Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Hvor mange er dere samlet og hva spiser dere til middag idag? Med så høy smitte i landet, burde julen ha vært avlyst (523 nye smittede + rekord i noen norske byer, herunder Trondheim). Det fører bare til dårlig stemming, og derfor gjør man ikke noe. Jeg har overhode ikke tro på at folk kommer til å følge smittevernregler på juleaften og romjulen, spesielt nå som alkohol er involvert. Hva tenker dere? Ikke om vi får, men når får vi den tredje smittebølgen?
The Kavorka Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Vi skal være 4 stk i dag og det blir ribbe, medisterkaker osv til middag med riskrem til dessert. Det pleier alltid å være multekrem, men det blir ikke det i år.. Ja, jeg tror også vi vil se en økning i antall smittetilfeller på nyåret. Januar kan bli skummel 1
ErGlad Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Nok om korona idag. Konsentrer dere om julen. God Jul. 6
2ro Skrevet 24. desember 2020 #4 Skrevet 24. desember 2020 I dag skal vi kose oss etter kunstens regler. Alt innen for retningslinjer og veldig trygt... Så vi skal ikke tenke på eller ha dårlig samvittighet pga korona. Det er ikke mye vi kunne gjort annerledes, så om noe utenkelig skulle skjedd så skal vi ikke ha dårlig samvittighet. God jul 🎄 2
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #5 Skrevet 24. desember 2020 2ro skrev (2 minutter siden): I dag skal vi kose oss etter kunstens regler. Alt innen for retningslinjer og veldig trygt... Så vi skal ikke tenke på eller ha dårlig samvittighet pga korona. Det er ikke mye vi kunne gjort annerledes, så om noe utenkelig skulle skjedd så skal vi ikke ha dårlig samvittighet. God jul 🎄 Hvor mange blir dere i år?
Grimstadgutten Skrevet 24. desember 2020 #6 Skrevet 24. desember 2020 Vi blir oss 2 voksne og 3 barn som bor i huset + min mor som kommer. sånn har det vært hvert år, altså ingen endring. Bortsett fra at min mor sitter på enden av langbordet meter unna:-). Det blir pinnekjøtt på menyen i år også. Nordfjord.
2ro Skrevet 24. desember 2020 #7 Skrevet 24. desember 2020 (endret) Godhelg2019 skrev (3 minutter siden): Hvor mange blir dere i år? 7, men alle frisk og fra samme cohort. I tillegg har alle vært så forsiktig som mulig i forkant og bor i et område med nesten ikke smitte. Vi kommer til å spise ribbe med masse tilbehør forresten 🐖 Endret 24. desember 2020 av 2ro
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #8 Skrevet 24. desember 2020 2ro skrev (1 minutt siden): 7, men alle frisk og fra samme cohort. I tillegg har alle vært så forsiktig som mulig i forkant og bor i et område med nesten ikke smitte. Vi kommer til å spise ribbe med masse tilbehør forresten 🐖 Det sa de i Trondheim også. Da åpnet de julemarkedet, og deretter satt de Norges rekord i antall smittende pr innbygger.
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #9 Skrevet 24. desember 2020 Grimstadgutten skrev (4 minutter siden): Vi blir oss 2 voksne og 3 barn som bor i huset + min mor som kommer. sånn har det vært hvert år, altså ingen endring. Bortsett fra at min mor sitter på enden av langbordet meter unna:-). Det blir pinnekjøtt på menyen i år også. Nordfjord. Er det mye smitte i Nordfjord? Eller sagt som en annen måte, er det mange som reiser til Nordfjord fra andre byer i Norge?
Nikitaspin Skrevet 24. desember 2020 #10 Skrevet 24. desember 2020 Jeg, samboer og svigers. Spiser nøttestek med diverse tilbehør. 2
Gjest Godhelg2019 Skrevet 24. desember 2020 #11 Skrevet 24. desember 2020 Nikitaspin skrev (1 minutt siden): Jeg, samboer og svigers. Spiser nøttestek med diverse tilbehør. Vegansk jul?
Nikitaspin Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 Godhelg2019 skrev (1 minutt siden): Vegansk jul? Jepp
2ro Skrevet 24. desember 2020 #13 Skrevet 24. desember 2020 Godhelg2019 skrev (7 minutter siden): Det sa de i Trondheim også. Da åpnet de julemarkedet, og deretter satt de Norges rekord i antall smittende pr innbygger. Det er sant, men her ble det avlyst selv om her nesten ikke var smitte. I tillegg har testsenter testet mange ganger så mange enn før, og dette er folk som er tilreisende eller rett og slett vil være føre var. Jeg er veldig imponert over hvor flinke folk har vært. Det er fanget opp en student fra annen by, men testet seg ved ankomst og er nå i karantene. Så over 1000 tilreisende er friske og det er bra.
tussi84 Skrevet 24. desember 2020 #14 Skrevet 24. desember 2020 Vi blir 6. Får 3 gjester, resten er egen hustand. 5 voksne og en baby. De 3 som kommer er nærkontakter av oss. Det er svigerfamilie idag. Det blir slik idag. 2 juledag skal vi være sammen med foreldrene og bestemoren min, totalt 6 stk da også. Resten av jula og nyttår blir vi nok alene, i hensyn til viruset.
ErGlad Skrevet 24. desember 2020 #16 Skrevet 24. desember 2020 omno_guest skrev (1 minutt siden): neii Da tar du feil. Selvom jeg ikke orker å snakke om korona på juleaften. Så bør enhver være overbevist om at det blir smitterekord forårsaket av julefeiringen. 1
Minerwa Skrevet 24. desember 2020 #17 Skrevet 24. desember 2020 Vi blir fire. Har ikke fått tak i juletorsk i år, så da blir det ribbe med tilbehør . Iskake til dessert. Pleier ha riskrem, men barna ønsket iskake , så da ble det sånn.
zemer Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 Blir vanlig jul for oss. 7 stk og ribbe 😊
ErGlad Skrevet 24. desember 2020 #19 Skrevet 24. desember 2020 zemer skrev (3 timer siden): Blir vanlig jul for oss. 7 stk og ribbe 😊 Betyr det at dere bryter smittevernsgregler?
Dalila Skrevet 24. desember 2020 #20 Skrevet 24. desember 2020 Spiste alene, får snart selskap av kjæresten. Vil si vi holder oss godt innafor smittevernregler, og det er bra, for jeg har IKKE lyst å bidra til noen ny bølge.. 1
Anbefalte innlegg