Gå til innhold

Katteallergi; tips unntatt omplassering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er allergisk for samboers pus😭. Er det noen allergikere som har funnet en løsning her? Jeg prøver febrilsk å sette meg inn i mulige allergimedisiner, immunoterapi osv. Vil gjerne høre fra deg dersom du har noen erfaringer og tips til hva som kan hjelpe!

Anonymkode: 3de44...304

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- luftrenser

- støvsug sofaen ofte

- vask hender ofte 

- vask katten med en spesial såpe

• Liker 4
Skrevet

Ja, allergimedisin. Jeg tar allergitabletter og allergi nesespray. Slår ut på nest høyeste nivå på katt på tester. Har ikke katt selv nå, men foreldrene mine har. 

Anonymkode: 14c6b...18b

• Liker 2
Skrevet

-ikke la katten sove i sengen der du sover. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Kenelz said:

- vask katten med en spesial såpe

Blir den ikke sur?

Anonymkode: 1c295...44c

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir den ikke sur?

Anonymkode: 1c295...44c

kommer an på katten. Noen av kattene jeg har hatt «liker» bedre vann enn andre. 

Det du kan gjøre er å ha den i en dusj/badekar med en håndkle under sånn den ikke sklir. Ikke bruk dusjhode da den lager høyelyder, men heller en kanne med lunket vann. 

Ikke vask/såp inn hodet på katten.

Edit: Få katten til å føle seg mer trygg ved å gi den godbiter i dusj sonen, osv. Børst katten ofte! 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, allergimedisin. Jeg tar allergitabletter og allergi nesespray. Slår ut på nest høyeste nivå på katt på tester. Har ikke katt selv nå, men foreldrene mine har. 

Hvilken allergimedisin bruker du? Jeg har foreløpig bare prøvd en type, og den funker tilsynelatende ikke. Hadde store utslag på test jeg også..

Skrevet

Skjerp deg a, bare slutt å være allergisk. Så fort du begynner å tolerere/akseptere tingenes tilstand, vil problemene dine forsvinne. 

Anonymkode: 6d4f6...44e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjerp deg a, bare slutt å være allergisk. Så fort du begynner å tolerere/akseptere tingenes tilstand, vil problemene dine forsvinne. 

Takk! Starter umiddelbart😅

• Liker 5
Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare hyggelig, du kommer ikke til å angre. Gode råd er sjeldne. 😊  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Funka med meg og kiwi, bare spiste det selv om jeg hovna opp i munnen. Nå får jeg ikke reaksjon lenger. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hørt om mange som har blitt kvitt allergier når de har kuttet ut høy-allergi-ting som f.eks. korn. Ei bekjent av meg gikk til å være nesten dødelig allergisk mot hund og katt, til å ha katt selv uten symptomer etter at hun kuttet ut korn, sukker og belgfrukter.

Anonymkode: b16b5...d21

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende du slutter å reagere på katten etterhvert, flere som blir vandt til allergenet og som slutter å reagere på egne dyr😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har hørt om mange som har blitt kvitt allergier når de har kuttet ut høy-allergi-ting som f.eks. korn. Ei bekjent av meg gikk til å være nesten dødelig allergisk mot hund og katt, til å ha katt selv uten symptomer etter at hun kuttet ut korn, sukker og belgfrukter.

Anonymkode: b16b5...d21

Tusen takk for tips! Har hørt flere nevne noe om dette. Jeg er villig til å prøve alt, så det er godt mulig at jeg gir det et forsøk (over jul😬)!

Skrevet
Diamant20 skrev (4 timer siden):

Det kan hende du slutter å reagere på katten etterhvert, flere som blir vandt til allergenet og som slutter å reagere på egne dyr😄

Jeg krysser fingrene hardt for at det samme skjer her!

Skrevet

Jeg har prøvd "alt", og nei det ble heller ikke bedre over tid. Petalclense var penger ut av vinduet. Allergi medisinering og jevnlig vask av dyret og huset hjalp noe, og å holde dyret avgrenset til et rom i huset. Likevel ble jeg bare verre og verre. Hadde ikke dyret vårt gammelt og dødd måtte jeg nok omplassert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...