbeer4 Skrevet 2. januar 2021 #587 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Tenner ti lys for alle ofrene, og håper på det beste. Endret 2. januar 2021 av Butterbeer4 Feil bilde 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 2. januar 2021 #588 Del Skrevet 2. januar 2021 (endret) Så bra de finner folk, selv om de dessverre er omkommet. Vil tro det er viktig for pårørende at de blir funnet, få mulighet til å ta "farvel" ved å se dem for en siste gang og slippe at det blir en kald leirmasse som grav Endret 2. januar 2021 av Hatsumomo 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 2. januar 2021 #589 Del Skrevet 2. januar 2021 8 minutter siden, Milio said: 40 000 stemmer hvertfall ikke. Store deler av det flate landskapet i Norge er under marin grense. Tror grensa går på 220 moh. Mhm, og jeg sjekket kartet nå. Steder jeg vet det er kvikkleire gjennom jobb er markert som.ikke kartlagt. Og her vet kommunen at det er kvikkleire. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 2. januar 2021 #590 Del Skrevet 2. januar 2021 2 minutter siden, Hatsumomo said: Så bra de finner folk, selv om de dessverre er omkommet. Vil tro det er viktig for pårørende at de blir funnet, det er noe med tanken på en kald leirmasse som grav Ja, jeg håper alle blir funnet ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 2. januar 2021 #591 Del Skrevet 2. januar 2021 Rosa Sitron skrev (Akkurat nå): Ja, jeg håper alle blir funnet ❤️ Det håper jeg og ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 2. januar 2021 #592 Del Skrevet 2. januar 2021 mammahjarte skrev (22 minutter siden): Eg synest også det er uetisk å antyde at folk nå kanskje kan ha overlevd (etter tre døgn). Du ser også at folk på nyhetene er pålagt å ha detta standpunktet. Det er lett å sjå når folk seie ting dei ikkje trur på sjølv... Det er forskjell på å gi håp og gjera sorgen større å bæra. Får vondt av heile greia. Eg har ein datter som er kliss lik ho på to år som er savnet :.( Har også familie som er evakuert som nå desperat vil flytte. Uff Håper det går bra med familien din, og at de er uskadet 🌹 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 2. januar 2021 #593 Del Skrevet 2. januar 2021 Noen som vet noe om hundene de bruker? Hvor tykk leire kan de lukte noe, om de kan i det hele tatt gjennom kvikkleire.. Hva med bygg? Ser de graver en del for hånd før de sender hundene inn. Og: Hvorfor bruker de ikke helikopter til å løfte bort vegger, eller vil de bare rase om de forsøker løfte bort? Må være utrolig tung jobb å for hånd grave i hus! All ære til søkemannskapet og deres hunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 2. januar 2021 #594 Del Skrevet 2. januar 2021 Just now, clyde said: Håper det går bra med familien din, og at de er uskadet 🌹 Dei var 1 kilometer frå rasområdet og kom seg vekk fort heldigvis. Det kan sjå ut som dei på sikt må flytte tilbake, men ingen veit noko. Starten på året vart sikkelig kaos for dei. Eg er glad dei lever. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 2. januar 2021 #595 Del Skrevet 2. januar 2021 8 minutter siden, Rosa Sitron said: Ja, jeg håper alle blir funnet ❤️ Det er veldig viktig for de fleste å ha en grav å gå til, når nærstående dør, så vi får håpe at det går an å finne alle som ligger i skredet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 2. januar 2021 #596 Del Skrevet 2. januar 2021 mammahjarte skrev (2 minutter siden): Dei var 1 kilometer frå rasområdet og kom seg vekk fort heldigvis. Det kan sjå ut som dei på sikt må flytte tilbake, men ingen veit noko. Starten på året vart sikkelig kaos for dei. Eg er glad dei lever. Ja, man kan bare prøve å forestille seg hvordan dette er. Det må være helt forferdelig. 💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 2. januar 2021 #597 Del Skrevet 2. januar 2021 6 minutter siden, tranedatter said: Noen som vet noe om hundene de bruker? Hvor tykk leire kan de lukte noe, om de kan i det hele tatt gjennom kvikkleire.. Hva med bygg? Ser de graver en del for hånd før de sender hundene inn. Og: Hvorfor bruker de ikke helikopter til å løfte bort vegger, eller vil de bare rase om de forsøker løfte bort? Må være utrolig tung jobb å for hånd grave i hus! All ære til søkemannskapet og deres hunder! Jeg tror de da risikerer å destabilisere kvikkleiren rundt. Den kan plutselig bli helt flytende (gjørmesuppe) ved trykkforandringer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 2. januar 2021 #598 Del Skrevet 2. januar 2021 Pantoten skrev (40 minutter siden): Det gjør de! Og mange redningshunder/ettersøkshunder/etc. trenes jo på frivillig basis. Utrolig viktig og krevende frivillig arbeid av ildsjeler 👏 Snakka med en som trente søkshunder ifbm snøras en gang. det koster visst over hundre tusen kroner og blir stort sett betalt av treneren selv. Og det er få hunder som er "gode nok" til at de blir sertifiserte. Man risikerer og bruke mye tid på en hund som rett og slett ikke blir bra nok. hunder er fantastiske hjelpemidler. Virkelig menneskets beste venn. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. januar 2021 #599 Del Skrevet 2. januar 2021 Godt at de har funnet en til, selvom de finner døde er det godt at etterlatte får svar ❤️. Foreldrene mine bor like ved raskanten og bor nå hos oss på ubestemt tid. Det er så mange følelser, svinger fra tristhet til sinne og usikkerhet. En forferdelig tragedie 😥 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 2. januar 2021 #600 Del Skrevet 2. januar 2021 Gasellen skrev (5 minutter siden): Snakka med en som trente søkshunder ifbm snøras en gang. det koster visst over hundre tusen kroner og blir stort sett betalt av treneren selv. Og det er få hunder som er "gode nok" til at de blir sertifiserte. Man risikerer og bruke mye tid på en hund som rett og slett ikke blir bra nok. hunder er fantastiske hjelpemidler. Virkelig menneskets beste venn. Ja, det er et omfattende avlsarbeid og utallige treningstimer som ligger bak, og et trangt nåløye å komme igjennom. Utrolig imponerende! Står klare til å rykke ut i allslags vær og situasjoner (avhengig av hva de er trent til). Bøyer meg i støvet! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå