Gå til innhold

Mann som tar kontakt hver 3 mnd.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Traff en mann på Tinder julen 2018, og vi traff hverandre noen uker før han reiste vekk ifbm jobb, og var uten dekning noen uker. Det dabbet da av. 

Siden dette har han tatt kontakt igjen hver 3 mnd, enten på Tinder, Messenger eller via felles bekjente. Vi avtalte å treffes når han kom hjem fra reisejobb 4 mnd etter første møte, men når han da kom var det unnskyldninger på hvorfor han ikke kunne flere dager på rad. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var interessert da jeg sammenlignet interessen hans med første gang vi var med hverandre, og da skulle han være med meg hver eneste dag, så jeg merket stor forskjell.

Vi traff hverandre igjen 1 år etter dette, men jeg føler interessen hans sammenlignet med første gang vi var med hverandre fortsatt er noe helt annet. Selvom han viser at han er interessert er det ikke som det var første gang, da kunne jeg merke at han var skikkelig betatt.

Han ønsker å treffes igjen nå - 1 år senere, men jeg har sagt at jeg ikke vil være med han i bare noen uker nok en gang. Han mener da at det er opp til meg og hvor interessert jeg er. 

Andre som har opplevd samme?
Selv om han har tatt kontakt hver 3 mnd, har vi kun møttes noen uker én periode hvert år.
Jeg liker han veldig godt, men blir ikke helt klok. Av og til føler jeg at han savner noen i livet sitt, eller bruker meg som tidsfordriv, men samtidig ikke. 

Anonymkode: 7f53a...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere pult?

Anonymkode: 114e5...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har dere pult?

Ja

Skrevet

Dette er jo ikke helt uvanlig, man søker mot det "gode gamle" når man ikke får den man vil ha eller et forhold tar slutt. Jeg tror du kan være ganske sikker på at du er en form for trøst eller tidsfordriv ja.

Anonymkode: 1530c...594

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja

Fy f..

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dette er jo ikke helt uvanlig, man søker mot det "gode gamle" når man ikke får den man vil ha eller et forhold tar slutt. Jeg tror du kan være ganske sikker på at du er en form for trøst eller tidsfordriv ja.

Han har ikke vært i forhold med noen andre i mellomtiden, men vet han har vært på noen dater. Kjenner det også selv - at jeg tenker på han når noen jeg har datet ikke ble noe, men det blir som regel med tankene.

Takk for svar, syns det er greit å få det svart på hvitt fra andre også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har ikke vært i forhold med noen andre i mellomtiden, men vet han har vært på noen dater. Kjenner det også selv - at jeg tenker på han når noen jeg har datet ikke ble noe, men det blir som regel med tankene.

Takk for svar, syns det er greit å få det svart på hvitt fra andre også.

Det jeg har lært av dating, er at menn som er virkelig interessert, de viser det og risikerer ikke at kvinnen går videre til noen annen. En mann som derfor forsvinner i lengre tid, han risikerer jo nettopp dette, og da er det noe annet som gjør at han tar kontakt enn ønske om å være i forhold. Han savner deg sikkert, liker deg, ønsker din oppmerksomhet og bekreftelse, liker sexen dere har, liker omsorgen din - men han vil ikke være kjæresten din. Jeg er ganske sikkert på det, ut fra å ha vært i samme situasjon selv en gang. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det jeg har lært av dating, er at menn som er virkelig interessert, de viser det og risikerer ikke at kvinnen går videre til noen annen. En mann som derfor forsvinner i lengre tid, han risikerer jo nettopp dette, og da er det noe annet som gjør at han tar kontakt enn ønske om å være i forhold. Han savner deg sikkert, liker deg, ønsker din oppmerksomhet og bekreftelse, liker sexen dere har, liker omsorgen din - men han vil ikke være kjæresten din. Jeg er ganske sikkert på det, ut fra å ha vært i samme situasjon selv en gang. 

1000000% 

Anonymkode: 7b640...a60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er dette noe som kvinner også gjør? 

Anonymkode: c6ef4...4dd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det vil jeg si. Samtidig tror jeg vi kvinner har lettere for å backe ut dersom vi føler at mannen ikke viser nok interesse – så vi henger nok litt igjen i ønsket om at mannen skal være tydelig «på». Jeg kan vise tydelig interesse ovenfor menn jeg liker, men dersom det føles halvlunkent tilbake trekker jeg meg heller bort enn å pushe på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er det helt sikkert. Merker det faktisk litt selv også. Det er litt mindre viktig for meg å f.eks få til å møtes, hvis det er en mann jeg ikke er veldig intr i. Er jeg intr kan jeg stå på og virkelig gjøre en innsats, er jeg ikke så intr, så er jeg mer passiv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er det helt sikkert. Merker det faktisk litt selv også. Det er litt mindre viktig for meg å f.eks få til å møtes, hvis det er en mann jeg ikke er veldig intr i. Er jeg intr kan jeg stå på og virkelig gjøre en innsats, er jeg ikke så intr, så er jeg mer passiv.

I stedet for og bare si det med klare ord at man ikke vil mer? Er der nå atter en gang med en kvinne, jeg er på hun er mer reservert. Det som da skjer er at jeg også trekker meg tilbake, ser det an litt til så gidder jeg ikke mer. Spør man får man aldri et ærlig svar! Hvor feig er det mulig og være? Alt virker så rosenrødt og greit, så bare over natten snur det. Dette er kvinner og de er pokker ta ikke bedre en noen menn. Kan være andre ting i livet som gjør at hun er litt mindre interessert nå, men det gir jeg blaffen i når det ikke kommuniseres ut hvorfor. Mindre interesse er et strekt signal og sende ut om man tenker over det eller ikke. Tenker man ikke over det? Da er man bare ikke et forholdsmateriale.

Blir det brudd her også skal jeg ta en lang pause fra og treffe kvinner igjen. Det er bare ikke verdt dette tullet.

Anonymkode: e507e...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I stedet for og bare si det med klare ord at man ikke vil mer? Er der nå atter en gang med en kvinne, jeg er på hun er mer reservert. Det som da skjer er at jeg også trekker meg tilbake, ser det an litt til så gidder jeg ikke mer. Spør man får man aldri et ærlig svar! Hvor feig er det mulig og være? Alt virker så rosenrødt og greit, så bare over natten snur det. Dette er kvinner og de er pokker ta ikke bedre en noen menn. Kan være andre ting i livet som gjør at hun er litt mindre interessert nå, men det gir jeg blaffen i når det ikke kommuniseres ut hvorfor. Mindre interesse er et strekt signal og sende ut om man tenker over det eller ikke. Tenker man ikke over det? Da er man bare ikke et forholdsmateriale.

Blir det brudd her også skal jeg ta en lang pause fra og treffe kvinner igjen. Det er bare ikke verdt dette tullet.

Anonymkode: e507e...989

Det du beskriver her har jeg opplevd med flere av dem jeg har datet. Begge er ivrige i starten, så dabber det gradvis av fra mannens side, til han nesten forsvinner... Da gir jeg enten opp eller tvinger fram et svar. 

Det er kanskje sånn, at ofte er en av partene mer på enn den andre? Og er ikke begge like mye på, da er ikke relasjonen levedyktig?

K50

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det stemmer. Han var sånn den første perioden vi traff hverandre. Veldig interessert og prioriterte meg fremfor alt. Fortalte familie og venner om oss. Siden har han ikke vært sånn, og da tenker jeg at han ikke er interessert nok. Har prøvd flere ganger å spørre hva greien er, men den eneste gangen han har svart på det svarte han at han trodde ikke jeg var interessert.

Jeg blir gal kjenner jeg. Har lyst å være med han, men på samme tid sa jeg til meg selv etter forrige gang at jeg aldri skulle være med han igjen. Det ødelegger også for meg selv, for det hindrer meg i å gå videre og blir seriøs med noen andre.

Skrevet

Ja, det stemmer. Han var sånn den første perioden vi traff hverandre. Veldig interessert og prioriterte meg fremfor alt. Fortalte familie og venner om oss. Siden har han ikke vært sånn, og da tenker jeg at han ikke er interessert nok. Har prøvd flere ganger å spørre hva greien er, men den eneste gangen han har svart på det svarte han at han trodde ikke jeg var interessert.

Jeg blir gal kjenner jeg. Har lyst å være med han, men på samme tid sa jeg til meg selv etter forrige gang at jeg aldri skulle være med han igjen. Det ødelegger også for meg selv, for det hindrer meg i å gå videre og blir seriøs med noen andre.

Helt riktig...du må kommunisere hva du trenger til denne karen hvis du vil ha kontakt med han hva du ønsker...drit i hva han ønsker...det har vi jo sett... er han ikke villig til å imøtekomme deg så har du svaret...han er ikke interessert nok. Kom deg videre til du finner en som setter pris på deg og ikke holder på å tulle med sånt. 

Skrevet

Det er litt feigt av han å svare at han ikke trodde du var interessert når du spør om han er det... Ut fra hva du skriver, er han ikke så interessert lenger, men samtidig for feig til å bryte med deg. Du er vel en person han gjerne vil ha i livet sitt av ulike grunner, men samtidig ikke en han vil være i forhold med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er litt feigt av han å svare at han ikke trodde du var interessert når du spør om han er det... Ut fra hva du skriver, er han ikke så interessert lenger, men samtidig for feig til å bryte med deg. Du er vel en person han gjerne vil ha i livet sitt av ulike grunner, men samtidig ikke en han vil være i forhold med.

Helt enig. Det er det som gjør meg så forbanna - at han ikke bare kan være ærlig. Jeg har lagt ordene i munnen på han flere ganger, men han nekter å si det som det er. Jeg sa til han sist at jeg ikke hadde lyst å ha noe kontakt med han mer, og at det for meg ikke var aktuelt å ha kontakt hver 3 mnd. Enten eller. Likevel fortsetter han. Det er lenge siden jeg slettet han fra sosiale medier, men han tar da kontakt gjennom felles bekjente. Han har ikke så mye kontakt med familien sin, så det føles ut som om jeg er en slags «trygg» havn han kontakter når han er ensom eller noe, vet ikke..skjønner meg ikke på fyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...