Gå til innhold

Renseanlegg i hus bråker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier og der er et minirenseanlegg med styringskap i etasjen under soverommene. 

Det durer og går konstant, døgnet rundt. I fem minutter med et halvt til ett minutts opphold hvor det er stille, før det durer igjen. Da går lyden oppover i vegger og alt, og det er tidvis umulig å sove om nettene. Jeg blir snart sprø av den intense duringen. Det er såpass kraftig at når det stopper, er det som om man plutselig hører igjen, for den overdøver andre lyder veldig. 

Er dette noe som blir innstilt eller styrt fra mobil app eller noe? Noen som har liknende anlegg? Det skal vel ikke dure sånn, det er uutholdelig. 

Anonymkode: 01a0c...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger merke til vår når kun jeg legger megmpå kvelden. Men det er mer svakt susing på en måte. Ingen problem med å sovne til det og sover gjennom hele natta. Gjelder alle i familien. 

Anonymkode: d736a...3bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg legger merke til vår når kun jeg legger megmpå kvelden. Men det er mer svakt susing på en måte. Ingen problem med å sovne til det og sover gjennom hele natta. Gjelder alle i familien. 

Her er den drønnende og durer gjennom hele huset. Langt mer enn svak susing. Ventilasjonen suser. Denne drønner og durer gjennom alt og påvirker andre lyder. Natt og dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her er den drønnende og durer gjennom hele huset. Langt mer enn svak susing. Ventilasjonen suser. Denne drønner og durer gjennom alt og påvirker andre lyder. Natt og dag.

Det høres slitsomt it. Har du spurt huseier hva grunnen kan være ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres slitsomt it. Har du spurt huseier hva grunnen kan være ?

Jeg har nevnt det og spurte om jeg kan slå av om natta men det skal ikke slås av. 

Har snakket med flere som mener det ikke skal bråke i det hele tatt og at det muligens er noe feil med boksen. Jeg vet iallefall at støyen er litt for mye for meg... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har nevnt det og spurte om jeg kan slå av om natta men det skal ikke slås av. 

Har snakket med flere som mener det ikke skal bråke i det hele tatt og at det muligens er noe feil med boksen. Jeg vet iallefall at støyen er litt for mye for meg... 

Ja, som sagt så merker vi knapt vår. Jeg hadde tatt kontakt med huseier igjen og bedt han/hun komme inn så får de høre bråket selv.

Skrevet

Høres ut som det må renses, byttes filter eller at det er noe galt med motoren. Vår holdt og på slik, og da var det noe med motoren.  Fikk ny på garantien. 

Anonymkode: ecff8...738

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, som sagt så merker vi knapt vår. Jeg hadde tatt kontakt med huseier igjen og bedt han/hun komme inn så får de høre bråket selv.

Det er mest/verst på natten. Nå har jeg sovet fordi det har vært stille en stund. Men vaknet av during klokka seks og det var da umulig å sovne igjen før det ble stille. Og nå durer det igjen. 

Ja får si fra over jul. Håper det finnes en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...