Gå til innhold

Usikker på ny date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt å date en mann jeg synes virker veldig bra. Får mange komplimenter, meldinger og han er skikkelig interessert. Blir selvsagt smigret og betatt, han virker veldig snill.

Men.. Jeg har kommet i kontakt med en som kjenner litt til han, en bekjent, som fortalte at daten min hadde hengt ut sin forrige kjæreste på Facebook etter det ble slutt mellom dem. Han hadde visst skrevet mye stygt om henne der. Denne bekjente vet ikke noe mer enn dette så jeg vet jo ikke bakgrunnen. Men jeg får litt dårlige vibber, er ikke dette et dårlig trekk? Rødt flagg? Eller er det greit å skrive sånt på egen facebookside? Vet jeg må spørre om det men kvier meg litt, det var jo før meg. Lufter det her først..

Anonymkode: 3e6e9...456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge dere har datet, men jeg hadde avventet litt og spurt litt forsiktig etterhvert..

Anonymkode: 718ff...1b2

Skrevet

Rødt flagg, ja. Eksen min gjorde det mot meg da det ble slutt... han er _ikke_ god i hodet, for å si det sånn...

Anonymkode: 4c92c...b68

• Liker 5
Skrevet

For meg er det også rødt flagg med masse meldinger og komplimenter i starten.

Anonymkode: b6f6c...afe

• Liker 3
Skrevet

Det er et rødt flagg. En bekjent av meg skrev mye stygt om eksen sin da det ble slutt. I følge eksen hans har han behandlet henne veldig stygt, han hadde mange psykopatiske trekk. 

Anonymkode: 3a97f...bdc

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg forsiktig rygget unna. Folk som tror det er kult å henge ut folk, og ex'er, på Facebook, er ikke gode i hodet. 

Anonymkode: 97502...3b7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Rødt flagg, ja. Eksen min gjorde det mot meg da det ble slutt... han er _ikke_ god i hodet, for å si det sånn...

Hjelp. Hadde han grunn til å være sint på deg da, eller taklet han bruddet dårlig? Hva skjedde? 

Det er jo dette ingen vil oppleve. Jeg finner ingenting om dette på hans Facebook nå, så han må ha slettet det. Kjenner ingen andre han kjenner, vi har fått kontakt på Tinder. Han virker hyggelig og lett å prate med. Han bekjente som fortalte meg dette sa det stod mye stygt og mye uforståelig på Facebook den gangen om denne eksen, og han lurte veldig da sa han, men han kjente ikke henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

For meg er det også rødt flagg med masse meldinger og komplimenter i starten.

Hvorfor det? (Er ikke Ts)

Anonymkode: 9a6da...fa9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er for mye av slikt virker det ikke oppriktig - det framstår overfladisk og tåpelig.

• Liker 2
Skrevet

En som skriver stygt om eksen på sosiale medier ville jeg ligget unna. Synes det sier veldig mye om personen. 

• Liker 4
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hjelp. Hadde han grunn til å være sint på deg da, eller taklet han bruddet dårlig? Hva skjedde? 

Det er jo dette ingen vil oppleve. Jeg finner ingenting om dette på hans Facebook nå, så han må ha slettet det. Kjenner ingen andre han kjenner, vi har fått kontakt på Tinder. Han virker hyggelig og lett å prate med. Han bekjente som fortalte meg dette sa det stod mye stygt og mye uforståelig på Facebook den gangen om denne eksen, og han lurte veldig da sa han, men han kjente ikke henne. 

Han taklet bruddet særdeles dårlig. I ettertid har jeg fått vite at han i tillegg hadde vært utro en stund før bruddet, så han hadde absolutt ingen grunn til å gjøre dette. Han ble bedt om å slette innlegget av flere bekjente, så det sto der ikke i så mange timer – men nok til at mange fikk det med seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han taklet bruddet særdeles dårlig. I ettertid har jeg fått vite at han i tillegg hadde vært utro en stund før bruddet, så han hadde absolutt ingen grunn til å gjøre dette. Han ble bedt om å slette innlegget av flere bekjente, så det sto der ikke i så mange timer – men nok til at mange fikk det med seg.

Kanskje det er samme mann? Han fortalte at han selv har opplevd utroskap før, blitt utnyttet og har noen ekser som ikke var bra. Men har også ekser som er venner. Tror jeg holder meg unna... Vet ikke.  Kan jo høre hans versjon, men jeg trenger en snill mann da jeg har en del bagasje og er sår for konflikter. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje det er samme mann? Han fortalte at han selv har opplevd utroskap før, blitt utnyttet og har noen ekser som ikke var bra. Men har også ekser som er venner. Tror jeg holder meg unna... Vet ikke.  Kan jo høre hans versjon, men jeg trenger en snill mann da jeg har en del bagasje og er sår for konflikter. 

Det er nok ikke samme mann, han her fikk seg ny samboer i en fei - og er ikke venn med noen av sine ekser ;).

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Google "love bombing" Uttrykket ble først brukt om hvordan man dras inn i sekter, og er første leddet i en klassisk manipuleringskjede som ender opp med kontroll og psykisk/fysisk mishandling i forhold. 

Anonymkode: 87c80...3bc

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...