Gå til innhold

Noen som har/har hatt blærefremfall her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke plager har/hadde du? Dere som har tatt operasjon....; hvordan ble resultatet? Hva med smerter etter op? Var inngrepet vellykket? Vanskelig å få innvilget operasjon? Hvor stort prolaps hadde du?

Anonymkode: 9e92a...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger. 

Anonymkode: c4b6c...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Følger. 

Sliter du med blærefremfall?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sliter du med blærefremfall?

Jeg mistenker det, etter en fødsel for fem år siden. Har en myk "kul" rett på innsiden av vagina. Sliter med å tømme meg helt. Hvordan føles det hos deg? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det under graviditeten med min første (og siste). Det var en kulelignende greie som begynte å stikke ut i kjedeåpningen! Dette er ikke så fremtredende nå 6 måneder etter men det er fortsatt noe der ja.

Kan slite med å tømme meg helt selv noen ganger og må presse på for den siste skvetten hvis jeg kan si det sånn. Føles også ut som jeg har noe mellom beina/et slags nedpress.  

Anonymkode: 24042...c13

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilke plager har/hadde du? Dere som har tatt operasjon....; hvordan ble resultatet? Hva med smerter etter op? Var inngrepet vellykket? Vanskelig å få innvilget operasjon? Hvor stort prolaps hadde du?

Ja. Vansker med å få tømt blæren. Kunne ikke bruke tampong. Vondt å gå på hardt underlag over tid. Smerter i korsryggen. Myk "ballong" i skjedeåpningen. Følte at noe ramlet ut. Dårligere sexliv.

Maste mye for å bli skikkelig undersøkt og trodd. Var ikke veldig synlig i gynekologstol. De prøvde å sette inn sånn plastring, men den ble dyttet rett ut, haha. 

De fant grad 2-3. Stod på venteliste i 2 år. Ble operert nå i august ved kikkhull-operasjon, fjerning av livmoren (livmorhals sitter igjen) og oppheising som ble festet med netting.

Allerede 12 timer etter operasjon kunne jeg tømme blæren som et normalt menneske. 2 uker med smerter etter operasjon og delvis sykemeldt i 2 mnd for jeg slet mentalt over sjokket. Har gått med dette i 8 år og følt det fælt, men plutselig var kroppen 22 år igjen og blæren veldig annerledes... Gråt mye over tapt livskvalitet gjennom småbarnstid. 

Nå 4 måneder etterpå så ELSKER jeg at jeg stod på krava og at jeg gjorde det! Jeg kan gå lange turer, jeg kan hoppe, jeg føler meg frisk og ingen "tyngde" i underlivet. 40år men sexliv som 22 år igjen 😁

Anonymkode: 2f067...5e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde det under graviditeten med min første (og siste). Det var en kulelignende greie som begynte å stikke ut i kjedeåpningen! Dette er ikke så fremtredende nå 6 måneder etter men det er fortsatt noe der ja.

Kan slite med å tømme meg helt selv noen ganger og må presse på for den siste skvetten hvis jeg kan si det sånn. Føles også ut som jeg har noe mellom beina/et slags nedpress.  

Anonymkode: 24042...c13

Anbefaler fysioterapeut for bekkenbunnen, mye knipeøvelser kan KANSKJE hjelpe litt om fremfall ikke er så ille. Men det med å føle noe mellom beina skal du ikke gå med over lang tid! Jeg gikk i altfor mange år med den kjipe følelsen. Var mye mer plagsomt enn jeg skjønte selv, det ble "normalt" for meg.

Det er sterkt å tenke på at de færreste menn hadde godtatt lignende plager eller opplevelser uten å kreve operasjon slik at kroppen ble som før umiddelbart?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja. Vansker med å få tømt blæren. Kunne ikke bruke tampong. Vondt å gå på hardt underlag over tid. Smerter i korsryggen. Myk "ballong" i skjedeåpningen. Følte at noe ramlet ut. Dårligere sexliv.

Maste mye for å bli skikkelig undersøkt og trodd. Var ikke veldig synlig i gynekologstol. De prøvde å sette inn sånn plastring, men den ble dyttet rett ut, haha. 

De fant grad 2-3. Stod på venteliste i 2 år. Ble operert nå i august ved kikkhull-operasjon, fjerning av livmoren (livmorhals sitter igjen) og oppheising som ble festet med netting.

Allerede 12 timer etter operasjon kunne jeg tømme blæren som et normalt menneske. 2 uker med smerter etter operasjon og delvis sykemeldt i 2 mnd for jeg slet mentalt over sjokket. Har gått med dette i 8 år og følt det fælt, men plutselig var kroppen 22 år igjen og blæren veldig annerledes... Gråt mye over tapt livskvalitet gjennom småbarnstid. 

Nå 4 måneder etterpå så ELSKER jeg at jeg stod på krava og at jeg gjorde det! Jeg kan gå lange turer, jeg kan hoppe, jeg føler meg frisk og ingen "tyngde" i underlivet. 40år men sexliv som 22 år igjen 😁

Hvilket sykehus er du operert hos? Kan du anbefale en gynekolog som tok deg seriøst? Om du har vært i forhold før inngrepet, hva synes partneren din om problemet? Jeg synes dette er ekstremt pinlig, føler meg ødelagt:(

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg mistenker det, etter en fødsel for fem år siden. Har en myk "kul" rett på innsiden av vagina. Sliter med å tømme meg helt. Hvordan føles det hos deg? 

Det er d samme. Føler det hele tiden, det er ubehagelig og vemmelig. Sliter med urinlekkasjer. Som å gå med en vannballong der. Og nå orker jeg ikke å trenge lenger pga den vemmlige følelsen. 

Skrevet

Dytter opp tråden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...