AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #101 Skrevet 14. februar 2021 Har vært sammen med ham i 7 år. For å sammenligne med norske menn, er han markant mer gentleman. Han synes det er hårreisende at norske menn ikke eks åpner døra for dama. Jeg vil si jeg er veldig selvstendig og feminist, og hadde absolutt ikke tolerert noe slags women is the weaker sex-piss, men dette får han meg absolutt heller ikke til å føle. Han er nok utypisk mange polakker, og han ser ned på menn som drikker, er bråkete og jævlige, enkle og dumme typer. Han drikker, men ikke fyll. Han drikker seg aldri full, men er opptatt av kvalitet på øl/vin/whisky, og drikker for å nyte kvaliteten, ikke for å få en rus. Han et nok en del mer interessert i politikk enn den jevne nordmann, og kritisk til styresmaktene i Polen. Den automatiske tilliten til politikere og myndigheter kommer nok ikke like naturlig som hos de fleste nordmenn. Det kan du skjønne når du hører om hvor rævkjørt Polen har blitt og blir av sine politikere og styresmakter. Det er ganskd så annerledes enn Norge. Han var veldig religiøs før, og som barn, han var altergutt og greier. Familien hans er veldig religiøse. Men ettersom årene har gått, og også det at han har bodd i Norge i 15 år helt sikkert, er han ikke lenger religiøs. Han håper det finnes en Gud, men tror ikke. Det at han faktisk kan si at han ikke tror lenger, har sittet langt inne. Religionen har sittet dypt i han. Aspektet med religion er mye, mye mer til stede hos polakker enn nordmenn. Men vi har ganske likt verdisyn, men en ting kan han ikke å rikkes på, han klarer ikke å se denne saken fra den andre siden, og det er abort. Dette har skapt en del friksjon og opphetede diskusjoner. Der er det så enkelt at abort er galt. Ellers snakker ikke foreldrene hans engelsk, og søsknene mye dårligere engelsk enn nordmenn. Dette er og noe man må forholde seg til. Jeg har etter 7 år sammen, ikke vekslet et direkte ord med foreldrene hans. Det er rimelig spesielt, og også krevende. Å være på besøk hos dem, og fortsatt ikke ha snakket sammen, er mer krevende og "feil" enn man kanskje kan forestille seg. Han behandler meg veldig godt, på en måte jeg tror er en del sjeldnere fra norske menn. Vi er veldig likestilt, men jeg blir behandlet på en måte mange vil misunne meg. Jeg krever å bli behandlet bra i et forhold uansett (og behandler han like bra tilbake), men å bli behandlet slik, er ganske stort. Litt prinsessefølelse, men ikke på den bortskjemte, svak kvinne - måten. Men bare veldig pent. Blir satt veldig pris på, og føler meg veldig spesiell. Men altså ikke slik poshy bortskjemt bitch. I begynnelsen jeg møtte ham, hadde han en viss grad av homofobi. Polen er slik i en helt annen grad enn Norge. Det sa jeg med engang at han bare kunne gi faen i. Helt uaktuelt. Og jeg ble ordentlig sint om han ymtet frampå noe slik. Nå har han lagt av seg dette. Han har nok blitt fornorsket på en del måter, og f.eks på dette området er jo en slik fornorsking veldig bra. Men regn med et mer konservativt syn på mange ting. Polen er ikke Norge. Men det trenger ikke bety at du skal akseptere dritt, slik som eks homofobi. Det er mange ting å si, bare spør:) Anonymkode: 92895...f61 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #102 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 18.45): Jeg har et veldig dårlig inntrykk av polakker. Menn og damer. Damene er frekke drama-queens, ligner horer og mangler empati. Mennen er kjeltringer, voldelige og drikker mye. Tror ikke alle polakker er slik, men av de som kommer til Norge beskriver dette min oppfatning. Disse er ofte lavt utdannet og kommer fra røffere kår. Anonymkode: 934e3...88b Dette stemmer nok godt med virkeligheten. Anonymkode: 0e9aa...962 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #103 Skrevet 31. desember 2021 Fjellulven skrev (På 14.2.2021 den 17.18): Eksen min var polakk. De er ofte gentlemen og vil ta vare på damene sine. Spanderte mye gjorde han og. De kan være litt rasistiske mange av dem men drar ikke alle under en kam. De er nok like forskjellig som mange av oss nordmenn. Dette stemmer ganske godt med det norske myndigheter skriver om polakker. Homofobi og Xenofobi er veldig utbredt blant polakkene, og det er usannsynlig at disse personene kan bli utsatt for uprovosert vold. Anonymkode: 0e9aa...962
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #104 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer ganske godt med det norske myndigheter skriver om polakker. Homofobi og Xenofobi er veldig utbredt blant polakkene, og det er usannsynlig ikke at disse personene kan bli utsatt for uprovosert vold. Anonymkode: 0e9aa...962 Glemte ordet ikke. Anonymkode: 0e9aa...962 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #105 Skrevet 31. desember 2021 Hadde et kort forhold til en polakk. Heldigvis var det kortvarig. Så stor kulturforskjell funker ikke for meg. Kjekk mann, men jeg holder meg til nordmenn. Anonymkode: c78dd...0b5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #106 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12/29/2020 den 18.45): Jeg har et veldig dårlig inntrykk av polakker. Menn og damer. Damene er frekke drama-queens, ligner horer og mangler empati. Mennen er kjeltringer, voldelige og drikker mye. Tror ikke alle polakker er slik, men av de som kommer til Norge beskriver dette min oppfatning. Disse er ofte lavt utdannet og kommer fra røffere kår. Anonymkode: 934e3...88b Trur du blander polakker med folk fra Russland/Latvia eller lignande. Har jobbet med titalls polakker som jeg også var med på fritida og kjenner ikke igjen noe av det du skriver. De fleste polakker som bur i Norge er godt utdannet folk som jobber ofte i dårlige jobber pga slike folk som deg som slenger drit. Du høyres rasistisk/fordømsfull ut. Anonymkode: fc4da...c3e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #107 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 12/30/2020 den 19.02): Polske menn er ikke noe man dater. Polske menn er noe man bruker til å få malt stua. Anonymkode: fbaef...077 Artig du er polske menn er perfekte i senga og elsker å tilfredstille dama i motsetning til kjedelige nordmenn som bare ligger der. Og de e romantiske, handy og tar vare på damene sine. Bor 50% i Polen og 50% i Norge og alle veninnene mine synes det samme. Ja, vi liker å snakke om sex 🙃 Anonymkode: fc4da...c3e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #108 Skrevet 3. januar 2022 Ja.. Han var ekstremt kontrollerende, drakk alkohol nesten hver dag og hadde sinneproblemer.. Mistenker kanskje utroskap også, men det er jeg ikke sikker på siden jeg ikke hadde bevis, men vet han flørtet mye med andre damer.. Aldri mer! Anonymkode: df1d4...68c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #109 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 0.14): Trur du blander polakker med folk fra Russland/Latvia eller lignande. Har jobbet med titalls polakker som jeg også var med på fritida og kjenner ikke igjen noe av det du skriver. De fleste polakker som bur i Norge er godt utdannet folk som jobber ofte i dårlige jobber pga slike folk som deg som slenger drit. Du høyres rasistisk/fordømsfull ut. Anonymkode: fc4da...c3e Og du høres ikke fordomsfull ut når du sier at folk fra Russland/Latvia er sånn? Anonymkode: 6e190...011
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #110 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 18.17): Haha. Har du sett køen utenfor Vinmonopolet? Er det polakker som står der, mener du? Anonymkode: 6e190...011 Polske menn kjøper billig Pokal øl på Prix. Anonymkode: 9771e...6ce
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #111 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Polske menn kjøper billig Pokal øl på Prix. Anonymkode: 9771e...6ce Riktig. Så det er nordmenn som står der. Anonymkode: 6e190...011
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #112 Skrevet 6. februar 2022 Polsk kultur er basert på katolisisme, og er svært konservativ og nasjonalistisk. Mange polakker er sterkt influert av denne bagasjen, og det gjelder nok også endel av mennene som kommer hit, som ofte er håndverkere og uten akademisk utdannelse. Jeg kjenner imidlertid et par polske damer, som begge er universitetsutdannede, trendy, moderne og intelligente. Anonymkode: 7d711...847 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #113 Skrevet 8. februar 2022 Var sammen med en polsk dame, hun var godt utdannet, vakker og klassisk. Det var litt kulturforskjell, men ikke mer enn at det gikk fint å ha en intelligent samtale sammen. Hun hadde et blandet syn på polske menn, men selv var hun veldig tiltalende, smart og reflektert. Mann 49 Anonymkode: 43576...634 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå