Gå til innhold

Baby og undulat/andre dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Prøver å bli gravid, samtidig ønsker jeg og samboeren oss et dyr. Har tenkt en stund på at to undulater kunne passer for oss pga allergi og jobb. 

Samtidig tenker jeg litt på støy fra fuglene når man har en liten baby hjemme, samt om det kan være farlig med tanke på sykdommer fra fuglene osv? 

Noen som har noe erfaring? Eventuelt fra andre dyr som er kjent for å lage støy?

Anonymkode: 84e6c...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en katt som mjauer høyt og mye. Null problem, de er så søte sammen:) 

Anonymkode: 36ca7...e7e

• Liker 1
Skrevet

Undulater skriker mye så du vil kanskje gå lei etter en stund, spesielt hvis man skulle få baby og er sliten. De skal jo ha oppmerksomhet de og. blir kanskje mye søl fra buret og når de flyr omkring så skiter de her og der.  Det er jo mange som har katt og barn. Man kan få katt som allergikere kan ha. Eneste med katt er man må være forsiktig så de ikke legger seg oppi senga til barnet, katter har en tendens til og søke varme og kan legge seg oppå ansiktet og en baby er ikke i stand til og dytte vekk en 4 kilos katt. Så må man jo tenke over at når man får barn så skal jo kjæledyret ikke bare bli dytta vekk og komme i annen rekke. 

Uansett om man ska ha dyr så må man jo veie opp det positive med det som kan være negativ. Kanskje ikke det og ha kjæledyr er for alle. 

Anonymkode: 701c9...7d9

• Liker 2
Skrevet

Undulater bråker sinnsykt. Vi passet to stk for noen venner en sommer, og jeg elsker dyr i alle varianter, men undulater kommer aldri inn i dette huset på permanent basis. 

Vi har hatt hund, kanin og marsvin samtidig med baby. Alt har gått fint. 

Anonymkode: 11acc...866

• Liker 1
Skrevet

Undulater er smarte og skal være ute av buret i flere timer om dagen. Egentlig vil jeg fraråde fugler for de aller, aller fleste. De er sosiale, intelligente dyr og det at de bor i bur mesteparten av dagen er like ille, om ikke verre, enn å ha hund i bur hele dagen mens man er på jobb. Det er dessverre slik mange er vant til å se fuglene, men det er ikke et bra liv for dem. Med mindre du har et helt rom som "bur" så de har mye å gjøre og kan fly hele dagen mens dere er på jobb. 

Dyr er generelt mye jobb, så jeg ville nok ventet til barnet er et par år, dere kommer til å være utslitt og de fleste dyr krever aktivisering og sosialisering

Anonymkode: cd1f7...509

• Liker 6
Skrevet

De trenger å fly mye hver dag og å få oppmerksomhet. Så du må påregne en del vask av fuglebæsj rundt om kring. 

Har vokst opp med undulater fra jeg var baby. Vi var gode venner❤

Anonymkode: 3b032...123

Skrevet

Takk for svar! Hadde tenkt at undulatene skal få være ute hele tiden når vi er hjemme, men at de har et stort bur å være i når vi er på jobb. Er redd for at de skal sette seg fast o.l når vi ikke er hjemme. 

Det som bekymrer meg mest er lydvolumet når man har en baby som vil sove. Har et eget rom til baby hvor fuglene ikke skal inn.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Undulater er smarte og skal være ute av buret i flere timer om dagen. Egentlig vil jeg fraråde fugler for de aller, aller fleste. De er sosiale, intelligente dyr og det at de bor i bur mesteparten av dagen er like ille, om ikke verre, enn å ha hund i bur hele dagen mens man er på jobb. Det er dessverre slik mange er vant til å se fuglene, men det er ikke et bra liv for dem. Med mindre du har et helt rom som "bur" så de har mye å gjøre og kan fly hele dagen mens dere er på jobb. 

Dyr er generelt mye jobb, så jeg ville nok ventet til barnet er et par år, dere kommer til å være utslitt og de fleste dyr krever aktivisering og sosialisering

Anonymkode: cd1f7...509

Skrevet

Du, babyer venner seg til mye rare lyder :) Husk at de hører allslags lyder mens de er inni magen også.

Anonymkode: 716b8...f37

• Liker 1
Skrevet

Med allergi ville jeg ikke valgt undulat. De krever også sitt og lydnivået ville være det siste jeg bekymret meg for. 

Skrevet
Jytte skrev (16 minutter siden):

Med allergi ville jeg ikke valgt undulat. De krever også sitt og lydnivået ville være det siste jeg bekymret meg for. 

Er det mange som reagerer allergisk på undulater?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du, babyer venner seg til mye rare lyder :) Husk at de hører allslags lyder mens de er inni magen også.

Anonymkode: 716b8...f37

Så godt å høre!😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det mange som reagerer allergisk på undulater?

Noen reagerer og er man først allergisk kan man ikke vite det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...