Gå til innhold

er du vellykket sett med samfunnets øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I egne øyne er jeg svært bellykket. Hva samfunnet måtte mene om den saken er for meg mer eller mindre likegyldig.

Videoannonse
Annonse
Gjest synseren
Skrevet

Det viktigste for meg er å leve det livet jeg vil. Da føler jeg meg vellykka og det er egentlig viktigst for meg.

Hvordan samfunnet definerer hva som er vellykka er jeg helt likegyldig til.

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Ja, mange vil nok mene jeg er "vellykket", med bra jobb, bosted og mann. Selv er jeg ikke helt fornøyd enda :ler2:

Skrevet

1. Jeg føler meg veldig gjennomsnittelig.

2. Samfunnet ser nok på meg som meget vellykket. Jeg har god helse,

ektefelle, barn, hus, hytte, bil, lang utdanning som gir status og

tjener langt mer enn de fleste. Noen ganger blir jeg skremt av hvordan folk

reagerer på meg hvis de får vite om "hva jeg har oppnådd". Jeg som

selv føler meg så gjennomsnittelig.

Gjest synseren
Skrevet (endret)
I mine egne øyne derimot er jeg vellykket fordi jeg har lykkes med å være tilfreds der jeg er.

:enig_anim:

Livslykke er å kose seg samme hvor lite eller stort det en holder på med er. Å ikke ønske seg andre steder, men være tilfreds med det en har.

Endret av synseren
Gjest Sukkerert
Skrevet (endret)

1. Jeg har det godt og jeg bryr meg om andre. Liker ikke helt adjektivet "vellykket", siden det deler opp mennesker i to grupper, mislykket og vellykket, mye verdt og mindre verdt.

2. Ja. Jeg er 21 år, fullførte videregående på de tre normerte årene. Begynte å studere ved Universitetet med det samme jeg var ferdig og har nå to grunnfag. Har alltid vært av de med høyest karakterer i klassen. Er pen og slank. Veldig sjelden syk. Er forlovet med kjæresten jeg har vært sammen med i 5 år.

Endret av Sukkerert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...