AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1 Skrevet 23. desember 2020 Har fått psykolog. Handler om barndoms traumer. Men hva skal jeg snakke om i starten? Hvor jeg bor? Hvordan jeg har det i dag? Jeg er redd for at psykologen skal tro noe om meg som er feil.. Jeg vet ikke hvordan å bli trygg der. Liker ikke øyenkontakt så lenge og at det er kun jeg som må prate og prate... Men om hva.. Åh.. Jeg er redd for å bli psykere av dette. Det er vanskelig å forklare ting om meg også, for jeg forstår ikke meg selv så godt heller. Anonymkode: c9150...ef3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #2 Skrevet 23. desember 2020 Hvor syk er du nå? Går du i jobb? Har du venner? Kjæreste? Anonymkode: 62578...9d9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #3 Skrevet 23. desember 2020 Dette er noe du og psykologen din jobber dere fram til, sammen. Psykologen har fagkunnskapen, om mennesker generelt, men hen kjenner ikke akkurat deg. Så du må fortelle hva du tenker og mener og føler. For eksempel det du har skrevet her. Har du det? Anonymkode: 24738...d1e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #4 Skrevet 23. desember 2020 Det klarer ikke jeg i hvert fall. Tenker alltid at han forteller ting til andre eller skriver noe i journalen som andre kan lese. Anonymkode: 6fa36...dda
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #5 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det klarer ikke jeg i hvert fall. Tenker alltid at han forteller ting til andre eller skriver noe i journalen som andre kan lese. Anonymkode: 6fa36...dda Du kan jo starte med å fortelle om denne frykten? Anonymkode: 97d48...d2b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #6 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette er noe du og psykologen din jobber dere fram til, sammen. Psykologen har fagkunnskapen, om mennesker generelt, men hen kjenner ikke akkurat deg. Så du må fortelle hva du tenker og mener og føler. For eksempel det du har skrevet her. Har du det? Anonymkode: 24738...d1e Jeg er redd for at h*n tror at jeg ikke har noen egentlige problemer. For jeg har bygget en styrke som gjør meg sterk og glad... Om jeg forteller om meg selv, er jeg redd h*n ikke forstår at jeg trenger hjelp. Klarer ikke alltid forstå selv hva som er problemet, bare noen ganger. Har en person i livet som gjør ting vanskelig for meg (Cover Narsisist vil beskrive personen bra) Men jeg kan ikke sitte foran en proff psykolog og sette diagnoser på folk, men å forklare en sjult narsisist er utrolig vanskelig da. Jeg setter ofte andre foran meg selv og kjenner ofte en frykt for at noen vil skade meg( men sier jeg det, så er jeg redd for at han ikke tror på meg når jeg forklarer om noen 'faktisk skader meg, at denne gangen var det ikke bare jeg som følte det) samtidig vet jeg ikke om det er akkurat slik jeg føler, at det heller kansje handler om at de skal avsløre meg for å så finne ut at jeg ikke er ett bra menneske som dem trodde. Jeg klarer ikke sette andre foran meg for lenge heller, da kan jeg kjenne på frykten at de er onde og utnytter meg, og da kan jeg kjenne på sterk sinne eller en følelse at jeg må flykte. Jeg føler at jeg har en feilkobling der og da, og klarer ikke tro på mine egne følelser. Om jeg børr være redd nå, eller ikke. Derfor blir jeg først veldig på vakt og må undersøke alt for å finne ut om mine følelser stemmer eller ikke, og dette gjør meg ekstremt sliten. Dette er mye rot som du ser.. Så mye rot at jeg er redd for at h*n skal se på meg som en person jeg ikke er, at jeg er slem eller gal.. Jeg er ikke det, men jeg må alltid undersøke ting før jeg godkjenner følelsene mine. For følelsene kan komme fra fortiden ikke situasjonen her og nå.. Er det traume? Men jeg er bare snill, men kan komme i en situasjon der jeg føler jeg må kjempe, flykte, osv... Ts Anonymkode: c9150...ef3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #7 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du kan jo starte med å fortelle om denne frykten? Anonymkode: 97d48...d2b Det har jeg gjort, men hva kan han si? Han sier at det er trygt og jeg kan stole på han. Hjelper ikke:( Anonymkode: 6fa36...dda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå