Gå til innhold

Catas julealenefeiringstråd anno 2020

Cata

Anbefalte innlegg

Tidligere år har det vært en del alenefeirere som har satt pris på en tråd der de kan stikke innom og få litt virtuelt selskap på  julaften, så tråd er herved startet. 

Dagen her i huset starter på en litt uvanlig måte for meg. En kollega inviterte meg med på julaftensformiddagsluftetur og siden jeg kjenner beina kan ha godt av å røre på seg så takket jeg ja. Dermed blir det straks på med turtøy og ut og rusle en tur før jeg etterhvert kommer hjem og hiver på pinnekjøttet. 

Tråden er selvsagt åpen for alle, ikke bare alenefeirere, men sistnevnte er litt ekstra velkommen siden det for enkelte kan føles litt tungt å feire julaften alene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juletur unnagjort og jammen hadde ikke turvenninne med en fin julebukett til meg. Jeg ble storstilt overrasket. Den står nå og pryder stuebordet. Hadde heldigvis en vase som passet perfekt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata! God ide! Beina har godt av det :) Og så får man så god samvittighet etterpå!
Hører på musikk og venter litt med pinnekjøttet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Try2 skrev (Akkurat nå):

Hei Cata! God ide! Beina har godt av det :) Og så får man så god samvittighet etterpå!
Hører på musikk og venter litt med pinnekjøttet.

Absolutt. Da kollega foreslo det så ble jeg litt sånn: "Hæææ? På julaften?"  Men egentlig var det en glimrende ide. Nå skal jeg stryke duken som jeg oppdaget måtte vaskes i går kveld. At jeg nå oppdaget at sprayflasken jeg bruker til å fukte den litt er sprukket er en annen sak. Jeg VET plast sprekker, men den er da bare 35 år gammel :ler: .

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 år: Det er et bevis på at du tar vare på ting og har gode verdier😘 Har lenge tenkt jeg må huske å rense ovnen (Pyrolyse)
Men det ble ikke gjort før i dag....1 time igjen..Men men nå har jeg iallfall gjort det 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Try2 skrev (48 minutter siden):

Er jo ikke så nøye med at det må spises kl 17 - også litt herlig at ingen maser om det egentlig🤔

Ingen som maser her heller, unntatt kanskje magen min. Nå er desserten også på plass - dvs. til kjøling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂Greide selvfølgelig å nesten tømme posen med Sørlandschips etter de to skivene som skulle være lunchen😉

Endret av Try2
trykkfeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Try2 skrev (7 minutter siden):

😂😂Greide selvfølgelig å nesten tømme posen med Sørlandschips etter de to skivene som skulle være lunchen😉

Her ble sirupssnipper lunch i dag. :rodme:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigdusjet og med ren genser. Ofrer dog ikke kosebuksa. Vurderer å gå i gang med å skrelle kålrot snart. Må jo ha noe stappe til pinnekjøttet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Jeg skal snart i dusjen. Tradisjonen tro, gjør jeg det når sølvguttene starter å synge :dusje: :ler: 

Har dere en kriseredning for soggy ribbe? Den gikk fra å være stekt, til fryser. Ligget i kjøleskapet. 

Har så lyst på sprø svor, men det er vel bare å glemme? 

Skal varmes i ovn, har ingen fancy brenner :vetikke:

Finne kjole straks, legge på duk og etterhvert middag :Nikke: 

Pynter meg selv om jeg er alene, føler det gjør noe med meg :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (3 minutter siden):

Har dere en kriseredning for soggy ribbe? Den gikk fra å være stekt, til fryser.

Dessverre ikke. Har aldri stekt ribbe i hele mitt liv. Krysser fingre for at noen andre som er mer vel bevandret i ribbestekingens kunst kommer innom med hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofrer ikke kosebuksa jeg heller😂Er blitt heelt bortskjemt. Man skal kose seg med det man kan👌Holder med en fin skjorte! Kålrotstappe snart i gang. Men haster jo ikke.. Ikke noe erfaring med ribbe. Kun Pinnekjøtt her i gården. Men det finnes sikkert en tråd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Try2 skrev (38 minutter siden):

Kun Pinnekjøtt her i gården. Men det finnes sikkert en tråd om det.

*vurderer å døpe om tråd til "pinnekjøttelskernes julaften" :fnise:  * Kål og poteter putrer i kasserollen sin nå. Snart klar til stapping.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinnekjøttet står på ovnen her også. lagde kålrabistappe i går, så den er bare å varme opp. Desserten lagde jeg for noen dager siden.siden.

Ribben hadde jeg prøvd å sette inn ganske høyt oppe i ovnen, og la ovnen bli skikkelig varm med overvarme (230-240), i noen minutter. Her må man følge nøye med. Hadde testet det. Værste som skjer er at du må skjære bort svoren uansett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er tråden for elskere av Pinnedyr, forstår jeg :ler:

Takk for tips! Smaken blir utsøkt uansett, tenker jeg :spise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva som er vitsen med den svoren🤔Men så er jeg heller ingen svineribbeelsker😄Håper det går bra med Tradegy🤩. Mandelpoteter står klare til trekking og ditto oppskjært kålrotbiter. Potetene skal ha 15-20 min og kålrot...ca 20-30 ish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...