AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #1 Skrevet 24. desember 2020 Jeg har brukt menskopp en stund, og i utgangspunktet vært fornøyd med det, men også møtt på noen utfordringer. Etter hvert opplevde jeg at den blokkerte litt slik at toalettbesøk ble vanskelig. Jeg lurer på om dette kanskje kan løses ved å bruke en mykere variant? I tillegg har jeg hatt problemer med lekkasjer, men det vil nok kunne løses med å bruke en større størrelse. Anonymkode: 4362f...12c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #2 Skrevet 24. desember 2020 Spørsmålet var altså: har du brukt noen variant som du har vært fornøyd med? Noen som er i myk silikon? Jeg har til nå brukt Belladot Evalina, men må altså lete etter noe nytt om jeg skal bruke koppen igjen. Anonymkode: 4362f...12c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #3 Skrevet 24. desember 2020 Jeg har MeLuna soft og er fornøyd. Anonymkode: d87c8...2f5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 On 12/24/2020 at 1:47 PM, AnonymBruker said: Jeg har MeLuna soft og er fornøyd. Anonymkode: d87c8...2f5 Takk for tips! Andre som har erfaringer? Eventuelt som har løst problemer med lekkasjer og slikt? Anonymkode: 4362f...12c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips! Andre som har erfaringer? Eventuelt som har løst problemer med lekkasjer og slikt? Anonymkode: 4362f...12c Jeg har organicup som er mye mykere enn Monthlycup. Eneste forskjell er at den mykeste er mer vanskelig å få på plass, ellers opplever jeg like mye lekkasje selv om jeg bestilte XL. Men for meg lekker tampong også, så jeg må gå med bind uansett. Lekkasjeproblemet tror jeg også kommer av inn/uttak, nåran blør mye. Jeg kan lekke selv med omtrent tom kopp Har prøvd litt forskjellige plasseringer uten å naile det. Jeg fortsetter med menskopp for å minimere avfall, men synes byttingen er ekstremt knotete med større blødninger, så mulig jeg går over til tampong når jeg skal ut og tar koppen hjemme. Anonymkode: 6b4fb...06d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Dersom du både føler at den er i veien ved tissing og den lekker kan det hende du har for stor størrelse. Jeg opplevde det samme, startet med standard kopp for kvinner som ikke har født, men jeg kjente den hele tiden, sleit med å tisse, og hadde styrtlekkasjer. Alt løste seg når kjøpte en av de minste koppene på markedet i stedet, og nå glemmer jeg nesten at den er der. Å gjøre nummer to kan være vanskelig, selv om koppen er riktig, så jeg pleier stort sett å ta det sammen med tømming av koppen. Anonymkode: c5a87...171
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #7 Skrevet 27. desember 2020 On 12/26/2020 at 3:08 PM, AnonymBruker said: Dersom du både føler at den er i veien ved tissing og den lekker kan det hende du har for stor størrelse. Jeg opplevde det samme, startet med standard kopp for kvinner som ikke har født, men jeg kjente den hele tiden, sleit med å tisse, og hadde styrtlekkasjer. Alt løste seg når kjøpte en av de minste koppene på markedet i stedet, og nå glemmer jeg nesten at den er der. Å gjøre nummer to kan være vanskelig, selv om koppen er riktig, så jeg pleier stort sett å ta det sammen med tømming av koppen. Anonymkode: c5a87...171 Kan ikke se at den kan være for stor. Har valgt en liten variant, og blør ganske mye, så de verste dagene fylles den fort opp. Noe lekkasje går fint, det kan tas unna med bind eller slikt, men store mengder og ofte gjør det vanskelig å bruke koppen. Men den er ganske stiv, så jeg opplever at den presser litt på ting, og at det skal lite til før den flytter på seg. Har forresten ikke problemer med å tisse. On 12/26/2020 at 3:00 PM, AnonymBruker said: Jeg har organicup som er mye mykere enn Monthlycup. Eneste forskjell er at den mykeste er mer vanskelig å få på plass, ellers opplever jeg like mye lekkasje selv om jeg bestilte XL. Men for meg lekker tampong også, så jeg må gå med bind uansett. Lekkasjeproblemet tror jeg også kommer av inn/uttak, nåran blør mye. Jeg kan lekke selv med omtrent tom kopp Har prøvd litt forskjellige plasseringer uten å naile det. Jeg fortsetter med menskopp for å minimere avfall, men synes byttingen er ekstremt knotete med større blødninger, så mulig jeg går over til tampong når jeg skal ut og tar koppen hjemme. Anonymkode: 6b4fb...06d Jeg har satt bruk av koppen litt på pause, fordi jeg fryktet storlekkasje. Det hadde blitt ganske trøblete på jobb. Har ikke problemer med at en tampong lekker på samme måte. Eller, den lekker ikke før den er full, og jeg merker det før det blir krise. Koppen har jeg opplevd at lekker før den er full. Men jeg opplever rett og slett at den ikke sitter godt nok, men at den flytter seg oppover. Anonymkode: 4362f...12c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå