AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Vi har reist på besøk til barnas oldeforeldre. Vi reiste 22 og planen er hjem på søndag. Igår begynte angsten, og den er bare værre og værre. Idag ligger jeg bare inne på rommet og har vondt over alt. Jeg vil bare hjem. Føler jeg ødelegger hele julen, med sånn jeg har det 😓 Anonymkode: cd17f...099
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Jeg tar meg bare noen drinker for å roe meg ned. Funker! Anonymkode: 0087e...154
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tar meg bare noen drinker for å roe meg ned. Funker! Anonymkode: 0087e...154 Jeg vet. Men da får jeg desto mere angst dagen etter eller senere på kvelden, med panikk, så det gjør jeg ikke. Anonymkode: cd17f...099 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Prøv å rasjonaliser. Hvis du kan legge deg i sengen der, selv om du har barn: har du gode og trygge personer rundt deg. Prøv å se litt større på ting enn at akkurat her og nå, denne dagen, føler jeg meg helt elendig. De eldre i hver familie har en tendens til å dø før en selv, der tid som jula er dyrebar tid med dem som man ikke kan "ta igjen senere". Du skal hjem om 2 dager. Det er ingenting. Anonymkode: d39d4...052 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Jeg prøver men det er vanskelig. Føler meg bare så ubrukelig. At jeg ødelegger alt. Mannen mkn er her, så han er med ungene Anonymkode: cd17f...099
Sunnys Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Ikke drikk alkohol, det bare forsterker angsten. Prøv å spis så du har mat i magen. Prøv å gå deg en liten tur i frisk luft, sov litt og se en koselig julefilm og få fokuser litt bort fra angsten. Du ødelegger ikke jula. Om du hadde ligget med feber hadde du ikke følt du ødela jula.. men når det er angst føler du at du ikke burde hatt det og får skyldfølelse - ikke ha det! Du gjør så godt du kan, og det er ikke din feil at du får angst. Hadde noen andre i fam fått dette hadde de også ligget i senga. Så den tanken må du slå fra deg. prøv å la tankene dine fylle hodet med andre ting, da minsker angsten.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar meg bare noen drinker for å roe meg ned. Funker! Anonymkode: 0087e...154 Det frarådes at folk med angst bruker alkohol da det kan trigge angsten som igjen gir økt alkohol forbruk. Anonymkode: db782...9dc 1
Sunnys Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det frarådes at folk med angst bruker alkohol da det kan trigge angsten som igjen gir økt alkohol forbruk. Anonymkode: db782...9dc Enig! Alkohol forsterker angsten. Der og da kan den dempes og når alkoholen er på vei ut av kroppen forverres angsten. ingen lur idé. 1
MammaMums Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Unnskyld deg med å si at du ikke føler deg helt i form- gå inn på et rom med en seng og legge deg på magen. Se på noe på tlf kanskje? Det å ligge på magen tar ofte «toppene» av angsten ... klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå