AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Jeg har hatt unormal svimmelhet for 6 måneder siden og legen mente det er krystallsyken. I går våknet jeg opp med kraftig svimmelhet som varte noen sekunder. Er det noen som har erfaring med dette? Er dette noe jeg kommer til å leve med resten av livet? Jeg kan ikke forklare hvor skummel og ubehagelig det er. Jeg er bare 30 og er redd hvordan dette vil påvirke livet mitt framover. Anonymkode: 7e03e...60c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Har legen sett deg i ørene? Jeg fryktet det samme, men var væske på balansenerven. Grunnet periodevis oppsvulmede slimhinner stenger gangen mellom øret og halsen slik at væsken blir værende i mellomøret. Jeg føler virkelig med deg. Føltes som jeg gikk på 10 meter høye bølger og kunne bare ligge i en viss posisjon og var ikke langt unna fra å kaste opp. Dersom det er tilfelle for deg også kan slimløsende hjelpe, samt rhinocort eller andre former for nesedråper som bidrar til at slimhinnene trekker seg sammen. Anonymkode: 8c84e...02f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Sigrid Bonde Tusvik har dette og se hvor aktiv hun er. Står på senen og er svimmel som et uvær. Da kan du og klare det. Anonymkode: 6d817...0e2 1
Okapi Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Jeg opplevde noe lignende for et års tid siden. Våknet, reiste meg, og gikk rett i dørken. Måtte nærmeste slepe meg inn på badet, og lå flatt på sofaen resten av dagen. Aldri vært så svimmel i mitt liv. Det vedvarte flere dager og. Andre dagen kunne jeg sitte uten å holde på å kaste opp, men klarte omtrent ikke stå eller gå. Symptomene var ikke helt borte før etter nesten en uke. Aner ikke hva det var, men legen mente det sannsynligvis var krystallsyke. Blir jo litt satt ut og kanskje litt bekymra, men har ikke hatt noen symptomer siden. Kan godt være det var et engangstilfelle; kanskje det er det med deg og. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har legen sett deg i ørene? Jeg fryktet det samme, men var væske på balansenerven. Grunnet periodevis oppsvulmede slimhinner stenger gangen mellom øret og halsen slik at væsken blir værende i mellomøret. Jeg føler virkelig med deg. Føltes som jeg gikk på 10 meter høye bølger og kunne bare ligge i en viss posisjon og var ikke langt unna fra å kaste opp. Dersom det er tilfelle for deg også kan slimløsende hjelpe, samt rhinocort eller andre former for nesedråper som bidrar til at slimhinnene trekker seg sammen. Anonymkode: 8c84e...02f Første gangen varte svimmelheten en måned og måtte ligge en viss posisjon. Jeg ble henvist til spesialist og det tok over en måned for å få time hos han. Jeg gjorde øvelser hjemme og ble kvitt med svimmelheten en uke før time med spesialisten. Han gjorde grundig undersøkelse (øret også), men fant ingenting som tyder på det sykdommen. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis det skje igjen men de er stengt nå. Anonymkode: 7e03e...60c 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Okapi skrev (10 minutter siden): Jeg opplevde noe lignende for et års tid siden. Våknet, reiste meg, og gikk rett i dørken. Måtte nærmeste slepe meg inn på badet, og lå flatt på sofaen resten av dagen. Aldri vært så svimmel i mitt liv. Det vedvarte flere dager og. Andre dagen kunne jeg sitte uten å holde på å kaste opp, men klarte omtrent ikke stå eller gå. Symptomene var ikke helt borte før etter nesten en uke. Aner ikke hva det var, men legen mente det sannsynligvis var krystallsyke. Blir jo litt satt ut og kanskje litt bekymra, men har ikke hatt noen symptomer siden. Kan godt være det var et engangstilfelle; kanskje det er det med deg og. Dette er andre gangen min på under et år. Første gangen varte svimmelheten en måned av og på. Anonymkode: 7e03e...60c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Du trenger ikke og leve med det. Det er viktig at du får behandling så snart som mulig. Finn en kiropraktor som kjenner til krystallsyken. Det viktigste er først og fremst og finne hvilken side og buegang du har det i. Vi har tre bueganger i hvert øre. Har du i den bakerste uavhengig hvilken side så er den lettest og behandle. Det er viktig du ikke gjør noen hjemme behandling selv før dette er avklart. Gjør du noe feil risikere du å få de i en buegang du ikke hadde det i. Man blir veldig sliten når dette står på bare så det er sagt. Kvalme og oppkast er vanlig. Regner at legen har avklart deg for at det ikke er noe annet. De aller fleste blir bra igjen. Noen ganger kan det gå tilbake av seg selv. Hvis det spinner når du ligger f.eks på høyre side så har de det allsannsynligvis i en av buegangene der. De fleste Klinikk for alle har personell som kan dette og kan ta tester for og finne ut hvor du har krystaller. Anonymkode: 805e4...77b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ikke og leve med det. Det er viktig at du får behandling så snart som mulig. Finn en kiropraktor som kjenner til krystallsyken. Det viktigste er først og fremst og finne hvilken side og buegang du har det i. Vi har tre bueganger i hvert øre. Har du i den bakerste uavhengig hvilken side så er den lettest og behandle. Det er viktig du ikke gjør noen hjemme behandling selv før dette er avklart. Gjør du noe feil risikere du å få de i en buegang du ikke hadde det i. Man blir veldig sliten når dette står på bare så det er sagt. Kvalme og oppkast er vanlig. Regner at legen har avklart deg for at det ikke er noe annet. De aller fleste blir bra igjen. Noen ganger kan det gå tilbake av seg selv. Hvis det spinner når du ligger f.eks på høyre side så har de det allsannsynligvis i en av buegangene der. De fleste Klinikk for alle har personell som kan dette og kan ta tester for og finne ut hvor du har krystaller. Anonymkode: 805e4...77b Da har jeg lært noe nytt fra deg og skulle ønske legen forklarte det til meg på samme måte. Jeg gjorde øvelsene hjemme fordi legevakten og fastlegen sa at jeg skulle gjøre det. De har ikke sagt noe om behandling eller forklart meg så mye om hva det innebærer. Det spinner når jeg ligger til høyre. Har ikke kvalm eller oppkast. Anonymkode: 7e03e...60c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Om det er krystallsyken, kan en kiropraktor hjelpe deg. Jeg ble bra etter noen behandlinger. Anonymkode: e2f88...b96
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om det er krystallsyken, kan en kiropraktor hjelpe deg. Jeg ble bra etter noen behandlinger. Anonymkode: e2f88...b96 Hva slags behandling er det snakk om? Anonymkode: 7e03e...60c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Jeg hadde det i noen måneder, gikk bort med Medical Medium. Anonymkode: 08b20...e6b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #12 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 22.46): Da har jeg lært noe nytt fra deg og skulle ønske legen forklarte det til meg på samme måte. Jeg gjorde øvelsene hjemme fordi legevakten og fastlegen sa at jeg skulle gjøre det. De har ikke sagt noe om behandling eller forklart meg så mye om hva det innebærer. Det spinner når jeg ligger til høyre. Har ikke kvalm eller oppkast. Anonymkode: 7e03e...60c Jeg har hatt og har det selv og legen min forklarte heller ikke særlig noe til meg, måtte finne ut av ting sjøl. Jeg hadde i bakerste buegang på høyre side. Jeg var veldig kvalm og sliten når det stod på som verst. Håper du får hjelp sånn at du snart blir bedre. Anonymkode: 805e4...77b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå