Gå til innhold

Mac vil ikke skru seg på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har en nav som ikke vil skru seg på. Skjer en gikk plutselig bare i svart. Tar jeg i lader, så viser lyset på laderen at den lader, men selv om laderen er i, så vil den ikke skru seg på. 

 

Jeg gar forsøkt å holde på knappen inni i 10 sekunder, uten at det ser ut til å virke. 

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Er det batteriet som er gåent og jrg må bare ha nytt batteri eller kan det være noe annet? 

Anonymkode: 4e78b...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De nye hodetelefonene til Apple kan ikke skures av. Kanskje det rett og slett er slik Apple har designet produktene sine. De skal ikke kunne slås av og på.

Anonymkode: 287e0...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

De nye hodetelefonene til Apple kan ikke skures av. Kanskje det rett og slett er slik Apple har designet produktene sine. De skal ikke kunne slås av og på.

Anonymkode: 287e0...b07

Det er ikke hodetelefoner, men datamaskin. 

Den har slått seg før på. Om du ikke var seriøs, skjønner jeg ikke hvorfor du svarte 

Anonymkode: 4e78b...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skjermen helt svart eller kan du se et symbol midt på skjermen?

Anonymkode: 43da0...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å holde knappen mer enn 10 sekunder. Typ 30-60 sekunder..

Anonymkode: b2786...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde samme problem. Prøvde masse forskjellige kommandoer på tastaturet. Ladet ut. Ladet. Holdt inne av knapp etc. Så jeg ga vel opp og la den vekk. Etter noen uker prøvde jeg å slå på macen igjen og voila det ble liv i maskinen igjen. 😀 Siden har jeg unngått å la maskinen gå i dvale. Men heller slå den skikkelig av hver gang jeg ikke bruker den  (en dataeksperter rådet meg til å slå av macen skikkelig hver gang jeg ikke brukte den, ellers kunne lignende problem oppstå igjen). Hvilken modell har du? Sen 2012 modell her..

Anonymkode: 5c15e...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer med min Mac etter den nye oppdateringen. Den slår seg på, men bruker uendelig lang tid på å komme i gang. Har lest at andre opplever svart skjerm etter oppdateringen med Big Sur. Kom problemene etter dette, ville jeg tatt den med meg til en Apple butikk hvis du har det der du bor, evnt der du kjøpte den. 

Angående det AB..404 nevner, så lar jeg min gå i dvale på dagtid, men har den programmert til å slå seg helt av kl 24, og frem til kl 6. Tror også at maskinen trenger en skikkelig pause iløpet av døgnet.

Anonymkode: 9fc68...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror også at maskinen trenger en skikkelig pause iløpet av døgnet.

Anonymkode: 9fc68...98d

PCen min er oppe og går 24/7. Det er flere måneder siden sist jeg har skrudd den av.

Anonymkode: 916d6...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn er det med oppskrytte Apple-produkter. 😂😂😂

Anonymkode: 916d6...151

Vel. Har hatt min MacBook air siden 2012. Aldri noe problemer, bortsett fra dette lille problemet med oppstart av maskin for ett år siden. PCer jeg har hatt før har alle måttet kasseres etter 3-4 år. 
Macen er like kjapp nå som den var i 2012.. Kun skiftet batteri et par ganger. God valuta for pengene. 

Anonymkode: 5c15e...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok enklere for deg å google "mac won't turn on" så får du noen oppskrifter på løsninger. Håper du får det til 👍

Anonymkode: e6a93...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

PCen min er oppe og går 24/7. Det er flere måneder siden sist jeg har skrudd den av.

Anonymkode: 916d6...151

Det er ikke så veldig lurt. PC/Mac trenger å skrus av med jevne mellomrom (trengs ikke hver dag). Om du har en PC (ikke Mac) så er det på tide å ta noen oppdateringer... Utrolig hvor mange som kommer inn med problemer og har latt maskinen sin være på i flere uker. Rart det der.

Anonymkode: 48c4d...f6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå prøvd en rekke kommandoer. Kom lyd (startlyden) etter at jeg holdt inn en kommando, men skjermen er fortsatt helt svart. 

Prøver å følge instruksjonene, men er bare lyd jeg hører. Maccen er bare 2 år gammel. Kjøpt 2018

Har sjekket at skjermlyset er på. Når den gikk i svart jobbet jeg med noe og hadde skjermen på

Anonymkode: 4e78b...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med til en butikk som selger mac og spør om de kan kikke på den

Anonymkode: e6a93...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ta den med til en butikk som selger mac og spør om de kan kikke på den

Anonymkode: e6a93...cae

Da må hun betale. 

Anonymkode: 5c15e...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har nå prøvd en rekke kommandoer. Kom lyd (startlyden) etter at jeg holdt inn en kommando, men skjermen er fortsatt helt svart. 

Prøver å følge instruksjonene, men er bare lyd jeg hører. Maccen er bare 2 år gammel. Kjøpt 2018

Har sjekket at skjermlyset er på. Når den gikk i svart jobbet jeg med noe og hadde skjermen på

Anonymkode: 4e78b...454

De nye mac-maskinene har deler som er sammensatt. Hvis én del av maskinen er ødelagt, da går det utover resten av maskinen. Du bør nok dra til et Mac-verksted. 

Mac-maskin fra 2012 f.eks. har derimot ikke sammensatte deler, så det er lettere å fikse den ødelagte delen uten at det går utover hele maskinen. 

Anonymkode: 43da0...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mac fra 2012-2013 har ikke reservedeler lenger fikk jeg beskjed om, samme gjelder batterier. Derfor måtte jeg kjøpe ny etter oppdateringen til Big Sure, den gamle ble treig og virka dårlig. Hvis Mac en er bare 2 år gammel så gjelder fremdeles garantien så fremt at det som er ødelagt ikke er din feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så veldig lurt. PC/Mac trenger å skrus av med jevne mellomrom (trengs ikke hver dag). Om du har en PC (ikke Mac) så er det på tide å ta noen oppdateringer... Utrolig hvor mange som kommer inn med problemer og har latt maskinen sin være på i flere uker. Rart det der.

Anonymkode: 48c4d...f6b

PC'en min laster ned og installerer oppdateringer, og restarter seg selv utenfor aktivitetsperioden. Å skru den av og på bare forringer dens levetid.

Anonymkode: 916d6...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...