Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg undersøker mulighetene for videre utdanning og har funnet et interessant studie ved HIO. Poenggrensen her er 58,8 poeng. Hvordan finner jeg ut hvor mange poeng jeg har? Går utifra at det ikke kun er vitnemål som gjelder her ettersom det er 8 år siden jeg gikk ut fra videregående. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utgangspunktet for skolepoengene dine er det du hadde fra videregående. Siden det er åtte år siden du gikk ut derfra har du sikkert andre poeng som kan legges til.

Du får to alderspoeng hvert år fra det året du fyller tyve, men maks 8 alderspoeng.

Du får tre poeng med ett år med fulltidsstudie (som du har gjort deg ferdig med ... tror jeg. Jeg tror ikke du får poeng hvis du har tatt to år av en bachelorgrad som egentlig går over tre ... men jeg er ikke skråsikker her)

Du får også tre poeng hvis du har gått folkehøgskole eller militær.

Skrevet

Jeg tror poengene for heltidsstudie går på antall vekttall (du må ha minst 20). Jeg fikk godkjent mine fra et ikke fullført 2 års studium. I tillegg får du 2 poeng for fordypningsfag dersom du hadde dette på vgs.

Skrevet

+ 0,5 poeng for hvert realfag fra vgs tror jeg.

Husker ikke nøyaktig adresse, men jeg tror samordna opptak har en webside hvor det står hva/hvordan/hvorfor osv du får av poeng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...