Gå til innhold

Stå på hodet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å lære meg å stå på hodet, og har sett masse videoer. Men jeg skjønner ikke hvordan man får det til uten at det gjør så sinnsykt vondt i hodet??

Anonymkode: a6867...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekta skal ikke være på hodet, men på armene. Hodet er i bakken nærmest som støtte, du burde kunne bevege det om du gjør det riktig. Gjør ikke vondt. 

Anonymkode: b9e82...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitt må kne. Knytt hendene. Legg de på hodet oppå der baby er myk på hodet. Legg hender og hodet i gulvet. Slapp av, fingrene knuser ikke. Rolig ta vekten mot hodet og løft bena med bøyde knær for å finne balansen. Bruk vegg til å begynne med. Sjekk ut 'sirsasana' i yoga for nærmere forklaring. 

Anonymkode: cae4b...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en teknikktreningssak. Jeg har også en drøm om å stå på hodet, og så henda. Er ikke der ennå,  men nå gjør det ikke lenger møkkvondt i skallen når jeg forsøker. Det går nok på å sørge for at det er armer/underarmer som bærer vekta. 

Anonymkode: 1544f...857

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes det er easy peasy å stå på hodet. Av en eller annen grunn har jeg alltid kunnet det. Noen ganger hopper jeg opp med bena, andre ganger tar jeg de sakte opp fra gulvet, men noen ganger lener jeg de på albuene. Felles for alle gangene er at jeg alltid har noe mykt under hodet. Skallen er jo hard som stein. Klart det gjør vondt uten noe under. 

Anonymkode: 9c1ff...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...