Gå til innhold

Hjelp!! Jeg orker ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sølvkre/skjeggkre/vet ikke hva, og jeg blir psykisk syk av det. Ser dem sjelden, kanskje 1 stk i måneden, men noen (i et annet tema) skrev at "hvis du ser dem, så er bestanden veldig stor". Grunnen til at jeg vet at jeg har dem, er feller som jeg har satt, ser noen kre der. Hva kan jeg gjøre?? Jeg ønsker ikke å dra hjem, hater å være hjemme, føler at de er overalt, klarer knapt å sovne. Nå har jeg også begynt å tenke at jeg "ikke fortjener" å gjøre noe hyggelig, kan ikke dra til Bergen og besøke venninna, for eksempel, for da "løper jeg bare fra problemet". Jeg sier til meg selv at jeg må bli hjemme og fikse dette først. Hvordan?? Jeg er alene! Sikkert enklere når du har mann i huset som kan ta seg av slike ting. Jeg ønsker ikke å bruke gift, det er jo dårlig for meg og, å lukte det! Giften blir jo spredt i hele leiligheten! 

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( 

Anonymkode: ff64d...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biter de deg?

Anonymkode: 645b1...af6

• Liker 2
Skrevet

Selv om du er alene så fikser du dette. Jeg er dame og har og fått skjeggkre i min leilighet, faktisk har vi det i hele blokka pga noen idioter som fikk det først ikke sa fra. For det første de er ikke farlige, de gjør ingen skade. Ring skadedyrfirma og snakk med om det er noe som kan gjøres. Tror det er kommet noe på markedet som kan hjelpe, husker ikke hva det er. Jeg har feller på kjøkken og i sommer for første gang på 30 år fikk jeg fanget 5 stk. Du krisemaksimerer noe veldig her. 

Støvsugd godt leiligheten og kast posen fra støvsugeren når du er ferdig. Ikke la klær ligge på gulvet, sørg for at på badet er rent og ryddig. De trives i klamt rom. 

Anonymkode: 5345c...baf

• Liker 18
Skrevet

Det var da voldsomt😅 Sett ut feller og la det bli med det. Det er alltid noe med hus og hjem, sånn er det bare. Å få psykiske problemer av små utfordringer er bare...... mulig du bør oppsøke hjelp for det 

Anonymkode: cc3e0...296

• Liker 27
Skrevet

Kjøp limfeller på Jernia og sett ut, problem løst.

Anonymkode: de965...6bb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( Anonymkode: ff64d...c10

Dette er jo ikke et reellt "problem" med mindre de kommer i horder og overtar senga di mens du sover
og spiser deg opp. De gjør vel ikke det, ts? Er det så lite som en pr. mnd er det ikke eksisterende som problem,
annet enn i ditt hode. Søk hjelp på den ene eller andre måten og lev livet ditt som vanlig.

• Liker 15
Skrevet

Oi, ja det er leit når ting forringer livskvaliteten din såpass.

tror du kanskje har godt av sette deg litt ned og puste godt, og se litt på objektive fakta og prøve å føle deg frem til at frykten og tankene er ganske så urasjonelle. 
Om Du kan ta litt mer kontroll over det, så vil du de at dette slettes ikke er et så stort problem.

ellers, så fins det jo andre ting du kan prøve som terapi for deg selv også, Det er vondt med fobier, så prøve litt eksponeringsterapi?

Det er meget effektivt også, og mange har kjempeeffekt på kort tid.

lykke til.

• Liker 4
Skrevet

Ta naturen til hjelp. Om du ikke er livredd edderkopper da..

Hadde en leilighet med masse skjeggkre. Gikk til innkjøp av to fullvoksne hunn tarantelledderkopper. Og slapp de løs i leiligheten da jeg dro på ferie i to mnd. Når jeg kom hjem var leiligheten fullstendig støvsugd for skjeggkre. Lot de gå fritt i noen uker til for sikkerhetsskyld. Så aldri noe mer til skjeggkre i den leiligheten..

Anonymkode: 34c3a...723

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kjøp limfeller på Jernia og sett ut, problem løst.

Anonymkode: de965...6bb

Jo, det er jo dem jeg bruker. Men problemet blir ikke løst, kanskje litt redusert 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden):

Dette er jo ikke et reellt "problem" med mindre de kommer i horder og overtar senga di mens du sover
og spiser deg opp. De gjør vel ikke det, ts? Er det så lite som en pr. mnd er det ikke eksisterende som problem,
annet enn i ditt hode. Søk hjelp på den ene eller andre måten og lev livet ditt som vanlig.

Jo, men som noen skrev, hvis jeg ser dem på dagtid, så er det veldig mange av dem om natta 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Biter de deg?

