minister-mio Skrevet 1. januar 2021 #521 Skrevet 1. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Hvis de hadde kunnet, så hadde de nok sagt i fra til alle om at de var i live og hadde det bra, men det gjør de jo ikke. De er trolig ikke i live. 🕯️ Håper at de savnede blir funnet på et eller annet vis... Det er ikke så lett å bare si ifra om man f. Eks ligger skadet og fastklemt i et ras. 8
Nafiaa Skrevet 1. januar 2021 #522 Skrevet 1. januar 2021 KittySnow skrev (4 minutter siden): Og skrive hvil ifred til 9 mennesker som ikke engang er bekreftet omkommet syns jeg er fryktelig feil. 😐 Det er ikke til å stikke under en stol at de med veldig stor sannsynlighet er døde alle sammen. De har ligget ute i flere døgn mest sannsynlig uten klær og det er kaldt. De som allerede ikke døde momentant av raset, har nok mistet livet av store skader den første tiden de lå der . Det er ingen rop tydeligvis, det er heller ingen andre livstegn. Man lever bare i troen på overlevende pga håp, men vi må nok faktisk innse at alle er omkommet. La oss bare be om at de finner alle og at ingen er blitt begravd i leiren, sånn at alle kan gravlegge sine kjære ❤️ Jeg sier det samme, hvil i fred. Jeg har også tent et lys ikveld ❤️ 21
minister-mio Skrevet 1. januar 2021 #523 Skrevet 1. januar 2021 Nafiaa skrev (Akkurat nå): Det er ikke til å stikke under en stol at de med veldig stor sannsynlighet er døde alle sammen. De har ligget ute i flere døgn mest sannsynlig uten klær og det er kaldt. De som allerede ikke døde momentant av raset, har nok mistet livet av store skader den første tiden de lå der . Det er ingen rop tydeligvis, det er heller ingen andre livstegn. Man lever bare i troen på overlevende pga håp, men vi må nok faktisk innse at alle er omkommet. La oss bare be om at de finner alle og at ingen er blitt begravd i leiren, sånn at alle kan gravlegge sine kjære ❤️ Jeg sier det samme, hvil i fred. Jeg har også tent et lys ikveld ❤️ Kan vi ikke la de som har greie på dette avgjøre om de leter etter overlevende eller døde? Hvem er di til å si at vi skal innse at de er døde når lederen for søket er tydelig på at det er en redningsaksjon med søk etter overlevende 27
KittySnow Skrevet 1. januar 2021 #524 Skrevet 1. januar 2021 Det var vel tidligere i høst de fant ett lite barn etter flere dager i ruiner etter jordskjelv om jeg ikke husker feil. Så nei, man gir ikke opp før det virkelig ikke er mulig å finne noen i live. 22
Nafiaa Skrevet 1. januar 2021 #525 Skrevet 1. januar 2021 minister-mio skrev (Akkurat nå): Kan vi ikke la de som har greie på dette avgjøre om de leter etter overlevende eller døde? Hvem er di til å si at vi skal innse at de er døde når lederen for søket er tydelig på at det er en redningsaksjon med søk etter overlevende Såklart kaller de det redningsaksjon når de ikke kan legge noe annet på bordet. Jeg tror ihvertfall at ingen har overlevd dessverre. Vi får bare vente å se, men jeg er stygt redd for utfallet. Vi får si oss enig om å være uenig her 🤝 9
Gjest s.h Skrevet 1. januar 2021 #526 Skrevet 1. januar 2021 Så overlevende som ventet på redning i 3 timer hadde kroppstemperatur på 33 grader, så da kan man tenke seg hvor kald man er etter noen ekstra timer. Det har snart gått 3 døgn. Våt leire, vinter, nedbør, de fleste høyst sannsynlig svært lettkledd siden de sov. De som blir funnet etter x antall døgn etter jordskjelv bor på steder med varme klima.
Scoop Skrevet 1. januar 2021 #527 Skrevet 1. januar 2021 Synes det blir helt feil å skrive hvil i fred så lenge det blir sett på som en redningsaksjon. 16
Frida Skrevet 1. januar 2021 #528 Skrevet 1. januar 2021 s.h skrev (12 minutter siden): Så overlevende som ventet på redning i 3 timer hadde kroppstemperatur på 33 grader, så da kan man tenke seg hvor kald man er etter noen ekstra timer. Det har snart gått 3 døgn. Våt leire, vinter, nedbør, de fleste høyst sannsynlig svært lettkledd siden de sov. De som blir funnet etter x antall døgn etter jordskjelv bor på steder med varme klima. Og de har hatt tilgang på luft, ikke minst. Ligger de under massene, så er det ikke håp dessverre. 8
Little Diva Skrevet 1. januar 2021 #529 Skrevet 1. januar 2021 Utrolig trist tragedie for alle involverte. Ber ekstra for den lille jenta og hennes familie♥️ 13
Elaine Marley Skrevet 2. januar 2021 #530 Skrevet 2. januar 2021 Tråden er ryddet for avsporinger, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk og svar til dette. Elaine Marley, mod. To like tråder er også slått sammen. Beklager lang ventetid på moderering av tråden. Elaine Marley, mod. 1
T-Rex Skrevet 2. januar 2021 #531 Skrevet 2. januar 2021 12 hours ago, Nafiaa said: Såklart kaller de det redningsaksjon når de ikke kan legge noe annet på bordet. Jeg tror ihvertfall at ingen har overlevd dessverre. Vi får bare vente å se, men jeg er stygt redd for utfallet. Vi får si oss enig om å være uenig her 🤝 Poenget er at det teoretisk kan være folk i live i leirmassene, om de har havnet i en luftlomme inne i et hus som var oppvarmet da skredet kom. Da tar det tid før det blir kaldt, siden leirmassen isolerer fra vinterkulda, og nede i bakken er det frostfritt. Men sjansen for å finne flere overlevende nå, er minimal. Det må også sies. 17
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2021 #532 Skrevet 2. januar 2021 Tenner et lys for alle sammen
Prelunia Skrevet 2. januar 2021 #533 Skrevet 2. januar 2021 Tv2 filmet en båre som ble båret ut med noen på. Og en ny båre ble båret ut akkurat. Alt live 5
runi Skrevet 2. januar 2021 #534 Skrevet 2. januar 2021 så trist og uvirkelig. håper de rette instanser tenker seg om før de bygger på leire 7
Zebrina Skrevet 2. januar 2021 #535 Skrevet 2. januar 2021 Uff, det stakk i hjertet å se på nyhetskanalen at de gikk med en båre mellom seg fra ruinene nå. Hjertet mitt blør for dette 💔 9
Gjest Made4u Skrevet 2. januar 2021 #536 Skrevet 2. januar 2021 Tragisk at en varslet katastrofe som dette er aldri ble tatt tak i av tafatte politikere som kunne forhindret dette.
Zebrina Skrevet 2. januar 2021 #537 Skrevet 2. januar 2021 Little Diva skrev (12 timer siden): Utrolig trist tragedie for alle involverte. Ber ekstra for den lille jenta og hennes familie♥️ Tenker på dem selv ❤️ Jeg sitter her med termin i mars, en liten en og en 14 åring, alle i samme aldersgruppe som barna der, man blir jo så vanvittig berørt av dette 💔 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2021 #538 Skrevet 2. januar 2021 Politimester Ida Melbo Øystese sier at det fortsatt kan være mulig å finne overlevende i leirskredet i luftlommer i bygningene som er tatt av skredet. Da er det i vertfall et håp.
Gjest 81mod Skrevet 2. januar 2021 #539 Skrevet 2. januar 2021 Tenker på hun høygravide. Stor fare for at fødsel setter i gang ved fall. Får virkelig håpe de alle fikk sovne fort inn, hvis de ikke har overlevd❤️
gira97 Skrevet 2. januar 2021 #540 Skrevet 2. januar 2021 såg også denne båren inne i skredområdet på tv2 .. såg også ambulansepersonell ta ut noe fra ambulansen. mulig likpose.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå