Gå til innhold

Vekt britisk korthår kattunge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har en britisk korthår kattunge på 4,5 mnd. Han veier nå 2,2kg. Har fått høre at han kanskje er litt liten for alderen. Pus er ikke undervektig, han er kompakt med vekten fordelt jevnt på kroppen. Når jeg fikk han for 1,5 mnd siden veide han 1,2 kg. Oppdretter presiserte at grunnen til at han var liten var fordi han ikke helt var bortpå tørrfóret i starten. Han har økt i vekt jevnt og trutt siden jeg fikk han, og han spiser greit med mat. Tenker å stille han litt ut i fremtiden, så jeg vil helst ha en pus som har vokst fint og godt.

Har dere noen pekepinn på hvor mye katten bør veie i forhold til rase og kjønn per mnd? Er han veldig liten? Har dere evt noen tips til hva jeg kan gi han av mat for å få han til å vokse?

Anonymkode: e8cf9...dee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er spørsmål du bør stille oppdretteren din. Han eller hun kjenner både katten din og rasen godt.

Anonymkode: f93d0...1ac

Skrevet

Så lenge han ikke er for tynn eller tjukk er det lite annet du kan gjøre med veksten enn å gi den kattungemat. 

Mine katter er brødre fra samme kull og har forskjellig størrelse og vekt, men man kan ikke si den ene er for liten eller den andre for stor og tung...

Anonymkode: eb971...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...