Gå til innhold

Ny resept uten ny kontroll?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hannhunden min fikk påvist forstørret prostata i april, og fikk en tablettkur (på respept) som forminsket denne, og som hadde virkning i ca 6 mnd. Nå har han igjen begynt å vise samme symptomer som sist på forstørret prostata (den begynner å vokse igjen, etter tablettkurens virkning). Lurer på om det er mulig å få ny resept uten å dra til veterinær for ny sjekk. Noen som har erfaring om man må/ikke må inn for ny sjekk for ny resept? Hunden min blir veldig stresset ved veterinærbesøk, må noen ganger også sederes bare ved relativt enkel sjekk, og jeg tenker om det ikke er egentlig nødvendig, at det er unødvendig å utsette ham for dette stresset.

Anonymkode: 39ff6...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enklest å ringe veterinær tenker jeg

Skrevet
Blatter skrev (2 minutter siden):

Enklest å ringe veterinær tenker jeg

Ja, har gjort det, og de vil ha han inn til sjekk først. Jeg bare lurte på om det var denne veterinæren som var vanskelig, eller om det er vanlig praksis?

TS

Skrevet

Ok, vet mange vil ha de på sjekk uansett. men vet også at om det er et kjent problem, så kan resepten fornyes uten ny sjekk. Kommer vel ann på hva det er som er utfordringen sikkert. 

Skrevet
Blatter skrev (2 minutter siden):

Ok, vet mange vil ha de på sjekk uansett. men vet også at om det er et kjent problem, så kan resepten fornyes uten ny sjekk. Kommer vel ann på hva det er som er utfordringen sikkert. 

Ja, det er mulig det kommer an på utfordringen. I dette tilfellet er det forstørret prostata.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...