Gå til innhold

Hva hjelper mot tannpine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har et hull som grenser mot nabotannen og jeg greide å nappe ut et stykke av tannen med tanntråd (alså der hullet er) og nå er det vondt. Skal til tannlegen men det blir noen dager til. Hva hjelper best av smertestillende? Og hvor mye kan jeg ta? Tenkte ibux og paracet mix tilsammen 1 gram? 

Anonymkode: 8c739...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ringt tannlegen og fått akutt time. 

Det verker men moderat vondt, har ikke lyst til å ringe i romjula 😕 

Anonymkode: 8c739...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen hjelper mot tannpine. Det kan fort eskalere og da er det kjipt om det er 1 nyttårsdag. Ville helt klart ha ringt tannlegen i dag.

Ibux fungerer bedre mot tannpine enn paracet. 

Anonymkode: 6854e...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det verker men moderat vondt, har ikke lyst til å ringe i romjula 😕 

Anonymkode: 8c739...3c7

Hvorfor ikke? Jeg fikk hastetime hos tannlegen min i dag pga smertefull betennelse i tannkjøttet. Hastetime er jo nettopp for slike ting du sliter med nå. 

Anonymkode: 890ba...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke? Jeg fikk hastetime hos tannlegen min i dag pga smertefull betennelse i tannkjøttet. Hastetime er jo nettopp for slike ting du sliter med nå. 

Anonymkode: 890ba...08e

Så bra at du fikk ordnet det :) Ja du har rett.

Anonymkode: 8c739...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tannlegen hjelper mot tannpine. Det kan fort eskalere og da er det kjipt om det er 1 nyttårsdag. Ville helt klart ha ringt tannlegen i dag.

Ibux fungerer bedre mot tannpine enn paracet. 

Anonymkode: 6854e...e33

Takk ☺️ Da prøver jeg med ibux og ringer tannlegen.

Anonymkode: 8c739...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tygg på en nellikspiker.

Anonymkode: ea8ed...133

Nellikspiker eller smør på litt kanel blandet i olje. 

Anonymkode: 64982...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellikspiker som moses litt. Så legges ved tanna. Etter en stund vil område bedøves. Hatt best virkning med det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (2 timer siden):

Nellikspiker som moses litt. Så legges ved tanna. Etter en stund vil område bedøves. Hatt best virkning med det selv

Mener du det? 😮 

Tror du dentinox kan hjelpe?  (til å smøre på gommene til babyer når de får tenner)

Anonymkode: 8c739...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke? Jeg fikk hastetime hos tannlegen min i dag pga smertefull betennelse i tannkjøttet. Hastetime er jo nettopp for slike ting du sliter med nå. 

Anonymkode: 890ba...08e

Men skjønner du ikke at personer som lar det gå så langt har tannlegeskrekk? Det er ikke bare å ringe tannlegen da! Hilsen en som selv har tannlegeskrekk og stor terskel før tannlegen blir kontaktet. Du kan banne på at folk med dårlige tenner får alltid smerter når det er ferier og helligdager. Slår aldri feil. Håper du får hjelp mot tannpinen din ts.

Anonymkode: f7b98...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men skjønner du ikke at personer som lar det gå så langt har tannlegeskrekk? Det er ikke bare å ringe tannlegen da! Hilsen en som selv har tannlegeskrekk og stor terskel før tannlegen blir kontaktet. Du kan banne på at folk med dårlige tenner får alltid smerter når det er ferier og helligdager. Slår aldri feil. Håper du får hjelp mot tannpinen din ts.

Anonymkode: f7b98...864

Nei det skjønner jeg ikke. Ts har ikke skrevet det selv, derfor antar jeg ikke noe. 

Anonymkode: 890ba...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...