Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum

Snabeltann

Anbefalte innlegg

supermamz skrev (4 minutter siden):

Noen som tror de har funnet noen klokken 10 siden det ble sagt? Syns det ble en rar stemning rundt at han bare sa feil, men kan hende det bare er jeg som overtenker det. Helt grusomt det her😫😓😭

Jeg hørte også de sa at det var blitt gjort funn kl 10.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinsiew skrev (3 minutter siden):

Jeg hatet det når jeg var i en lignende situasjon. Jeg fant det respektløst og invaderende. 

Vi er alle ulike. Jeg håper de får vite at de kommer og at de kan velge å trekke seg unna hvis de ikke vil møte de kongelige, for det fikk ikke vi. 

Det var vel ingen som tvingte dere vel?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at jeg bor her :( Bare noen km unna gikk det stort ras i sommer..

Raset som gikk like bortenfor meg. 
https://www.youtube.com/watch?v=nK584ol5zNk&ab_channel=DisasterCompilations

Skriver oppsigelse på leieforholdet nå, skal faen komme meg vekk fra den kvikkleira fella. Det meldes om synkehull, utskildninger og sprekkdanelser i grunnmur osv her i området.

image.png.4971e8b77b6568e4dcab709618f55ed3.png

Endret av sometimes
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (1 minutt siden):

Det var vel ingen som tvingte dere vel?

Når kongeparet kommer inn i rommet uten at man er blitt gjort oppmerksom på at de kommer(verken jeg eller min venninne fikk det med oss, kan godt hende andre visste) er ikke akkurat da man lager en scene og forlater rommet mens andre tar imot deres sympati og kondolanse? 

Endret av Sinsiew
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Når kongeparet kommer inn i rommet uten at man er blitt gjort oppmerksom på at de kommer(verken jeg eller min venninne fikk det med oss, kan godt hende andre visste) er ikke akkurat da man lager en scene og forlater rommet mens andre tar imot deres sympati og kondolanse? 

Nei hvis dere ikke fikk noe forvarsel så skjønner jeg jo at dere ikke gikk ut

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (Akkurat nå):

Nei hvis dere ikke fikk noe forvarsel så skjønner jeg jo at dere ikke gikk ut

Derfor håper jeg de pårørende og berørte her får beskjed, slik at de selv kan velge. 

Jeg har ingen ting imot at de kongelige tar slike oppdrag. De er utsendt av staten og representerer Norge, slik jobben deres er å gjøre. Og de er flotte mennesker. 

Men jeg forstår også at folk reagerer på hvorfor de kommer akkurat nå, men ikke heller venter til det blir en minnesmarkering f eks. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

javafx skrev (18 minutter siden):

Viser hva slags krefter man har med å gjøre.

Helt sykt :sjokkbla:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (29 minutter siden):

Noen som tror de har funnet noen klokken 10 siden det ble sagt? Syns det ble en rar stemning rundt at han bare sa feil, men kan hende det bare er jeg som overtenker det. Helt grusomt det her😫😓😭

Kommer vel mer info når kongefamilien har dratt og støvet deres har dalt.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sometimes skrev (24 minutter siden):

Så artig at jeg bor her :( Bare noen km unna gikk det stort ras i sommer..

Raset som gikk like bortenfor meg. 
https://www.youtube.com/watch?v=nK584ol5zNk&ab_channel=DisasterCompilations

Skriver oppsigelse på leieforholdet nå, skal faen komme meg vekk fra den kvikkleira fella. Det meldes om synkehull, utskildninger og sprekkdanelser i grunnmur osv her i området.

image.png.4971e8b77b6568e4dcab709618f55ed3.png

forstår du er redd !

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sinsiew said:

Derfor håper jeg de pårørende og berørte her får beskjed, slik at de selv kan velge. 

Jeg har ingen ting imot at de kongelige tar slike oppdrag. De er utsendt av staten og representerer Norge, slik jobben deres er å gjøre. Og de er flotte mennesker. 

Men jeg forstår også at folk reagerer på hvorfor de kommer akkurat nå, men ikke heller venter til det blir en minnesmarkering f eks. 

De snakket om dette på nyhetene. Tipper de har bedre kontroll enn oss sladrekjerringer på kg ☺️ Med over 1000 mennesker som er berørt + alle som hjelper til, så er det ganske naturlig at det ikke vil passe for alle

Endret av LilleMumi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (2 minutter siden):

Mulig han på nyhetene mente å si kl 06 istedet for kl 10?

Mener hunden ble skadet i 10-tiden, den som fikk lette skader. Brannmannen sa 10 i stedet for 6 ang siste funn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SolNelia skrev (4 minutter siden):

6 døde nå....

Det er nok for sent for mirakler nå, dessverre. Håper de finner de andre personene også 🥺

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SolNelia skrev (1 time siden):

Hunden?

Ja det kan hende. Satt på vaktrommet på jobb med flere tilstede og alle syntes vi hørte det samme, vi trodde de mente noen var lettere skadet, deretter omkommet etter tid.. Men godt det var hunden de snakket om, orker ikke detaljer om dødsårsak, som vi trodde vi hørte. Da har antageligvis noen pratet så ingen fikk med seg hele setningen. Måtte bare høre her siden så mange følger med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare 4 igjen som er savnet...Håper de også blir funnet.

Mine tanker går til de pårørende.❤️ Jeg kan ikke forestille meg den smerten de opplever nå. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spire21 skrev (1 time siden):

Han snakket om en av hundene som ble lettere skadet idag og måtte til veterinær. 

Takk for svar ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (1 time siden):

Nei, han sa nok feil. Er mye informasjon hele tiden, han ble rettet på av politimannen. Syntes kanskje han selv kunne virke litt "rar", men det hadde jeg selv også blitt hadde jeg stått på direkte tv og sagt noe sånt feil. Ikke det at jeg reagerte på det, men jeg selv hadee følt meg dum etterpå. De har funnet nr 6 omkommet sa de nå for 10 min siden på dirkete tv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti.09 skrev (21 minutter siden):

Nå er det bare 4 igjen som er savnet...Håper de også blir funnet.

Mine tanker går til de pårørende.❤️ Jeg kan ikke forestille meg den smerten de opplever nå. 

Det er ikke mulig å vite med sikkerhet før man har identifisert de som er funnet. Det er mulig at det er folk man ikke har oversikt over som også har vært offer for ras, selv om det forhåpentligvis ikke er tilfellet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...