Gå til innhold

Dere som er alene med hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er alene og ønsker meg hund. Har tenkt på dette i mange i år, og jeg har nå god økonomi, passende bolig og en stabil hverdag til en firbent venn (ikke valp). 

Men det er noen ting jeg lurer på ift å være alene med en hund. Jeg jobber 8-16, og bruker ca 15 min til og fra jobb. Så en hund vil være alene hjemme i rundt 8,5 time. Er deres hunder alene hjemme såpass lenge, eller har dere noen til å lufte i løpet av dagen? Eller andre løsninger? Hunden kan ikke være med på jobb.

Og hvis hunden skulle bli syk, og man må være hjemme med den. Er dette noe som skjer fra tid til annen? Man har jo ikke syk-hund-dager😅 men det er kanskje mulig å ta ulønnet fridag? 

Er det andre ting jeg som enslig hundeeier burde tenke på? Noen tips og triks? 

Og går det generelt fint å være alene med en hund? Det virker så koselig å ha en bestevenn, så jeg ser veldig frem til det 😊

Anonymkode: 68108...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hunden må være alene 8,5 t vil det gå helt fint 😊 de blir vant til det aller meste! Min hund er hjemme innimellom alene 10 timer når jeg jobber nattevakt, det var jo ikke meningen at det skulle bli sånn og jeg ordnet pass i starten, men han sover 12 timer hver natt uansett og merket nesten ikke mitt fravær så da ble det en vane tilslutt. 

Å ha hund alene er slitsomt i seg selv, krever planlegging og litt ofring, men absolutt absolutt verdt det 😊 men om jeg visste jeg kom to å ha en alene ville jeg nok gått for en veldig rolig rase! Bedre med en i bunn og grunn rolig hund enn en hund du må slite ut hver dag for å være rolig. 

Anonymkode: 6fe00...b4c

• Liker 1
Skrevet

Og når hunden min ble syk en natt så ringte jeg inn på jobb også var det jeg som var syk selv gitt hehe.. Skjedd én gang bare 😊

Anonymkode: 6fe00...b4c

Skrevet

I starten når den er en valp og nettopp flyttet inn kommer den til å skrike etter deg når du drar på jobb... og tisse og bæsje inne. Tok et par mnd før ting begynte å gå seg til her, så du burde kanskje skaffe hunden når du har en lang ferie..

Om du klarer 3 turer hver dag i tillegg til å jobbe så går det sikkert bra. Her går jeg turene (jobber ikke hver dag) og så tar moren min seg av det økonomiske som mat, frisør, dyrlege. Tror jeg hadde følt det som et stort ansvar om jeg var helt alene med han. Får man influensa så må man ut å gå uansett. Også litt slitsomt om hunden MÅ på do om natten og du skal opp tidlig på jobb.

Men samtidig er det så verdt det. Det går sikkert bra om du liker rutiner og er innstilt på at det ikke blir tid til annet enn jobb og hund.

Anonymkode: 31f89...1a5

Skrevet

Leser nå at du ikke skal ha valp. Jeg tror det går helt fint og at du får massse glede av hunden.

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg og hadde hund uten problemer. Voksen hund som sov de nesten 9 timene jeg var på jobb, så lenge hun fikk nok trim ellers. Du blir dog veldig bundet da du eks aldri kan bli med noen ut rett fra jobb, og hva gjør du hvis du evt må jobbe ekstra si et planleggingsmøte på ettermiddagen? Jeg var heldig at mamma bodde rett ved jobben, så jeg "dumpa" hunden der om jeg måtte jobbe ekstra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I starten når den er en valp og nettopp flyttet inn kommer den til å skrike etter deg når du drar på jobb... og tisse og bæsje inne. Tok et par mnd før ting begynte å gå seg til her, så du burde kanskje skaffe hunden når du har en lang ferie..

Om hunden ikke takler å være alene, og gjør fra seg inne, da drar man jo ikke fra den... Selvsagt tar man lang ferie, og ordner mer fri/hundepass/tar den med på jobb etter det. 

Anonymkode: 2360e...1d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...