Gå til innhold

Tips til mental trening?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har verdens beste hund som er over gjennomsnittet smart tror jeg😂 han kan "alle" triks og det gir han ikke så mye mental stimuli fordi de er så innøvd. Er en labrador av jaktvariant.

Pleier å gjemme godbiter rundt i huset, men han finner dem veldig fort🙈

Har en baby som nekter vogn (må bruke bæresele), så på de verste regndagene blir det bare korte tisseturer, evt. at noen andre går tur med han. Han er veldig rolig inne, og virker fornøyd, men ønsker å gi han noe å bryne seg på..

Har som sagt en baby, så må være noe som kan gjøres inne. Noen tips?😀

Anonymkode: 1ea95...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk å trene søk inne. Feks bruke godbiter. Også mulig å gjøre i hagen. Kan også kaste foret hans utover hagen så han må snuse seg frem. 

Hva med slike spill hvor man gjemmer godbiter og hunden må finne ut hvordan den flytter på ting osv før å finne de? Jeg har også hatt suksess med å bruke pappkopp, ulike typer plastbokser osv og gjemt godbit under. Ikke alt er like lett å være vite over for å flytte.

Kan også trene kontakt og lære hunden andre smarte ting inne. Feks om hunden er vant til å ligge i sofa, så kan man trene på at hunden legger seg i sengen når man sier i fra osv. 

Lære hunden å hente babyens ting (sko osv). Lære navn på hundens leker.

Anonymkode: 3ab7d...05d

Skrevet

Det er også gull å trene søk etter gjenstander/lukt, ikke direkte etter godbiter (da kommer belønningen i form av godbiter fra deg når hunden har funnet).

Her er en video jeg og ei venninne laget som viser en fremgangsmåte for å lære inn en spesifikk lukt: 

Og her er en (litt dårlig video) jeg laget for å vise hvordan man kan gå frem for å lære hunden å søke etter en spesifikk gjenstand:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...