Gå til innhold

Dårlig syn? Venne seg til briller/linser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg ser veldig dårlig ( nærsynt ) har briller men jeg bruker de ikke annet enn når jeg ser på tv/pc og avogtil når jeg kjører bil. Men jeg klarer ikke og venne meg til dem. Og jeg klarer ikke og gå med dem fullt, jeg bare takler det ikke. Har prøvd linser før, og det var bare plagsomt. Synet gjør at jeg sliter med jobber også, jobbet som frisør før ( så ikke feil jeg gjorde ) har tatt kurs i truck kjøring, prøvde da og bruke både briller og uten, men siden synet er så dårlig og når jeg feks skulle laste i høyden så såg jeg ikke hvor langt opp jeg skulle. Føler synet ødelegger så mye.

Vist jeg fra nå av bruker brillene konstant, tar det lang tid å venne seg til det? Finnes det noen linser man ikke kjenner at man har på øyet? Alt med meg er veldig følsomt, så en linse kommer til å irritere meg ganske mye 😅 men regner med de har kommet med noe nytt etter sist jeg prøvde ( ca 5-6 år siden ) 

blir synet dårligere om man ikke bruker briller/linser? 

Anonymkode: 1bf2c...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Jeg ser veldig dårlig ( nærsynt ) har briller men jeg bruker de ikke annet enn når jeg ser på tv/pc og avogtil når jeg kjører bil. Men jeg klarer ikke og venne meg til dem. Og jeg klarer ikke og gå med dem fullt, jeg bare takler det ikke. Har prøvd linser før, og det var bare plagsomt. Synet gjør at jeg sliter med jobber også, jobbet som frisør før ( så ikke feil jeg gjorde ) har tatt kurs i truck kjøring, prøvde da og bruke både briller og uten, men siden synet er så dårlig og når jeg feks skulle laste i høyden så såg jeg ikke hvor langt opp jeg skulle. Føler synet ødelegger så mye.

Vist jeg fra nå av bruker brillene konstant, tar det lang tid å venne seg til det? Finnes det noen linser man ikke kjenner at man har på øyet? Alt med meg er veldig følsomt, så en linse kommer til å irritere meg ganske mye 😅 men regner med de har kommet med noe nytt etter sist jeg prøvde ( ca 5-6 år siden ) 

blir synet dårligere om man ikke bruker briller/linser? 

Ja, synet blir dårligere. Jeg har briller, men bruker dem ikke. Ser ut som en gammel kjerring :( 

Anonymkode: 6b77a...c5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, synet blir dårligere. Jeg har briller, men bruker dem ikke. Ser ut som en gammel kjerring :( 

Men hvordan dårligere, forsinker det utviklingen av dårlig syn, om man bruker briller? Vist du skjønner hva jeg mener 😄 

tror nå ikke det, men du føler deg kanskje som meg at det er veldig ukomfortabelt? Jeg bare klarer det ikke, men klarer det fint hjemme 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvordan dårligere, forsinker det utviklingen av dårlig syn, om man bruker briller? Vist du skjønner hva jeg mener 😄 

tror nå ikke det, men du føler deg kanskje som meg at det er veldig ukomfortabelt? Jeg bare klarer det ikke, men klarer det fint hjemme 🙈

Ja, de forsinker utviklingen av dårlig syn. Det har legen sagt. 
Å bruke dem er OK, ganske komfortabelt, men jeg ønsker ikke å se 45 ut 😂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, de forsinker utviklingen av dårlig syn. Det har legen sagt. 
Å bruke dem er OK, ganske komfortabelt, men jeg ønsker ikke å se 45 ut 😂 

Skjønner deg godt 😂 føler meg litt gammel selv med de på🙈

Skrevet

Jeg fikk dårlig syn da jeg var 15 og jeg nekta å bruke noe annet enn linser. Det tar litt tid før man får ordentlig greisen på det. Dagslinser er det mest renslige og det er viktig at du setter på dem rett vei for at de ikke skal skli og være ubehagelige, og passe på at du putter de på en renslig måte. Etter hvert går det veldig raskt og man tenker ikke mye over at man går med de. 

Jeg har noen briller også nå, men føler meg ikke helt komfortabel med det så det blir uansett linser når jeg er ute og om jeg bare er inne en dag så går jeg uten. 

Anonymkode: fac26...031

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk dårlig syn da jeg var 15 og jeg nekta å bruke noe annet enn linser. Det tar litt tid før man får ordentlig greisen på det. Dagslinser er det mest renslige og det er viktig at du setter på dem rett vei for at de ikke skal skli og være ubehagelige, og passe på at du putter de på en renslig måte. Etter hvert går det veldig raskt og man tenker ikke mye over at man går med de. 

Jeg har noen briller også nå, men føler meg ikke helt komfortabel med det så det blir uansett linser når jeg er ute og om jeg bare er inne en dag så går jeg uten. 

Men hvordan er det med linser? Sist jeg prøvde det så følte jeg linsene ikke gikk med øye, feks så jeg til høyre så gikk ikke linsen samme vei, sikkert pga det ikke var vått nok i øye 🙈😄 men det kommet kanskje an på hva linse det er ? 

Skrevet

Da er du nok ikke så veldig nærsynt. Jeg har - 3, og fungerer ikke uten briller eller linser. Er liksom ikke noe alternativ å gå uten, for da ser jeg jo ingenting. Bruker Focus Dailies endagsliner, og merker ikke at de er på en gang. Briller som avlastning på kvelden, eller av og til på jobb. Mye fine briller. De fleste jeg kjenner som bruker briller og ikke linser er faktisk unge folk. Så forbinder det mest med en ung look, og ikke "kjerring". 

Anonymkode: 18691...a83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan er det med linser? Sist jeg prøvde det så følte jeg linsene ikke gikk med øye, feks så jeg til høyre så gikk ikke linsen samme vei, sikkert pga det ikke var vått nok i øye 🙈😄 men det kommet kanskje an på hva linse det er ? 

Det er først og frem viktig at de sitter på riktig vei, at den er bøyd mest mulig som en sugekopp på øye ditt, og ikke er vrengt så den stikker utover på kantene og ikke sitter riktig på øyet. Men øyer er også litt forskjellige, jeg har fått kommentarer på at mine linser sitter bra på øyet mitt. Men har også opplevd at dem har sklidd om de har sitti på vrengt. 

Skrevet

Jeg fikk briller i sommer da jeg er næsynt. Kunne ikke se teksten på tv og var ikke godt å kjøre bil heller. Optikeren sa at jeg såg for dårlig til å kjøre bil. Så da jeg såg hvor bedre jeg såg med briller på så var det ikke et tema å gå rundt uten briller lenger. Jeg fikk hjelp til å finne briller som passet ansiktet mitt, og var jo uvant med briller men så deilig å se skikkelig for en gang skyld. Optikeren sa at hjernen jobber på høygir på å tilpasse synet best mulig når du ikke har linser eller briller på og ser dårlig. Og det sliter på øynene, hodet og konsentrasjonen. Det beste for øynene er briller eller linser som du bruker hele tiden. Mange unge har briller og ser fine ut. Er ikke flaut med briller, det er stilig for det er et smykke i ansiktet. Prøv å få deg briller som passer til ansiktet ditt, så går du med de en stund hver dag, og går med de lengre og lengre tid. så du blir vant til de. Synet blir ikke bedre så hva velger du? Å se bra eller ikke se bra.?

Anonymkode: 3b3f9...36e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...