Gå til innhold

Mensentruse -erfaringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste fått opp reklame for «mensentruse» på amerikanske nettsider. Det virker som man stoffet i trusa trekker til seg blodet, som en slags bleie? 

i følge reklamen er dette veldig sikkert slik St man unngår lekkasjer, og man sparer miljøet ved å unngå bind/tampong. 

Høres ikke dette veldig ekkelt ut? Blir det ikke lukt? (Man skal vel ikke bytte truse mange ganger om dagen?) Hvordan vasker man de? I vaskemaskin alene? Sammen med annet tøy? Jeg ser liksom ikke for meg hvor jeg skal lagre en uke med mensentruser før jeg vasker de, eller hva jeg skal vaske med det. 

Nei for meg virker dette bare ekkelt, derfor er jeg veldig spent på om noen av dere har noen erfaringer med dissE og kan forklare meg!

Datteren min er snart i den alderen at hun får mensen, og dom ung er det jo noe skikkelig pes. Er dette noe for ungdommen, kan det være noe for henne etterhvert😅

Anonymkode: 7e5d4...9eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lurt på å teste det ut, men da i kombinasjon med menskopp. Men jeg har hørt flere er fornøyde med menstruser, og at de holder ganske mye blod. Så vidt jeg har forstått er det vanlig å skylle dem før de kastes i vaskemaskinen. Kan sikkert oppbevares i våtpose fram til vask, så unngår man lukt.

Anonymkode: 21754...8e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte noen på ebay. Veldig små i størrelsen. 

Jeg ville bruke dem med menskopp. Prøvde uten og det var ikke så behagelig synes jeg. Leste tips om å dusje med dem før vask. 

Dette er en litt ekkel detalj, men jeg synes ikke trusa jeg brukte uten menskopp luktet rent etter vask 😕 Så jeg kommer bare til å bruke med menskopp og slik truse i stedet for truseinnlegg 

Anonymkode: 44112...47c

Skrevet

Takk for svar! Ja kan godt tenke meg de fungerer sammen med meniskoperert ja.

hi

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk for svar! Ja kan godt tenke meg de fungerer sammen med meniskoperert ja.

hi

Mensentruse burde være obligatorisk for menisk-opererte kvinner 😂

Anonymkode: 4b83f...ad1

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns det er vondt med tampong, så jeg stapper dopapir mellom kjønnsleppene og bruker en vanlig bomullstruse. Har liten blødning og varer bare 3 dager. Funker fett

Anonymkode: 3affe...649

Skrevet

Har ikke prøvd menstruse, men liker godt tøybind. Det lukter mindre enn vanlig og er mykere mot huden. 

Anonymkode: 11720...159

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Thinx i tillegg til menskopp. Hvis ikke jeg hadde brukt menskopp i tillegg hadde jeg jo måttet bytte truse hver gang jeg gikk på do, så det hadde blitt litt styrete, men jeg har vært på trening med kun den trusa. Det lekker ikke, og jeg blør MYE. Bruker kun boyleg-varianten, de andre hadde jeg ikke stolt på.

Anonymkode: 4035b...1be

Skrevet

Hvorfor skriver du om menstruse på Barn og familie forumet? 🤔 

Anonymkode: 785f8...986

Skrevet

Jeg har de største thinx-trusene og sover med dem i tillegg til kopp. Mye mer behagelig enn å sikre seg med bind. 

Jeg synes de holder fint på blodet, men bruker tamponger til vanlig siden jeg ikke liker å kjenne at blodet renner ut. 

Trusene har blitt helt rene ved å vaskes på 60 grader med omo. 

Synes egentlig at det et et godt alternativ, jeg, foretrekker dette over bind. Jeg hater å bruke bind. 

Anonymkode: 16f22...df0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...