Nei, men de spiser klær og bøker, for eksempel 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (43 minutter siden):

Ikke et reelt problem? De er jo der! 

• Liker 3
Skrevet

Dette middelet funker. Legg det i punkter med en meters avstand på gulvet langs listene.

Anonymkode: e79a2...b8a

Skrevet
Misanthropis skrev (1 time siden):

Oi, ja det er leit når ting forringer livskvaliteten din såpass.

tror du kanskje har godt av sette deg litt ned og puste godt, og se litt på objektive fakta og prøve å føle deg frem til at frykten og tankene er ganske så urasjonelle. 
Om Du kan ta litt mer kontroll over det, så vil du de at dette slettes ikke er et så stort problem.

ellers, så fins det jo andre ting du kan prøve som terapi for deg selv også, Det er vondt med fobier, så prøve litt eksponeringsterapi?

Det er meget effektivt også, og mange har kjempeeffekt på kort tid.

lykke til.

Frykten er jo ikke irrasjonell. Insektene er jo der. Jeg har også observert dem i skittentøyskurv. Så de spiser klærne :(

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har sølvkre/skjeggkre/vet ikke hva, og jeg blir psykisk syk av det. Ser dem sjelden, kanskje 1 stk i måneden, men noen (i et annet tema) skrev at "hvis du ser dem, så er bestanden veldig stor". Grunnen til at jeg vet at jeg har dem, er feller som jeg har satt, ser noen kre der. Hva kan jeg gjøre?? Jeg ønsker ikke å dra hjem, hater å være hjemme, føler at de er overalt, klarer knapt å sovne. Nå har jeg også begynt å tenke at jeg "ikke fortjener" å gjøre noe hyggelig, kan ikke dra til Bergen og besøke venninna, for eksempel, for da "løper jeg bare fra problemet". Jeg sier til meg selv at jeg må bli hjemme og fikse dette først. Hvordan?? Jeg er alene! Sikkert enklere når du har mann i huset som kan ta seg av slike ting. Jeg ønsker ikke å bruke gift, det er jo dårlig for meg og, å lukte det! Giften blir jo spredt i hele leiligheten! 

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre :( 

Hva mener du at en mann kan gjøre med sølvkre og skjeggkre som ikke en kvinne kan gjøre? Stille seg opp med bar overkropp og flekse muskler? 

Anonymkode: 749ac...3c8

• Liker 15
Skrevet

Skjønner deg godt, Ts. Hadde ikke leid en leilighet med ett eneste kryp. Da hadde jeg flyttet. Kryp tegner på dårlig vedlikehold, mugg, urent fra huseier osv. Har aldri hatt et kryp i hus, og det er ikke sånn at man skal finne seg i det, og «bli vant». Kryp er et dårlig tegn. Samme som veggdyr, biller, lopper osv. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner deg godt, Ts. Hadde ikke leid en leilighet med ett eneste kryp. Da hadde jeg flyttet. Kryp tegner på dårlig vedlikehold, mugg, urent fra huseier osv. Har aldri hatt et kryp i hus, og det er ikke sånn at man skal finne seg i det, og «bli vant». Kryp er et dårlig tegn. Samme som veggdyr, biller, lopper osv. 

Skal jeg flytte? De kan finnes andre steder og. Folk sier at det er "normalt" med skjeggkre nå 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Samtidig er det ikke helt riktig det du sier om "urent fra huseier". Mange får skjeggkre i nye leiligheter hvor det er god standard og ingen feil (ennå) 

• Liker 10
Skrevet

Det er jo komplett irrasjonelt at det nå har gått så langt at du ikke kan dra noe sted fordi du føler du «løper fra problemet». Angsten i seg selv er jo også irrasjonell, all den tid skjeggkre ikke er FARLIGE, men ekle. Slik er det med de aller fleste fobier. Høres ut som om du holder på å utvikle en angstlidelse, og at det er hovedproblemet. Har du slitt med angst før/på andre områder? 

Anonymkode: b56ec...b3e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er jo komplett irrasjonelt at det nå har gått så langt at du ikke kan dra noe sted fordi du føler du «løper fra problemet». Angsten i seg selv er jo også irrasjonell, all den tid skjeggkre ikke er FARLIGE, men ekle. Slik er det med de aller fleste fobier. Høres ut som om du holder på å utvikle en angstlidelse, og at det er hovedproblemet. Har du slitt med angst før/på andre områder? 

Anonymkode: b56ec...b3e

Ja. Jeg er veldig engstelig. Og med skjeggkre er angsten spesielt dårlig kanskje fordi jeg føler meg maktesløs 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...