AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Jeg kan si jeg er litt stigmtaisert. Har før slitt med spf, gjør ikke det lenger nå... sliter med å treffe familie jeg ikke har sett på en stund.. blir blikka opp og ned og folk følger med når jeg spiser og snakker til meg som om jeg skulle vrt dum, f.ek s du skl ikke ha pepsi max da? eller du kan selv bestemme hvor mye usukker du skal ha i kaffen, slik at det lisksom ikke blir for mye, herregud. Har ikke gjort noe i forhold til spf på et år, spiser normalt og ser normal ut, alt sammen. Kjenner meg bare dum her jeg sitter nå.. aandre som har det lignendem , eller pga av andre psykiske lidelser at julen var dritt? Har veldig ødelagte tenener, og det er vel det folk konkluderer med at jeg ikke egentlig har blitt bedre, men skal fikse dette om 3 måneder. Anner ikke hvorfor jeg skriver her engang, har bare en skikkelig off -dag.. Anonymkode: 61868...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Når du har skapt et bilde av deg selv som en person som er på en gitt måte, tar det både tid å snu den skuta for din egen del, men også for dem som kjenner deg på en viss måte. Særlig om du har slitt med spiseforstyrrelser lenge. Frigjør deg fra tanker om at de prøver å ta deg/vil deg vondt. Bare vær den personen du er NÅ. Etterhvert ser folk at du handler anderledes og spørr deg om du vil ha julebrus eller Cola og ikke lett-brus. Senk skuldrene og la dem bli kjent med deg på ny som en person et billass av regler/nykker og slitsom adferd ved måltider. Anonymkode: 1e921...8c1 2
PokemonGone Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Ikke hver dag kan være en fin dag. Dette inkluderer jul. Jeg beklager at du føler at det var en dritt jul. Stor klem til deg❤
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Dessverre må man regne med alt mulig kommentarer når man spiser. Så vi må bare prøve å ikke bry oss om dem! Anonymkode: eaf06...00c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Ja jeg kan ikke si jeg koste meg så altfor mye igår..... Anonymkode: 7e78d...6e5
Gnå Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Synd at du har hatt det sånn. Men kan det være at de bare ikke har fått med seg hvor mye bedre du er nå, og bare prøver å ta de samme hensynene som de har gjort før? Hvis du ville ta på sukker selv sist dere var sammen, er det ikke så rart at de tror du vil det i år også. Skjønner at det er slitsomt, men det blir sikkert bedre neste gang allerede 😊
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Hei TS. Så kjedelig at du hadde en lei jul. Jeg håper selvsagt at resten av julen blir bedre. Jeg forstår veldig godt at det at du ikke blir sett som deg men deg med SPF (spiseforstyrrelse) er vanskelig. Sånn burde det ikke være. Men kan du lære deg å ignorere det? Kan det også være at du er spesielt vâr for dette? For eksempel ble jeg spurt i går hva jeg ville ha å drikke til maten. Jeg ble spurt om jeg ville ha mer dessert - osv. Kan det være at du oppfatter normal matkonversasjon som ladet? Så skal vi heller ikke glemme at de rundt deg også har vært i litt av en heisatur der de kanskje har sett deg svært syk og har vært redd for deg. For dem er matsituasjonen også blitt unormal og kanskje kunstig. Kanskje de er klønete fordi de er livredde for å trigge noe hos deg eller lignende? Kanskje de mente "vi har også Pepsi Max hvis du vil ha". Når det gjelder "blikka opp og ned" håper jeg du forstår at dette både kan være et utslag av at du er ekstra følsom for det og at de er glad for å se deg frisk og sjekker deg. Altså: De er vant til å se deg syk og "sjekker deg ut" for å være sikker på at du er i orden, mens du føler dette som ekstra uønsket oppmerksomhet rundt kropp. Jeg håper resten av julen din blir fin og sender deg en god klem
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Alltid vært sånn når jeg må spise mat sammen med voksne og eldre familiemedlemmer, man blir vurdert om man er for tykk eller tynn , og får kommentarer på matinntaket deretter! Anonymkode: eaf06...00c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Crappy julekveld her og. Mamma ligger på sykehus og jeg satt alene. Ingen av mine slektninger som vet om det sendte meg en hilsen eller lurte på hvordan det var med meg, min onkel som alltid ringer juleaften ringte ikke han ringte meg tidligere i uken da mamma først kom på sykehuset, men ville ikke snakke noe om/med meg 😕 denne julen er teit, rett og slett. Anonymkode: 2850e...210 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå