Gå til innhold

Gratulere mannen til en bekjent med dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Rotterats
Skrevet

Jeg var i bryllup på lørdag, og rett etter klokken 24.00 kommer en bekjent av bruden bort til henne, og sier at hun må huske å gratulerer mannen til denne bekjenten med dagen. Han hadde tydeligvis bursdag søndagen, men det var viktig å få gratulert han der og da. Jeg sto rett ved siden av, og ble faktisk litt sjokkert.

Er bursdagen til folk så viktig, at bruden må huske å gratulere mannen til en bekjent på selve bryllupsdagen? Eller kunne det fint ventet til dagen etter?

Er det bare meg som reagerer på noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart det ja!

Det var en i bryllupet vårt som hadde bursdag dagen etter (altså etter kl 24 under bryllupsfesten). Visste hun hadde bursdag, men tanken fallt meg ikke inn å gratulere henne da.

Vi hadde felles frokost dagen etter, og da fikk hun både gratulasjoner og presang.

Skrevet

Hallo :hakeslepp: er det mulig?? Da er man kanskje litt for opptatt med å få oppmerksomhet når det er så hast!!

Skrevet

Jeg gratulerte min manns Faddere med 35 ård bryllupsdag i vårt bryllup. Men det var mellom oss og ikke noe i planum

Hannemor

Skrevet

Noen ganger synes jeg enkelte henger seg opp i alt her!!!

Kanskje denne bekjente i et ivrig øyeblikk sa at mannen hennes hadde bursdag - hva så! Ja, kanskje unødvendig. Men noe å bli sjokkert over? Eller bruke denne :hakeslepp: til?

Jeg lurer på hvordan dere - og andre som skriver inn om sjokkerende meldinger - oppfører dere overfor andre mennesker. Dere må jo være etikette i egen person? Trår dere aldri feil? Blir dere aldri ivrige og sier ting før dere har tenkt grundig, grundig gjennom det? Kan dere aldri oppfattes som ubetenksomme? Støter dere aldri noen?

I så fall: Gratulerer!

Skrevet

Synes ikke det var så sjokkerende jeg! Iallefall ikke hvis disse var nære bekjente med brudeparet.

Jeg hadde kanskje ikke gjort det samme selv,men er da ikke noe å ta så på vei for?

Ikke alle brudepar som er såååå egoistiske at de ikke kan gratulere andre med dagen!

Var i bryllup selv på bursdagen min for noen år siden, og der hadde de i hemmelighet planlagt felles bursdagssang for meg når det var tid for dans og fest på kvelden.

Kan trygt si jeg ble rimelig overrasket ja, men det var også utrolig hyggelig gjort å faktisk huske andre også, på "deres" dag!

Skrevet

En av mine kusiner fyllte 45 dagen etter bryllupet vårt. Da klokken var litt over tolv gikk jeg opp på en stol, ba om ordet og sang ut at hun hadde bursdag, og alle gratulerte henne. Vi hadde ikke behov for å ha fokus på oss absolutt hele kvelden, var ikke noe problem å dele litt på det ;)

Skrevet

Min onkel fyller 55 dagen etter bryllupet, så vi tenkte å finne på en liten overraskelse til han. Synes det er koselig å gi han en oppmerksomhet selv om det skal være"vår" dag. Vi får nok mer enn nok oppmerksomhet selv.. :sjenert:;)

Skrevet

:roll:

Da jeg fikk greie på at samboeren til mitt søskenbarn hadde bursdag på bryllupsfesten vår, var jeg raskt oppe hos bandet og ba dem gratulere henne med dagen og synge bursdagssangen. Har et bilde av vedkommende som står oppe, alle ser på og h*n er overrasket og rørt. Koselig å gjøre det, synes jeg. Synes gjestene skal føre at det på en måte er i sentrum, de også, på den måten vil alle trives, tror jeg.

Skrevet

Det er litt spesielt, jeg er enig i det.

I etterkant av vårt bryllup så viste det seg at en kamerat av brudgommen hadde bursdag dagen etter. Han stilte opp som sjåfør for oss i tillegg til å være invitert som bryllupsgjest og da vi var hos fotografen for å ta bilder så hadde han sagt til mannens forlover at dette var jo en fin anledning til å feire bursdagen hans i morgen....

Mannens forlover hadde vel stramt sagt ifra om at det var vel vår bryllupsdag i dag og vi som skulle feires :ler:

Skrevet

Eh... Spiller det noen rolle om man gratulerer noen med dagen? Det hadde ikke jeg orket å brukt energi på å irritere meg over jeg iallefall...

Om noen har bursdag på vår bryllupsdag, så kommer jeg narurligvis til å gratulere han/henne. Det gir ikke meg mindre oppmerksomhet om jeg er hyggelig mot birsdagsbarnet;)

Gjest Rotterats
Skrevet

Nå var det slik at bruden ikke kjente denne mannen, og hadde alsri møtt han før. Han var invitert med sammen med samboeren sin, og det er en bruden selv bare har kjent fra jobben i et 1/2 års tid. Det var derfor jeg reagerte på det.

At man gratulerer nære venner og familier med dagen er helt greit, men jeg syns ikke det passet seg der og da. For det første hadde han ikke bursdag den dagen, men dagen etter. For det andre kjente ikke bruden han, og da syns jeg det ble helt feil.

Har ikke noe med at det tar vekk oppmerksomheten til brudeparet, men jeg syns det ble tåpelig rett og slett.

Skrevet

Er vel litt forskjell mellom å gå bort og gratulere, og å styre med en egen tale og sang for en gjest man ikke kjenner. Hadde noen fortalt meg at selv de gjestene jeg ikke kjente hadde bursdag, så tror jeg at jeg hadde klart å være vertinne nok til å bruke 2 min på å gratulere vedkommende. Hvis man ikke er så utrolig gira på MIN FEST OG MITT BRYLLUP at man ikke klarer å tenke på to ting, så er man kanskje ingen god vertinne heller.

Catzy

Gjest Rotterats
Skrevet

Mannen hadde ikke bursdag før dagen etter, og det var det jeg reagerte på. Men det er tydeligvis dårlig gjort av meg å reagere på det, for stakkars brudeparet som ikke fikk all oppmerksomheten. :roll:

Det er brudeparet sin dag, og jeg mener fortsatt det var tåpelig, fordi mannen IKKE hadde bursdag før dagen etter. Og fordi bruden ikke kjente han i det hele tatt.

Skrevet
Noen ganger synes jeg enkelte henger seg opp i alt her!!!

Kanskje denne bekjente i et ivrig øyeblikk sa at mannen hennes hadde bursdag - hva så! Ja, kanskje unødvendig. Men noe å bli sjokkert over? Eller bruke denne :hakeslepp: til?

Jeg lurer på hvordan dere - og andre som skriver inn om sjokkerende meldinger - oppfører dere overfor andre mennesker. Dere må jo være etikette i egen person? Trår dere aldri feil? Blir dere aldri ivrige og sier ting før dere har tenkt grundig, grundig gjennom det? Kan dere aldri oppfattes som ubetenksomme? Støter dere aldri noen?

I så fall: Gratulerer!

Signerer denne, jeg....

:enig:

Skrevet
Det er brudeparet sin dag, og jeg mener fortsatt det var tåpelig, fordi mannen IKKE hadde bursdag før dagen etter. Og fordi bruden ikke kjente han i det hele tatt.

Du sa jo i det første innlegget ditt at dette var etter 24.00, så i prinsipp var det jo faktisk bursdagen hans.

Jeg var i bryllup på lørdag, og rett etter klokken 24.00 kommer en bekjent av bruden bort til henne,  og sier at hun må huske å gratulerer mannen til denne bekjenten med dagen. Han hadde tydeligvis bursdag søndagen, men det var viktig å få gratulert han der og da. Jeg sto rett ved siden av, og ble faktisk litt sjokkert.

Hvis jeg hadde vært brud i dette tilfelle, tror jeg isteden at det hadde vært en fin anledning til å hilse på en gjest i mitt bryllup jeg faktisk ikke kjente. "Hører du har bursdag i dag. Gratulerer med dagen!!! Har vi ikke laget en fin bursdagfest for deg? *tull* Hyggelig å hilse på deg, forresten - vi har vel knapt hilst tidligere. Småsnakk - småsnakk! " Verre behøver det ikke være.

Jeg er så lei alt snakket om min/vår dag. Kan ikke en brud/brudgom i det minste være allminnelig høflig selv om hun gifter seg?

Skrevet (endret)

Nei, det er altså det frekkeste...... TENK å forlange at brura skal gratulere en mann hun ikke kjenner en gang med dagen??? Det går altså ikke an!!!

Neida, kødder........ Stakkars kone til denne bursdagsmannen, hadde hun vist at hennes sikkert impulsive bemerkning skulle ende opp som en egen tråd på et forum, da hadde hun sikkert holdt munn. Hun skulle sikkert bare glede mannen sin med en gratulasjon fra selveste bruden...

Endret av Caramba
Skrevet

Er helt enig med Caramba og dere andre.

Skrevet

Både og - selv ville jeg nok ikke gått bort og insistert på at noen skulle gratulere en ukjent person med dagen (men ukjent og ukjent, han var jo åpenbart invitert til festen. Jeg var selv nylig i bryllupsfesten i min samboers familie, til folk jeg aldri har møtt før, og jeg synes ærlig talt det var en fin anledning til å bli inkludert i familien hans, jeg. Følte ingen grunn til å gjøre meg usynlig bare fordi de ikke hadde møtt meg før).

I bryllupet til broren min var det også et par av gjestene som ventet med å fortelle om "lykkelige omstendigheter" av hensyn til brudeparet, fordi det skulle være deres dag osv. Men jeg vet at det samme paret bare hadde syntes det var ekstra hyggelig og gøy om de hadde fått vite om dette tidligere på kvelden:) Så sånn sett er det jo kanskje etikette å la være å påkalle seg oppmerksomhet, samtidig tviler jeg på at hyggelige begivenheter som bursdag, graviditeter osv egentlig ødelegger dagen til brudeparet...

Skrevet

Ingenting forbauser meg!

Da vi giftet oss og tok oppstilling til brudevalsen kom en gjest (slektning av mannen min bort)

Spurte om mannen min kunne hente et stykke kake til henne for hun måtte ta opp plasser ved kaffebordet!!!!!

"beklager, vi skal danse brudevals, så det må du nok klare sjøl!"

svarte han...litt paff.

Hun er like gammel som oss og hadde ikke fått for mye å drikke, bare litt full av ego.. :ler:

La Guapa i.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...