Gå til innhold

Bridgerton

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns heller ikke de som er mørkere i huden passet inn først.  Det er tross alt fra 1800 tallet.

Greit det er fiksjon, men hadde man gjort en svart  person til hvit hadde folk gått amokk. Det er dobbelmoralsk og krenkekrakken er ut på viddene. 

Samtidig elsker jeg holdningen og humoren til de mørke. Den er mer satt på spissen og den har med karakter til tider. Etterhvert passet alle karakterene bra sammen syns jeg 😊

Anonymkode: 6471a...59a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker den! Men synes ikke at mørke menn er seksuelt tiltrekkende, så nedtur at hertugen var svart da jeg kunne hatt så stor glede visuelt og sexscenene hadde han vært hvit ❤️

Anonymkode: 048c2...b7e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker den! Men synes ikke at mørke menn er seksuelt tiltrekkende, så nedtur at hertugen var svart da jeg kunne hatt så stor glede visuelt og sexscenene hadde han vært hvit ❤️

Det der er sykt spesielt. Både å tenke og si. Mannen er jo dessuten knapt solbrun. 

Anonymkode: b67b3...5bb

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det der er sykt spesielt. Både å tenke og si. Mannen er jo dessuten knapt solbrun. 

Er det vel ikke? Jeg er selv av et eksotisk opphav men har hele livet kun vært tiltrukket av hvite menn. Kan ikke akkurat tvinge folk til å bli seksuelt tiltrukket av mørke menn bare fordi du synes det er spesielt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, lyse nordiske meg blir brunere enn han som spilte Simon om sommeren. Om det ødelegger mye for deg at noen har ulik pigment i huden at du er nødt til å kommentere der så må du reflektere over dine egne fordommer. 

Jeg sier ikke at det er feil å bli seksuelt tiltrukket av hvanåenn. Du kan tenne på grønne menn med svømmeføtter  for det jeg bryr meg. Men når man putter folk i bås slik du gjør ved å si at ingen "svarte menn" (som er ekstremt ulike, av utseende, hudfarge, kroppsfasong) er seksuelt attraktive, kun fordi de er svarte, og sier det høyt og offentlig, så bidrar du til å legitimere rasistiske holdninger. Og det er det siste vi trenger i dag. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, lyse nordiske meg blir brunere enn han som spilte Simon om sommeren. Om det ødelegger mye for deg at noen har ulik pigment i huden at du er nødt til å kommentere der så må du reflektere over dine egne fordommer. 

Jeg sier ikke at det er feil å bli seksuelt tiltrukket av hvanåenn. Du kan tenne på grønne menn med svømmeføtter  for det jeg bryr meg. Men når man putter folk i bås slik du gjør ved å si at ingen "svarte menn" (som er ekstremt ulike, av utseende, hudfarge, kroppsfasong) er seksuelt attraktive, kun fordi de er svarte, og sier det høyt og offentlig, så bidrar du til å legitimere rasistiske holdninger. Og det er det siste vi trenger i dag. 

JEG finner ingen svarte menn seksuelt attraktive. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, jeg sier det høyt. Alle som kjenner meg vet at jeg tenner på lyse menn :) At du drar frem rasismekortet fordi noen ytrer en mening du ikke liker, bidrar til rasisme. Jeg er av utenlandsk opphav selv, og er helt greit for meg om noen ikke blir tiltrukket av mennesker av min egen etnisitet. Kaller ikke folk rasist av den grunn.

Jeg skriver "Jeg synes ikke at mørke menn er seksuelt attraktive", 
dere vrir det om til "Du sier at ingen mørke menn er seksuelt attraktive."

🥴

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 6.43):

Jeg likte den overraskende godt.

I starten syns jeg det skurret litt med melaninrike mennesker i enkelte roller, men jeg så etter hvert forbi det. 

Anonymkode: f2b4a...c47

Melaninrik. 🤣 😂

Anonymkode: c3b59...8f3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo høyt under den såkalte fødescenen i siste episode.Synes jeg ser for meg at min mor og min mann sitter på hver side av meg og kysser hendene mine mens jeg føder! Altså, hva har manusforfatterne røyka? Pollyannaland.

Anonymkode: 2398f...036

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lo høyt under den såkalte fødescenen i siste episode.Synes jeg ser for meg at min mor og min mann sitter på hver side av meg og kysser hendene mine mens jeg føder! Altså, hva har manusforfatterne røyka? Pollyannaland.

Anonymkode: 2398f...036

Vil tro det var mer vanlig at moren var der enn mannen på den tiden. Og ikongelige kretser var det en hel haug til stede under fødselen for å passe på at alt gikk riktig for seg og barnet ikke ble forbyttet. Til og med bryllupsnatten hadde vitner. Stakkars folk 😄

Anonymkode: bc385...8ec

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 12.53):

Jeg synes han som spiller Simon var veldig pen til å være neger 😍

Anonymkode: 0ff09...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes han som spiller Simon var veldig pen til å være neger 😍

Anonymkode: 0ff09...466

herregud.... Jeg tenker at verden har beveget meg fremover, også er jeg innom her og miter all tro igjen. Er det mulig å si noe så døvt? ikke rart vi lærere sliter med elever som mobber og har fordommer når dagens foreldregenerasjon klarer å lire av seg slike dumme ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uvant med en sånn type serie som ikke spilles utelukkende av hvite, men jeg likte det! Gleder meg til sesong to 😁 

Simon er jo bare helt nydelig 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig Daphne og Simon sin historie var det minst spennende med hele serien🤔 Lurer på om det skjer noe gøy for Eloise neste sesong. Og lurer på hvordan det går med enkefru Featherington og døtrene.

Anonymkode: cf1e7...559

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes egentlig Daphne og Simon sin historie var det minst spennende med hele serien🤔 Lurer på om det skjer noe gøy for Eloise neste sesong. Og lurer på hvordan det går med enkefru Featherington og døtrene.

Hvis vi noen gang kommer til sesong fem, tror jeg det er, er Eloise i hovedrollen. 😀 Jeg gleder meg også til Anthonys historie, som kommer i neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 13.35):

Og så?

Anonymkode: f62a6...453

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det kalles preferanser, ikke fordommer. Mange av oss som selv er svarte er ikke tiltrukket av svarte menn, på samme måte som det finnes hvite mennesker som synes at andre hvite er det mest usexye som finnes. Preferanser - lær deg deg og spar deg for det rasisme-oppgulpet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis vi noen gang kommer til sesong fem, tror jeg det er, er Eloise i hovedrollen. 😀 Jeg gleder meg også til Anthonys historie, som kommer i neste sesong.

Aha :) Har ikke lest bøkene og vet ingenting om de, så får bare vente og se. Kan vel godt hende serien går så langt ettersom den er såpass populær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Og ja, jeg sier det høyt. Alle som kjenner meg vet at jeg tenner på lyse menn :) At du drar frem rasismekortet fordi noen ytrer en mening du ikke liker, bidrar til rasisme. Jeg er av utenlandsk opphav selv, og er helt greit for meg om noen ikke blir tiltrukket av mennesker av min egen etnisitet. Kaller ikke folk rasist av den grunn.

Jeg skriver "Jeg synes ikke at mørke menn er seksuelt attraktive", 
dere vrir det om til "Du sier at ingen mørke menn er seksuelt attraktive."

🥴

Dette. Jeg er mildt sagt, drittlei for at folk skal diktere hva som er rasisme på vegne av meg og andre som er av sydelig opphav. Folk har preferanser, men for disse som prøver å få til en fargeblindhet så er det vanskelig å forstå. For man er enten rasist eller ikke rasist.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg likte mest historien til Marina Thompson og håper vi ser mer til henne i neste sesong😍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...