AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Kona mi har angst, og jeg vil gjerne prøve å forstå henne mer på det. Jeg vet lite om dette. Jeg har googlet det mange ganger, men vil gjerne høre deres meninger rundt det også. Beskriv gjerne hva angst er for DEG (om du har det, eller hvis du kjenner noen som har det). Takk for svar :) Anonymkode: 9b9f7...6e6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 «Følelser uten ansikt», vonde/negative følelser som ikke har blitt forstått og bearbeidet, eller på feil måte. Anonymkode: c432c...e64
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #3 Skrevet 31. desember 2020 Angst er å ha en litt hypersensitiv røykvarsler i hjernen. Det skal ikke mange røykmolekyler til før den utløses. Helt dagligdagse ting, slik som å blåse ut et lys eller å svi en pannekake gjør at det begynner å ule. Og når røykvarsleren uler, kan du ikke nødvendigvis skru den av. Du må ofte bare vente til den gir seg. Og ulingen stjeler så mye av oppmerksomheten din at det er vanskelig å få med seg det som skjer rundt deg. Å holde en samtale med andre går dårlig. Du blir sliten, stressa og ofte irritabel. Ulingen stjeler nemlig veldig mye av energien din. Dette er helt vanlig hverdagsangst, som lar deg være sånn halvveis funksjonell. Det kommer også i heftigere utgaver, hvor du blir så satt ut av spill at du ikke fungerer. Hva som fungerer for å dempe eller skru av røykvarsleren hos kona di, må dere finne ut sammen. Hos meg hjelper det å snakke om det som utløser angsten, sånn at vi kan gå gjennom det sammen. Det at mannen viser forståelse for at bekymringene er høyst reelle for den hersens røykvarsleren selv om de er irrasjonelle, er veldig viktig. Jeg har også fått mye samtaleterapi, hvor jeg øver på å kjenne igjen angstfølelsen, anerkjenne at den er der og så prøve å gi slipp på den. Den er ikke farlig, og jeg trenger ikke å gi den mer oppmerksomhet. Anonymkode: e0b89...c2f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå