Gå til innhold

Tips til første bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Planlegger å kjøpe min første bil. Kan noen som har greie på bil anbefale meg en god, driftssikker bil?

Må være el-bil 

budsjett: 200.000 

På forhånd takk for tips 😀

Anonymkode: f1daa...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt Nissan Leaf 

Om du legger til litt mer penger så får du en ny MG ZS EV evnt en Mazda Mx30

Brukt Kia Soul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Leaf er billig, men ganske dårlig og dyr når ting går i stykker.

En hvilken som helst elektrisk Kia el. Hyundai er et mye bedre valg, og den beste bilen du kan få.

Anonymkode: d796c...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200.000,-? Jeg ville absolutt vurdert å legge på 65.000,- til og få en helt ny Leaf (40kWh kostwr 250 k+vinterdekk). Det blir fort billigere over tid siden du får en bil med 5 års gjenstående garanti og helt ubrukte dekk. Jeg tror også de tilbyr lån med ganske gunstig rente til disse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG er billig drit. Kjenner en som har ansvaret for det merket på et verksted. Mange skuffede kunder der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (6 timer siden):

MG er billig drit. Kjenner en som har ansvaret for det merket på et verksted. Mange skuffede kunder der

Detaljer, please! Jeg har sett på disse selv og la de vekk fordi kjøreegenskapene er elendige. Unnamanøvertesting veltet nesten bilen. Men jeg har funnet få konkrete brukerreaksjoner enn så lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hornet skrev (10 timer siden):

Ja, det er noe kinesisk ræl. Folk blir muligens lurt av MG-merket, selv om det ikke heller står for kvalitet.

Anonymkode: 2cd20...e0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 15.58):

Detaljer, please! Jeg har sett på disse selv og la de vekk fordi kjøreegenskapene er elendige. Unnamanøvertesting veltet nesten bilen. Men jeg har funnet få konkrete brukerreaksjoner enn så lenge.

Nå har jeg hatt 15 biler opp igjennom og har hatt 4 elbiler. Den siste er en MG og foreløpig har jeg ikke opplevd noe negativt med den være kjøreegenskaper eller tekniske ting. Vil derimot si den er veldig god på vinterføre og tar seg godt fram på glatta.

Kan naturligvis ikke si noe om hvordan kvaliteten er på sikt, men mg har utvidet garantien til å gjelde i 7 år

Anonymkode: 47aff...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...