AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #21 Skrevet 27. desember 2020 Fløy i høst. Munnbind på hele veien unntatt når du spiser og drikker. Gjaldt også på flyplassene. Fikk servering ombord på flyet, både hos KLM og Condor. God plass på flyet så hadde et ledig sete ved siden av meg eller hele raden. Anonymkode: 4855d...39e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #22 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fløy i høst. Munnbind på hele veien unntatt når du spiser og drikker. Gjaldt også på flyplassene. Fikk servering ombord på flyet, både hos KLM og Condor. God plass på flyet så hadde et ledig sete ved siden av meg eller hele raden. Anonymkode: 4855d...39e Så det er helt ok å fly? Fortere enn før? Anonymkode: 92587...327
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #23 Skrevet 27. desember 2020 Må man ikke ha bevis på negativ corona-test når man reiser inn i andre land? Anonymkode: 92587...327
Minime94 Skrevet 27. desember 2020 #24 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må man ikke ha bevis på negativ corona-test når man reiser inn i andre land? Anonymkode: 92587...327 Det er forskjell fra land til land 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #25 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Må man ikke ha bevis på negativ corona-test når man reiser inn i andre land? Anonymkode: 92587...327 Kanskje du ønsker å skrive litt om hvorfor du stiller alle disse spørsmålene? Jeg har flydd både innenlands og internasjonalt, helt siden april, så kan nok svare på det meste om jeg forstår konteksten. Anonymkode: d3da0...93c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #26 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Kanskje du ønsker å skrive litt om hvorfor du stiller alle disse spørsmålene? Jeg har flydd både innenlands og internasjonalt, helt siden april, så kan nok svare på det meste om jeg forstår konteksten. Anonymkode: d3da0...93c Fordi jeg lurer på hvordan det er å reise til Frankrike og Spania nå, for eksempel. Jeg er klar over at jeg må i karantene etterpå, det er helt greit. Men er det noe spesielt, noen andre ting som har endret seg i disse landene? Anonymkode: 92587...327
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #27 Skrevet 27. desember 2020 Har aldri flydd da jeg ikke har behov for det. Anonymkode: ee135...0d1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #28 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fordi jeg lurer på hvordan det er å reise til Frankrike og Spania nå, for eksempel. Jeg er klar over at jeg må i karantene etterpå, det er helt greit. Men er det noe spesielt, noen andre ting som har endret seg i disse landene? Anonymkode: 92587...327 Det mest sentrale for deg å vite i så måte er at reiseforsikringen din ikke gjelder om du får Covid. Og at respiratorplass i disse landene gjerne kommer opp i millioner på få dager. Helsetrygdekortet gjelder, men gir ikke nødvendigvis respirator, og dekker heller ikke hjemreise. Det finnes private løsninger, men jeg har til gode å se en som er 100% sikker. I neste ledd er det nyttig å vite at det å være i disse landene ikke er slik det pleier akkurat nå. Det er munnbindpåbud ute. Det meste er stengt. Og restriksjonene er mye strengere enn i Norge. Jeg reiste selv til grønne land da ting var mer åpent. Og selv om vi i utgangspunktet hadde flotte turer var det også veldig annerledes. Mange restriksjoner og ting å passe på. Og en lokalbefolkning som ikke alltid var like glad for å ha oss der. Så flyreisen er egentlig din minste bekymring. Anonymkode: d3da0...93c 4
Knirke Skrevet 27. desember 2020 #29 Skrevet 27. desember 2020 Har flydd i både inn- og utland, med munnbind hver gang. Men når flyene er stappfulle og alle tar av seg munnbindet for å spise skjønner jeg ærlig talt ikke vitsen... Noen selskaper praktiserer tomt sete i midten, andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #30 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så det er helt ok å fly? Fortere enn før? Anonymkode: 92587...327 For meg var det greit. Også opphold på flyplasser. Jeg kom fra Norge hvor maske ikke var påbudt og knapt noen brukte det til et helt annet regime. Både med registrering før innreise til et land, testing på flyplass, bruk av antibac og maske. Jeg fløy nok ikke fortere enn før 😉 Færre mennesker på flyplassen gjør at du kommer fortere igjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 4855d...39e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #31 Skrevet 27. desember 2020 Har ikke flydd siden 1987. Nei da, 2007, men close enough. Var så høy på valium at jeg ante ikke hvor i verden jeg var. Hvorfor må du fly? Er det noen som dør om du ikke drar? Hold deg hjem, vi er i en pandemi!! Anonymkode: cf199...db6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #32 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg var det greit. Også opphold på flyplasser. Jeg kom fra Norge hvor maske ikke var påbudt og knapt noen brukte det til et helt annet regime. Både med registrering før innreise til et land, testing på flyplass, bruk av antibac og maske. Jeg fløy nok ikke fortere enn før 😉 Færre mennesker på flyplassen gjør at du kommer fortere igjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 4855d...39e Må legge til at jeg hadde kjøpt reiseforsikring hos et internasjonalt, anerkjent forsikringsselskap som også dekker for covid-19 siden min norske reiseforsikring kun dekket alt utenom det som var covid-19 relatert. Jeg hadde ALDRI reist uten god nok forsikring! Anonymkode: 4855d...39e 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #33 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må legge til at jeg hadde kjøpt reiseforsikring hos et internasjonalt, anerkjent forsikringsselskap som også dekker for covid-19 siden min norske reiseforsikring kun dekket alt utenom det som var covid-19 relatert. Jeg hadde ALDRI reist uten god nok forsikring! Anonymkode: 4855d...39e Reiseforsikring gjelder jo alt unntatt covid. Greit nok det hvis man reiser alene og holder god avstand til alle Anonymkode: 92587...327
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #34 Skrevet 27. desember 2020 Fløy Oslo-Stavanger t/r med SAS for et par måneder siden. Lite forskjell fra ellers, bortsett at flyplassene var mindre folksomme. Flyet var halvfullt en vei, stappfullt på retur (de kansellerte den opprinnelige flygningen min og stappet alle fra den inn på neste). Folk hadde masker, det var ingen servering om bord. Anonymkode: 75d4e...e58
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #35 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke flydd siden 1987. Nei da, 2007, men close enough. Var så høy på valium at jeg ante ikke hvor i verden jeg var. Hvorfor må du fly? Er det noen som dør om du ikke drar? Hold deg hjem, vi er i en pandemi!! Anonymkode: cf199...db6 Mange arbeidsplasser avhenger av reising. Besøkte 5 land i år for å støtte turistnæringen. Anonymkode: a90e2...33f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #36 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fløy Oslo-Stavanger t/r med SAS for et par måneder siden. Lite forskjell fra ellers, bortsett at flyplassene var mindre folksomme. Flyet var halvfullt en vei, stappfullt på retur (de kansellerte den opprinnelige flygningen min og stappet alle fra den inn på neste). Folk hadde masker, det var ingen servering om bord. Anonymkode: 75d4e...e58 Er det lov med stappfulle fly nå? Anonymkode: 92587...327
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #37 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Reiseforsikring gjelder jo alt unntatt covid. Greit nok det hvis man reiser alene og holder god avstand til alle Anonymkode: 92587...327 Havner du i respirator koster det så mye som 100 000 i døgnet i enkelte land. Slik ting har blitt må man ha forsikring som dekker covid om man reiser ut av Norge. Anonymkode: d3da0...93c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #38 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det lov med stappfulle fly nå? Anonymkode: 92587...327 Ja, har vært på flere stappfulle fly. Tror det bare var KLM som har sperret mittrad, av de jeg har flydd med. Også mange som ikke har organisert av- og påstigning, slik andre i tråden har opplevd. Folk spretter opp og står sild-i-tønne, som vanlig. Anonymkode: d3da0...93c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #39 Skrevet 28. desember 2020 Har flydd omtrent 1-2 ganger i måneden innenlands i år. Min opplevelse er at det er akkurat som vanlig, utenom at det ikke er servering og man må ha på munnbind. Og på flyplassen er det ikke like mange reisende. Når flyet lander så har folk tatt ut bagasjen sin nøyaktig som før korona, på mine flyvninger har det ikke vært noe om at de fremste går først. Anonymkode: afc8a...116 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #40 Skrevet 28. desember 2020 Fløy forrige tirsdag, og skal fly i dag. ca 2 timers, innlands. Forskjellene er at det er utrolig mye bedre plass på fly og flyplass, det går mye raskere å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen og boarding. Må ha munnbind på flyet, og det er ingen servering. Syntes ikke det var noe problem i det hele tatt, viste jo om munnbind-påbudet og at det ikke var servering, så hadde med vannflaske. Folk hoppet opp å sto tett i tett i midtgangen i det flyet landet, så det var jo også helt som normalt. Måtte ha munnbind på gardermoen, men på ankomst-lufthavnen var det fult av mennesker tett i tett i ankomsthallen, som sto uten munnbind og ventet på venner/familie som kom tilreisende... Var mindre folk på flyet, men fortsatt så skal jo alle reisende og alle venner/familie trykke seg sammen tettest mulig mot bagasjebåndet, så det tok like lang tid som vanlig å få bagasjen for oss som måtte vente til sist fordi vi ikke vil stå oppå disse klyngende med 1 reisende pluss 4 venner/familie som fortsatt tror det er nødvendig å stille seg omtrent oppå bagasjebåndet, helst fem voksne og tre spinnville barn slik at man er sikker på å kunne rive med seg den ene kofferten man skal ha.... Anonymkode: 1c310...393 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå