Gå til innhold

7 DPO og absolutt NULL symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

😪

Kjent litt murringer siden 1 DPO- 6DPO men thats it. Nada. Niks. Kjenner meg ikke gravid i det hele tatt. Vil jeg noen gang få oppleve en positiv test tro? 😞

Anonymkode: 75d4e...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomer allerede ved 7dpo er alt for tidlig og utrolig unormalt. De fleste merker ikke noe før 14dpo og utover. Ta det med ro og ta en test om en ukes tid.

Anonymkode: 3c849...4b0

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Symptomer allerede ved 7dpo er alt for tidlig og utrolig unormalt. De fleste merker ikke noe før 14dpo og utover. Ta det med ro og ta en test om en ukes tid.

vet ikke om det stemmer om man leser her inne. Et flertall her inne skriver jo om alle slags symptomer tidlig og det stemmer ofte med testene i ettertid. Jeg vil så gjerne ha symptomer jeg også og to streker såklart.  Kan det bare bli vår tur snart..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

vet ikke om det stemmer om man leser her inne. Et flertall her inne skriver jo om alle slags symptomer tidlig og det stemmer ofte med testene i ettertid. Jeg vil så gjerne ha symptomer jeg også og to streker såklart.  Kan det bare bli vår tur snart..

Jeg skjønner du ønsker en positiv test, men husk at mange av de som er her inne er prøvere, og når man ønsker seg barn så sterkt som enkelte gjør kan det føre til symptomer som egentlig ikke er der. 
Anbefaler deg å prøve å slappe av og se om noen dager om du får en positiv test eller ikke. Noen tester tidlig positiv, andre ikke. Og så lenge du ikke har mens, er det jo bare å teste med jevne mellomrom som 2-3 dager.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner du ønsker en positiv test, men husk at mange av de som er her inne er prøvere, og når man ønsker seg barn så sterkt som enkelte gjør kan det føre til symptomer som egentlig ikke er der. 
Anbefaler deg å prøve å slappe av og se om noen dager om du får en positiv test eller ikke. Noen tester tidlig positiv, andre ikke. Og så lenge du ikke har mens, er det jo bare å teste med jevne mellomrom som 2-3 dager.

❤️

Ja, beklager for utbruddet her. Unner virkelig alle det, vil bare oppleve det selv og.

Skrevet

Husk at egget som regel ikke fester seg før 8-12 DPO, og det er ikke før da man kan kjenne symptomer (hcg begynner å produseres først når det fester seg).

Jeg fikk positiv test 11 DPO, og kjente symptomer i forkant, så hadde nok kunne fått tidligere positiv tidligtest. Så hos meg festet det seg sikkert rundt 7-8dpo :) 

Anonymkode: 03e3d...17e

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Husk at egget som regel ikke fester seg før 8-12 DPO, og det er ikke før da man kan kjenne symptomer (hcg begynner å produseres først når det fester seg).

Jeg fikk positiv test 11 DPO, og kjente symptomer i forkant, så hadde nok kunne fått tidligere positiv tidligtest. Så hos meg festet det seg sikkert rundt 7-8dpo :) 

Anonymkode: 03e3d...17e

Det er det siste avsnittet ditt som gjør at jeg tror at jeg er ute igjen som alltid...

Skrevet

Har blitt gravid 7 ganger. Ikke opplevd symptomer før nærmere svangerskapsuke 6.

• Liker 4
Skrevet

Er gravid og trodde også alt håp var ute. Null symptomer frem til 14dpo. Å plutselig stod jeg der med en positiv test :) 

Egget fester seg rundt 9dpo så det er umulig å kjenne symptomer før. De som har kjent symptomer før dette har innbilt seg det, og tilfeldigvis har de blitt gravid samme syklus å tror det har en sammenheng. Men før 9-10dpo er det progesteron i kroppen som kan gi visse symptomer. Å progesteron øker stort sett hos alle etter el uansett om man er gravid eller ikke. Noen er bare mer sensitive for forandringer. 

Anonymkode: 2505f...2d8

• Liker 4
Skrevet
Amatariel skrev (59 minutter siden):

Har blitt gravid 7 ganger. Ikke opplevd symptomer før nærmere svangerskapsuke 6.

Hadde du da ikke pms-symptomer heller? Som stikk og murringer eller humørsvingninger uka før? Og er dette vanlig for deg å ikke ha før mens? :) Lurer fordi jeg kjenner at mensen er på vei dagene før jeg får det, og lurer på om jeg den gangen jeg blir gravid kommer til å være uten alle disse symptomene i forkant av mens. 

Anonymkode: ab667...f9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hadde du da ikke pms-symptomer heller? Som stikk og murringer eller humørsvingninger uka før? Og er dette vanlig for deg å ikke ha før mens? :) Lurer fordi jeg kjenner at mensen er på vei dagene før jeg får det, og lurer på om jeg den gangen jeg blir gravid kommer til å være uten alle disse symptomene i forkant av mens. 

Jo, var nok litt slike helt vanlige ting. Som murringer, litt vondt i korsryggen. Slike ting som jeg regner som helt vanlig i dagene før mens, ergo ikke tolker som symptomer for graviditet. Men ettersom de symptomene er helt like som psm så er de ikke tolkbare.

• Liker 2
Skrevet
Amatariel skrev (11 minutter siden):

Jo, var nok litt slike helt vanlige ting. Som murringer, litt vondt i korsryggen. Slike ting som jeg regner som helt vanlig i dagene før mens, ergo ikke tolker som symptomer for graviditet. Men ettersom de symptomene er helt like som psm så er de ikke tolkbare.

Skjønner :) takk for svar! 

Skrevet

Mitt første symptom var at mensen ikke kom som vanlig 14 dpo. Så ble jeg kvalm i uke 5 første gang og uke 6 andre gang.

Ellers var det akkurat som andre sykluser. Jeg bruker å få ømme pupper rundt 6-7 dpo, så er de litt eller veldig ømme (varierer fra syklus til syklus) i noen dager før ømheten forsvinner og det nesten kjennes ut som de krymper dagen før mensen kommer. Det skjedde på samme måte da jeg var gravid. Jeg hadde også menssmerter, og litt blod på papiret 13 og 14 dpo, som jeg pleier. Men så kom det ikke noe mer blod, og graviditetstesten ble positiv. 

Vi prøvde nesten to år på første barn, så jeg har kjent på dette med å lete etter symptomer, håpe og miste håpet. Krysser fingrene for at du er gravid nå eller blir det snart ❤️ 

Anonymkode: 7c8cf...cc7

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjente ingenting før jeg sto der med positiv test 2 uker etter forventet mens, så ingen symptomer før jeg var i uke 6. Uke 15 nå, eneste symptomet jeg har, er egentlig ømme pupper. Folk er forskjellige, og du vet ikke hvordan din kropp reagerer før du faktisk er gravid selv. 

Anonymkode: 6710f...b0c

• Liker 2
Skrevet

Du skriver "NULL" med store bokstaver, som om det er helt sjokkerende at man er 7 dpo og ikke har noen symptomer. Ofte er tidlige symptomer innbilning. Kanskje er du heller ikke gravid. Det eneste som er sikkert, er at du bør senke stressnivået hundre hakk.

Anonymkode: 2320d...a95

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver "NULL" med store bokstaver, som om det er helt sjokkerende at man er 7 dpo og ikke har noen symptomer. Ofte er tidlige symptomer innbilning. Kanskje er du heller ikke gravid. Det eneste som er sikkert, er at du bør senke stressnivået hundre hakk.

Anonymkode: 2320d...a95

Det er ikke første måned vi prøver....og jeg blir jo litt lei meg når jeg leser at veldig mange kjenner på symptomer tidlig og at det kanskje betyr at jeg ikke er gravid igjen. Jeg er ikke veldig stresset, men lei..tenker at det er veldig menneskelig i en sånn situasjon og at det ikke hjelper at du skriver det. 

Skrevet

Jeg har aldri vært gravid før heller.. Og sluttet på å piller i sommer.. Fortsatt ikke noe positiv test😔 ekstra tungt når alle rundt meg har barn og er gravide😥 

Lurer også på om det er vanlig å få noe symptomer? Er 7dpo i dag.. Orker ikke kjøpe flere tester i og med at jeg blir så utrolig skuffet over å se kun 1 strek gang på gang 💔

Anonymkode: 38005...06d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har aldri vært gravid før heller.. Og sluttet på å piller i sommer.. Fortsatt ikke noe positiv test😔 ekstra tungt når alle rundt meg har barn og er gravide😥 

Lurer også på om det er vanlig å få noe symptomer? Er 7dpo i dag.. Orker ikke kjøpe flere tester i og med at jeg blir så utrolig skuffet over å se kun 1 strek gang på gang 💔

8 dpo i dag og negativ test- ingen symptomer❤️

Skrevet

Hvorfor i svarte driver dere og tester før mensen er minimum én dag forsinket? Det kan da umulig føre til annet enn stress og skuffelse? Hvorfor driver dere med denne selvpiningen?

Anonymkode: 3ccaf...eb4

• Liker 7
Skrevet

Får håpe du får positiv test om noen dager ❤️

Det er ikke greit dette.. Mye vanskeligere å bli gravid enn jeg hadde sett for meg 😟Hvor lenge er det faktiskt vanlig å prøve før det kan gå? Begynner å bli lei.. 😔💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...