AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Hjemme hos familie en tur i høytiden. Jeg har to nære familiemedlemmer som begge har tatt gastric bypass-operasjon, og det er som om livet, verden og alt bare har blitt fantastisk. Jeg er selv ganske stor, men i motsetning til de to har jeg aldri kastet bort energi på å hate kroppen min eller føle meg mindre verd bare fordi jeg er feit. Nå mer enn antyder begge to at jeg hadde hatt godt av en slik operasjon, og at jeg "en gang for alle" skal få orden på vekten. Men jeg ser ikke behovet, og jeg ønsker heller ikke utsette meg for risikoene og bivirkningene. For oss som kjenner de, vet vi at det har vært nok av bivirkninger, og selv om de er blitt snertne og slanke, så er ikke det et mål for meg. Jeg blir bare så utrolig oppgitt. Samme i fjor, samme i år. Er det andre som har opplevd tilsvarende? Eller er det andre i lignende situasjon? Anonymkode: 1ca53...69f 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Har ikke opplevd tilsvarende nei. Hvor stor er du da? Anonymkode: 1a261...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Å herregud. Slå i bordet en gang for alle og fortell hvor frekt det er! Idioter. Er du fornøyd så la kroppen din være. Om de to er fornøyde så er de heldige, GB er invendig slakt og mange får skikkelig plager etterpå! Og flere blir tykke igjen og! Det er ingen garanti! Du er sikkert nydelig som du er! Mer å ta i, mer å være glad i. Anonymkode: 3aa59...48a 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Vent tre år til så har de lagt på seg alt igjen pluss litt ekstra. Alle jeg kjenner som har tatt en slik operasjon har gjort det. Anonymkode: 9a196...ba6 22
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 En slankeoperasjon er ikke en quick fix, langt ifra. Tanten min sliter med mye bivirkninger, må alltid passe på matinntak, må ta vitaminer hver dag resten av livet, må være i aktivitet hver dag (det er jo ikke akkurat negativt da, men klarer man det ikke så kan man etter hvert slite med å holde kroppen frisk). I tillegg skal hodet følge med. de er jammen frekke som sier rett ut til deg at du skal ta en slankeoperasjon. Makan. Slå i bordet å be dem om å holde kjeft. Anonymkode: e5be7...905 6
Gjest Blondie65 Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Slankeoperasjon bør være en nødløsning når alt annet er prøvd og det står om livet. Det er ingen tvil om at ekstrem overvekt kan medføre store helseplager, og noen av disse kan være livstruende. Du skal imidlertid ikke la deg diktere av hva andre synes - men jeg anbefaler deg å ta vare på helsen din. Jeg vet ikke om jeg hadde orket feire jul med noen som kommenterte kroppen min. Så her tror jeg du bør sette foten ned.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hjemme hos familie en tur i høytiden. Jeg har to nære familiemedlemmer som begge har tatt gastric bypass-operasjon, og det er som om livet, verden og alt bare har blitt fantastisk. Jeg er selv ganske stor, men i motsetning til de to har jeg aldri kastet bort energi på å hate kroppen min eller føle meg mindre verd bare fordi jeg er feit. Nå mer enn antyder begge to at jeg hadde hatt godt av en slik operasjon, og at jeg "en gang for alle" skal få orden på vekten. Men jeg ser ikke behovet, og jeg ønsker heller ikke utsette meg for risikoene og bivirkningene. For oss som kjenner de, vet vi at det har vært nok av bivirkninger, og selv om de er blitt snertne og slanke, så er ikke det et mål for meg. Jeg blir bare så utrolig oppgitt. Samme i fjor, samme i år. Er det andre som har opplevd tilsvarende? Eller er det andre i lignende situasjon? Anonymkode: 1ca53...69f Det er ganske frekt av dem å antyde at du også MÅ ta slankeoperasjon. På en annen side er de jo i familie med deg og ønsker deg nok bare alt godt, det vil si at de også vil ha deg her lenge og at du da bør gå ned i vekt for å ta vare på helsen. Men det kan så klart legges frem på en bedre måte. Du bør derfor si ifra til de at du ikke tolererer slikt prat og at du velger selv hva du ønsker å gjøre. Det hjelper heller ikke å heve deg over dem slik du prøver på i innlegget ditt her, men jeg skjønner at du tar deg nær av det de sier. Om du ikke ser behovene for å gå ned i vekt så lever du nok litt i din egen boble. Om du er så stor at du hadde fått slankeoperasjon på rappen sier det seg selv at du bør gjøre noe. Ikke for å bli "slank og snerten", men for helsa sin del. Anonymkode: eec9c...86e 4
Anciol Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 Ville slått neven i bordet og bedt de uhøflige slektningene klappe igjen! Det finnes andre måter , som diett, og mosjon, enn en livsfarlig slankeoperasjon! Jeg ble anbefalt å ta en slik , men sa klart nei! Så nå går jeg rolig ned i vekt med sunn diett og mosjon og veiledning fra min far som Klarte å gå fra 140 til 80! 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 TS, har du fått gått deg noen turer i jula? Det er også fint om du begrenser matinntaket. Det er lov å smake, men hold deg til det. Anonymkode: db84e...29d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har 2 venner som har tatt slankeoperasjon. Begge er tynne ja, men kor gamle de ser ut. Ser iallefall 10 år eldre ut. Tror ikke at det bare er sundt å gå ned så fort. Anonymkode: dc5c0...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har selv tatt gastric bypass. Etter mange og lange overveielser og med livsstilssykdommer som begynte å nærme seg med stormskritt så bestemte jeg meg for å gjøre det. Men jeg snakker ikke om det. Jeg blir ubekvem når folk påpeker vektnedgangen min osv. Og aldri i livet om jeg ville hinte til andre om at de burde gjøre det samme. Du gjør som du vil med ditt liv, ikke la andre bestemme sånne store avgjørelser for deg. Si ifra når folk tråkker på deg! Anonymkode: b7d51...d3b 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Anciol skrev (2 timer siden): Ville slått neven i bordet og bedt de uhøflige slektningene klappe igjen! Det finnes andre måter , som diett, og mosjon, enn en livsfarlig slankeoperasjon! Jeg ble anbefalt å ta en slik , men sa klart nei! Så nå går jeg rolig ned i vekt med sunn diett og mosjon og veiledning fra min far som Klarte å gå fra 140 til 80! Kan jeg spør om det ble mye overflødig hud? Anonymkode: 1a261...5a0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hjemme hos familie en tur i høytiden. Jeg har to nære familiemedlemmer som begge har tatt gastric bypass-operasjon, og det er som om livet, verden og alt bare har blitt fantastisk. Jeg er selv ganske stor, men i motsetning til de to har jeg aldri kastet bort energi på å hate kroppen min eller føle meg mindre verd bare fordi jeg er feit. Nå mer enn antyder begge to at jeg hadde hatt godt av en slik operasjon, og at jeg "en gang for alle" skal få orden på vekten. Men jeg ser ikke behovet, og jeg ønsker heller ikke utsette meg for risikoene og bivirkningene. For oss som kjenner de, vet vi at det har vært nok av bivirkninger, og selv om de er blitt snertne og slanke, så er ikke det et mål for meg. Jeg blir bare så utrolig oppgitt. Samme i fjor, samme i år. Er det andre som har opplevd tilsvarende? Eller er det andre i lignende situasjon? Anonymkode: 1ca53...69f Hei. Jeg venter på slankeoperasjon. Greien med slankeoperasjon er at det er en av flere alternative løsninger. Og så er det klassisk at de som har tatt den og er fornøyd, absolutt må anbefale alle å gjøre det osv osv osv..... Det er mange veier til samme mål. Du ser ikke behovet eller ønsker slankeoperasjon. I tillegg er det supert at du har et godt forhold til kroppen din - det er veldig viktig. Når noen blir "frelst" er det normalt at de vil frelse resten av verden også. Slankeoperasjon er absolutt ikke noe enkel løsning hvor kiloene bare detter av. Man må jobbe like hardt som ved konservativ vektnedgang, både fysisk og psykisk. Du vet best for deg og din kropp. Syns det er flott å høre at du står imot og kjører ditt eget løp. Anonymkode: 3f63f...c5b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS, har du fått gått deg noen turer i jula? Det er også fint om du begrenser matinntaket. Det er lov å smake, men hold deg til det. Anonymkode: db84e...29d Hva faen er det for en kommentar? Kan være godt ment men syns det var å umyndiggjøre ts. Anonymkode: 3f63f...c5b 18
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Det er en uting i vårt samfunn at det liksom er greit å kommentere andres kropp og helse når man er overvektig. Er mann feit så får liksom alle andre "hjelpsomme" sjeler frikort til å komme med råd, kommentarer og veiledning som man absolutt ikke har spurt om. En jævla uting! ! !
Anciol Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan jeg spør om det ble mye overflødig hud? Anonymkode: 1a261...5a0 Ja det ble mye overflødig hud, så pappa måtte fjerne løs hud etterpå ja!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS, har du fått gått deg noen turer i jula? Det er også fint om du begrenser matinntaket. Det er lov å smake, men hold deg til det. Anonymkode: db84e...29d Ts spør ikke om sminketips! Du er frekk! Hun sier selv hun er fornøyd med koppen, og ikke vil ha tips til slanking eller presses til operasjon. Dessuten, du mener fok skal bare smake på julematen og ikke spise seg mette? Det er det dummeste tipset. Spiser du deg ikke mett er det lettere å gå på en skikkelig smell. Du burde skamme deg, og begynne å lese HI skikkelig. Anonymkode: 3aa59...48a 13
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts spør ikke om sminketips! Du er frekk! Hun sier selv hun er fornøyd med koppen, og ikke vil ha tips til slanking eller presses til operasjon. Dessuten, du mener fok skal bare smake på julematen og ikke spise seg mette? Det er det dummeste tipset. Spiser du deg ikke mett er det lettere å gå på en skikkelig smell. Du burde skamme deg, og begynne å lese HI skikkelig. Anonymkode: 3aa59...48a Sminketips =slanketips Anonymkode: 3aa59...48a 1
Pinkee Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 Er et ordtak som sier noe slikt " å være mer katolsk enn paven" Det er det dine slektninger lider av. De har følt behov for GB, gjort det, og er nå frelst! Og, som med så mye annet, det som frelste meg, skal også frelse alle andre. Le av de du, og si at du føler lite behov for frelse. Og, den dagen du ønsker å bli frelst, skal du vende deg til Gud og ikke gastrolegen! Jeg har vært litt overvektig meste av livet, har ofte tenkt på at jeg burde slanke meg, for jeg passet ikke inn i "hvordan man skal se ut" Så fikk jeg litt helseproblemer med vekt, og da var det enkelt å gå ned. For da hadde jeg en fornuftig grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Veldig frekt å foreslå at du må gjøre det, og "bli kvitt problemet". Altså, man velger selv. Hvis du har det bra med deg selv er det det aller viktigste. Hvis du vil ned i vekt på et tidspunkt så er det mye bedre å gjøre det naturlig, uten alle de potensielle komplikasjonene. Jeg har både overvektige og undervektige venner, og er selv normalvektig (men har vært undervektig). Vi snakker ALDRI om kropp, og kommenterer aldri hverandre, annet enn "så fin du er i dag!" eller "så flott den kjolen er!". Kun positive kommentarer. Uansett. Anonymkode: 98192...07a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå