AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Jeg opererte ut galleblæren min for noen år siden. Dette har økt min livskvalitet betraktelig og jeg har ikke hatt noen plager i ettertid, annet enn kanskje litt trøbbel i forbindelse med julemat tidligere år, men dette kan også ha vært tilfeldig. Men i går spiste jeg pinnekjøtt for andre dag på rad. På kvelden ble jeg kvalm og iløp av natten ble jeg så kvalm at jeg til slutt kastet opp. Jeg var kvalm lenge etterpå, men sovnet til slutt. Jeg våknet igjen nå for litt siden og føler meg helt fin. Noen som vet om dette kan skyldes en reaksjon på maten jeg har spist og det at jeg ikke har galleblære til å "hjelpe" til med fordøyelsen? Jeg føler meg som sagt helt fin men ønsker ikke å smitte noen om det eventuelt skulle være omgangssyke. Anonymkode: 4447a...56c
Pringle Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Ja, det kan godt skyldes mangel på galleblære. Jeg har ikke hatt galleblære siden 2000, og jeg fikk en reaksjon etter juleribba. Smerter, men ikke kvalme. Har ikke spes peiling på omgangssyke, men jeg tror den varer lenger enn det du beskriver.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Både min mor og jeg har operert bort galleblæren og begge får smerter evt oppkast ved fet mat. Langt fra så ikke som det var med galleblære, da reagerte jeg til slutt på all mat Anonymkode: faabd...317
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Takk for svar! Tror jeg konkluderer med at det er alt pinnekjøttet. Har nesten ikke spist noe utenom de to måltidene de siste dagene så det var nok litt for voldsomt. Skjerpings! Anonymkode: 4447a...56c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå