Gå til innhold

Tips til vektnedgangs program?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ned 5-10 kilo, men seriøst... jeg får det ikke til. Jeg har prøvd i over et halvt år og jeg går bare opp uansett om jeg teller kalorier og trener masse. (Ja det er midjemålet som eser ut, ikke musklene). Ikke ork å si at du er for lite aktiv, du må spise mindre, fordi det får jeg ikke til.

Jeg vil kun ha svar på et fastsatt program jeg kan følge punktlig. Så om noen har noen tips til det? Trenger ikke være gratis så lenge det fungerer. 

Anonymkode: 6d1d0...1bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo tåler jeg ikke. Har prøvd 2 ganger ettefulgt av kjempe knekk i psyken, kvalme, svimmelhet, blodtrykksfall... det er rett og slett farlig for meg. -ts. 

Skrevet

Hva med den planen de har i Lifesum ?

Skrevet

Hvis du teller kalorier og vet at du har gått i kaloriunderskudd i et halvt år uten å gå ned i vekt, bør du gå til fastlegen din. Det høres ut som at det er et eller annet som er galt og du bør få undersøkt hva det er.

Anonymkode: 50f37...732

• Liker 1
Skrevet

Har du vært hos legen å tatt blodprøver for å sjekke at du ikke mangler vitaminer eller noe? 

Skrevet
Tigeren skrev (20 minutter siden):

Har du vært hos legen å tatt blodprøver for å sjekke at du ikke mangler vitaminer eller noe? 

Jepp, ingenting galt visstnok. Og han sier bare at "du er jo ikke noe stor du". 

Skrevet
Jessic_a skrev (41 minutter siden):

Hva med den planen de har i Lifesum ?

Er ikke lifesum bare sånn at man skal skrive inn det man hat spist? 

Skrevet

Hva med Grete Roede? Funker for meg, så lenge jeg gjør som jeg skal

Anonymkode: 30f3c...ead

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med Grete Roede? Funker for meg, så lenge jeg gjør som jeg skal

Anonymkode: 30f3c...ead

Ja, koster det noe og er det app eller hva gjør man ? 

Skrevet

Nå er det jo også sånn at, jo mindre fett man har så må man jobbe enda hardere for å bli kvitt det. Men litt rart om du allerede har ligget i underskudd i et halvt år nå. 

Skrevet (endret)

Men den lifesum appen er kjekk, det finnes, gratis varianten som funker bra. Også er, det premium varianten. Du kan legge inn nåværende vekt og hvor mye du skal gå ned, du kan også velge type kostholdsplan du skal bruke. Og den kan også komme med forslag til hvilken type matplan du burde holde deg til for å gå ned det du ønsker. Har prøv begge variantene og funker veldig bra. Du får jo tilgang til mange flere oppskrift til mat når du har premium. 

Endret av Tigeren
  • Liker 1
Skrevet
Tigeren skrev (11 minutter siden):

Nå er det jo også sånn at, jo mindre fett man har så må man jobbe enda hardere for å bli kvitt det. Men litt rart om du allerede har ligget i underskudd i et halvt år nå. 

Jeg har ikke så lite fett akkurat... ja det er rart, demotiverende og dritt. Har gitt opp nå i jula og bare spist det jeg har fått, og har bare blåst opp... ikke vanlig å legge på seg så fort heller syns jeg. 

Skrevet
Tigeren skrev (5 minutter siden):

Men den lifesum appen er kjekk, det finnes, gratis varianten som funker bra. Også er, det premium varianten. Du kan legge inn nåværende vekt og hvor mye du skal gå ned, du kan også velge type kostholdsplan du skal bruke. Og den kan også komme med forslag til hvilken type matplan du burde holde deg til for å gå ned det du ønsker. Har prøv begge variantene og funker veldig bra. Du får jo tilgang til mange flere oppskrift til mat når du har premium. 

Skal skjekke det ut. Hvor mye har du gått ned ved å bruke den ? 

Skrevet

Gikk ned rundt 20 kilo når jeg brukte den sist for 4 år siden, men så trente jeg 5-6 dager i uka og😅 Jeg skal bruke den igjen nå etter nyttår🙈

Veldig lurt å bruke den mest mulig og utnytte den på best mulig måte. 

Skrevet
Tigeren skrev (1 minutt siden):

Gikk ned rundt 20 kilo når jeg brukte den sist for 4 år siden, men så trente jeg 5-6 dager i uka og😅 Jeg skal bruke den igjen nå etter nyttår🙈

Veldig lurt å bruke den mest mulig og utnytte den på best mulig måte. 

Åja, såpass ja, skaø heldigvis bare ned 5-10 kilo, burde vært en enkel sak, men. Jeg trener 4-6 ganger i uka. Som regel spinning/løping etterfulgt av styrke. Har ikke trent på et par uker nå.da pga jul og alt det der, men skal igang igjen nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åja, såpass ja, skaø heldigvis bare ned 5-10 kilo, burde vært en enkel sak, men. Jeg trener 4-6 ganger i uka. Som regel spinning/løping etterfulgt av styrke. Har ikke trent på et par uker nå.da pga jul og alt det der, men skal igang igjen nå. 

Hvis det er mye stress sånn ellers i livet og så har det mye å si på vektnedgang. Alt påvirker jo kroppen. Men det viktigste er at man er motivert og ikke gir opp på matfronten og med trening. Men maten utgir rundt 90% av vektnedgangen, trening er bare et pluss. 

Jeg heier på deg! 🤗

Skrevet
Tigeren skrev (16 minutter siden):

Hvis det er mye stress sånn ellers i livet og så har det mye å si på vektnedgang. Alt påvirker jo kroppen. Men det viktigste er at man er motivert og ikke gir opp på matfronten og med trening. Men maten utgir rundt 90% av vektnedgangen, trening er bare et pluss. 

Jeg heier på deg! 🤗

Jeg har et psr faktorer som nok har påvirket og det er at jeg jobber natt og røykeslutt for 6 mnd sia... 

Skrevet

Jeg ble akkurat oppmerksom på denne workshopen. Overskriften var "mental tekniker når du kan mye om kosthold men ikke klarer å gå ned kiloene". Verdt å gi det ett forsøk tenker jeg, så får vi se.

Anonymkode: 53c1e...efc

Skrevet

Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt. Du skal bare spise litt mindre, og hvis du vil, bevege deg mer. Klart du kan få til det. Det kommer bare til å gå ganske sakte, siden du ikke skal ned så mange kilo. Det er ingen mangel på fastsatte programmer du kan følge punktlig. Alle programmer som gir kaloriunderskudd, får deg ned i vekt om du følger det punktlig. Mangelen er på to ting - gjennomførbarhet, som ligger i programmet, og den grunnleggende viljen til å spise litt mindre, og kanskje bevege seg litt mer, som ligger i personen. 

Anonymkode: 4fc4c...4bc

Skrevet

Spis deg fri. ;) Du kan høre boken gratis på podcast. Veldig mye fin info i podcasten som kanskje kan være nyttig for deg.

Ikke la deg skremme av at det sies at man ikke skal begynne å trene. Det menes bare at dersom man ikke allerede har innarbeidet en automatisert treningsrutine som ikke krever mye av viljestyrken din, så skal man ikke begynne å trene akkurat når man legger om kostholdet, men vente til maten er automatisert og så begynne å trene da. Men om man har en treningsrutine kan man fortsette. 

Anonymkode: 63e41...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...