AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 I går kveld fikk jeg plutselig følelsen av at noe lå i kjedeåpningen. Oppdager da at det er en slags kul som ligger i åpningen. Ekkel følelse. Dette har jeg også kjent på i dag. Har lest en del på nett og virker som det kan være livmorfremfall. Eller, blærefremfall virker riktig når jeg leser om det. Men jeg skjønner ikke hvordan det kunne plutselig oppstå? Jeg gjorde ingenting i går annet enn å spise julemat og sitte med familien. Eneste var at jeg holdt meg litt lenge før jeg gikk på do for å tisse. Kan det være grunn nok til at noe sånt skjer? Går det tilbake av seg selv når det ikke er så stort fremfall? Tenker å kontakte lege med en gang på nyåret, da det jeg finner på nett sier noe om at det ikke er farlig, så føler det blir feil å kontakte legevakt. Men synes dette er skikkelig ekkelt. Noen som har opplevd noe lignende? Har ikke født, så det er ikke grunnen til at dette har skjedd. Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 I skjedeåpningen eller helt øverst i skjeden? Har du hatt treg avføring? Anonymkode: 48c05...bcb
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Mye avføring i endetarmen kan kjennes i skjeden. Anonymkode: 8c2e6...5ac
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 I skjedeåpningen. Ikke treg mage. Kun holdt meg lenge før jeg har urinert et par ganger... Og kulen er på motsatt side av endetarmsveggen... Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): I går kveld fikk jeg plutselig følelsen av at noe lå i kjedeåpningen. Oppdager da at det er en slags kul som ligger i åpningen. Ekkel følelse. Dette har jeg også kjent på i dag. Har lest en del på nett og virker som det kan være livmorfremfall. Eller, blærefremfall virker riktig når jeg leser om det. Men jeg skjønner ikke hvordan det kunne plutselig oppstå? Jeg gjorde ingenting i går annet enn å spise julemat og sitte med familien. Eneste var at jeg holdt meg litt lenge før jeg gikk på do for å tisse. Kan det være grunn nok til at noe sånt skjer? Går det tilbake av seg selv når det ikke er så stort fremfall? Tenker å kontakte lege med en gang på nyåret, da det jeg finner på nett sier noe om at det ikke er farlig, så føler det blir feil å kontakte legevakt. Men synes dette er skikkelig ekkelt. Noen som har opplevd noe lignende? Har ikke født, så det er ikke grunnen til at dette har skjedd. Anonymkode: 754fb...01b Virker som livmorfremfall. Er vel en større risk hvis du har født mange barn. Det er et enkelt inngrep for å rette det opp. Er flere grader av fremfall. Anonymkode: 487dc...eb4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker som livmorfremfall. Er vel en større risk hvis du har født mange barn. Det er et enkelt inngrep for å rette det opp. Er flere grader av fremfall. Anonymkode: 487dc...eb4 Men er det ikke rart at det bare plutselig skjer? Jeg har aldri født barn heller. Ikke gravid. Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Bartholinitt? Anonymkode: c9107...1a2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bartholinitt? Anonymkode: c9107...1a2 Heller det ja! Tenkte jeg ikke på! Anonymkode: 487dc...eb4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Er ikke Bartholinitt utenpå vagina, altså i kjønnsleppene. Du sa du følte noe inni kjeden? Er du overvektig? Er det noen i familien som har det? Anonymkode: 538f8...ed5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Bartholinitt? Anonymkode: c9107...1a2 Leste om det, men det hørtes ikke ut som det. Dette er inne i skjeden og kjennes som en hard kul som kommer inn i livmorveggen. Presser jeg kommer kulen helt ut i åpningen. Men den er ikke vond. Ubehaget er at jeg kjenner det i åpningen. Føler at det er noe på vei ut på en måte. Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er ikke Bartholinitt utenpå vagina, altså i kjønnsleppene. Du sa du følte noe inni kjeden? Er du overvektig? Er det noen i familien som har det? Anonymkode: 538f8...ed5 Ja, er litt overvektig. Aldri hørt noen i familien har nevnt det, men sånt snakkes ikke om i min slekt. Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men er det ikke rart at det bare plutselig skjer? Jeg har aldri født barn heller. Ikke gravid. Anonymkode: 754fb...01b Jo, men jeg hadde selv tatt en svipptur innom legevakta for sjekk i morgen for å avkrefte at du trenger kirurgi raskt. Anonymkode: 61a79...cc5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Tror det var dette jeg opplevde en gang, ikke så langt ned som jeg tror du beskriver, men det var noe ubehag. Ikke opplevd det siden. Ikke vært gravid eller født hverken før eller etter. Alt annet som normalt. Vekt i øvre normalområde på BMI. Anonymkode: 1c7f0...059
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror det var dette jeg opplevde en gang, ikke så langt ned som jeg tror du beskriver, men det var noe ubehag. Ikke opplevd det siden. Ikke vært gravid eller født hverken før eller etter. Alt annet som normalt. Vekt i øvre normalområde på BMI. Anonymkode: 1c7f0...059 Gikk det over av seg selv? Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 Hvor i syklusen er du. Noen ganger kan jeg kjenner livmor halsen ved inngangen av skjeden. Satt litt bøyd. Skremte livet av meg men er helt normalt sa gynekolog Anonymkode: a0dc5...c5b 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor i syklusen er du. Noen ganger kan jeg kjenner livmor halsen ved inngangen av skjeden. Satt litt bøyd. Skremte livet av meg men er helt normalt sa gynekolog Anonymkode: a0dc5...c5b Ferdig med menstruasjonen for 2 dager siden. Anonymkode: 754fb...01b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor i syklusen er du. Noen ganger kan jeg kjenner livmor halsen ved inngangen av skjeden. Satt litt bøyd. Skremte livet av meg men er helt normalt sa gynekolog Anonymkode: a0dc5...c5b Ja, dette er riktig . Enkelte kan oppleve å få livmorhalsen så langt ned når de sitter på huk, flertallet ikke, men det forekommer. Jeg ville tatt en tur til legen om det ikke gir seg(altså at den forflytter seg lengre opp iløpet av noen dager), for da er det noe annet. Livmorhalsen forflytter seg gjennom syklusen, flertallet får den ikke så langt ned, men det forekommer. Anonymkode: 71d91...46d 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ferdig med menstruasjonen for 2 dager siden. Anonymkode: 754fb...01b Rundt her da det hente meg. Anonymkode: a0dc5...c5b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I går kveld fikk jeg plutselig følelsen av at noe lå i kjedeåpningen. Oppdager da at det er en slags kul som ligger i åpningen. Ekkel følelse. Dette har jeg også kjent på i dag. Har lest en del på nett og virker som det kan være livmorfremfall. Eller, blærefremfall virker riktig når jeg leser om det. Men jeg skjønner ikke hvordan det kunne plutselig oppstå? Jeg gjorde ingenting i går annet enn å spise julemat og sitte med familien. Eneste var at jeg holdt meg litt lenge før jeg gikk på do for å tisse. Kan det være grunn nok til at noe sånt skjer? Går det tilbake av seg selv når det ikke er så stort fremfall? Tenker å kontakte lege med en gang på nyåret, da det jeg finner på nett sier noe om at det ikke er farlig, så føler det blir feil å kontakte legevakt. Men synes dette er skikkelig ekkelt. Noen som har opplevd noe lignende? Har ikke født, så det er ikke grunnen til at dette har skjedd. Anonymkode: 754fb...01b Akkurat dette skjedde meg også! Livmorhalsen min hadde hovnet opp pga celleendringer! Skriver ikke dette for å skremme, men det er nok lurt å få dette sjekket. Jeg selv ente opp med konisering fordi celle endringene ikke ble normale, hadde CIN 3. Vil også informere at celle endringer kan normalisere seg, men det er lurt å sjekke seg for å være på den sikre siden Anonymkode: c178a...cab
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, dette er riktig . Enkelte kan oppleve å få livmorhalsen så langt ned når de sitter på huk, flertallet ikke, men det forekommer. Jeg ville tatt en tur til legen om det ikke gir seg(altså at den forflytter seg lengre opp iløpet av noen dager), for da er det noe annet. Livmorhalsen forflytter seg gjennom syklusen, flertallet får den ikke så langt ned, men det forekommer. Anonymkode: 71d91...46d Håper virkelig det bare er noe sånt, så det ordner seg av seg selv. Hvis ikke så ringer jeg legekontoret med en gang på nyåret(stengt i julen). Takk for svar. Blir jo så stresset av det her. Anonymkode: 754fb...01b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå