AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Jeg bor alene med min datter på 10. vi bor i et stort fint hus, økonomien er ok og jeg har en grei jobb. Men jeg føler meg så alene... hentet datteren hos en venninne nå, og huset deres er fullt av liv og latter. Hos oss er det så stille og «tungt». Hvordan løser man dette? Uansett hvordan jeg vrir på det så er vi bare to. Og dynamikken mellom 2 er veldig forskjellig fra dynamikken mellom 3 eller flere.. vi skal få hund til sommeren, men det endrer jo egentlig ingenting med tanke på ensomheten... Anonymkode: 20e3d...ca6
GrønnNellik68 Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Invitere noen med barn i samme alder hjem på middag? slektninger? Ta opp tråden med gamle venner? 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Ja synes det er et godt forslag å skaffe dere hund !!🐕 Anonymkode: be43f...b83 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Invitere noen med barn i samme alder hjem på middag? slektninger? Ta opp tråden med gamle venner? Det gjør vi ofte. Men 1-3 dager i uken er ikke helt det samme.. Anonymkode: 20e3d...ca6
GrønnNellik68 Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør vi ofte. Men 1-3 dager i uken er ikke helt det samme.. Anonymkode: 20e3d...ca6 Ikke tenkt å skaffe deg mann med barn fra før? Sikkert ikke billigere enn hund men slipper dyre dyrlege utgifter 😊og mer liv og røre 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Ikke tenkt å skaffe deg mann med barn fra før? Sikkert ikke billigere enn hund men slipper dyre dyrlege utgifter 😊og mer liv og røre Hehe... prøver- men det har vist seg vanskeligere enn antatt 😁🙈 ts Anonymkode: 20e3d...ca6 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Du har jo jobb, datter og snart hund. Utfra trådtittelen forventet jeg nesten ufør, barnløs og lutfattig. Kom deg på Tinder, garantert noen der som liker deg. Anonymkode: 04b13...8a5 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hehe... prøver- men det har vist seg vanskeligere enn antatt 😁🙈 ts Anonymkode: 20e3d...ca6 Tull, det er skikkelig lett for dere alenemødre å få mann. Til og med de kjekkeste mennene. Ingen vil ha en barnløs dame i 20 årene Anonymkode: 5fcd3...7fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Hund er bra og det vil bli lettere for deg nå hun blir litt eldre. Jeg har også vært alene med barn og kjent på ensomheten, men jeg bestemte meg samtidig for at jeg ikke skulle bli passiv av det. jeg har gått fjellturer med barna, skiturer, stått slalåm, dratt i svømmehallen, Tusenfryd, invitert med andre barn på hyttetur, osv. Så koser du deg med datteren og barna, og det samværet er hyggelig. Og en dag om noen år kommer du til å savne det. Kjæreste kan du også finne deg, men stress ikke med det. Datteren din er ung ennå, og hun trenger deg mye de neste årene. Det er lettere å date og bli kjent med nye når barnet er litt eldre (15-16 år). Jeg gjorde det og angrer ikke på at jeg ga barnet full oppmerksomhet i de tidlige ungdomsårene, det vil du få igjen for senere. Jeg har også kost meg med gode serier, gode bøker, laget mye ny mat, lært meg et språk, begynt på yoga, vært mer sammen med venninner, bygget nye relasjoner. Man kan gjøre mye som singel, poenget er å ikke bli passiv og vente på at det skal dukke opp en kjæreste. Du er god nok alene, som enestående forelder. Anonymkode: c35d0...f35 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Er dette ensomhet? Du har barn. Du har noen å invitere på middag. Anonymkode: 613e2...42d 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Jeg synes det høres ut som du har et perfekt liv. Du har et stort hus, god økonomi og et barn. Og gode venner du kan besøke for å få sosialt stimuli, men trekke deg tilbake og slappe av etterpå. Tenk på hvor slitsomt den kaotiske situasjonen med flere småbarn er. Tenker hund er en god ide. Dere kan få dn hun som er veldig aktiv og trenger mye lek 😊 Anonymkode: 340e3...893 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #12 Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bor alene med min datter på 10. vi bor i et stort fint hus, økonomien er ok og jeg har en grei jobb. Men jeg føler meg så alene... hentet datteren hos en venninne nå, og huset deres er fullt av liv og latter. Hos oss er det så stille og «tungt». Hvordan løser man dette? Uansett hvordan jeg vrir på det så er vi bare to. Og dynamikken mellom 2 er veldig forskjellig fra dynamikken mellom 3 eller flere.. vi skal få hund til sommeren, men det endrer jo egentlig ingenting med tanke på ensomheten... Anonymkode: 20e3d...ca6 Livet er hva du gjør det til. Du velger å tenke at det er stille og tungt hjemme hos dere. Du kommer langt med å se det fra et annet perspektiv; du har trodd alt noen i livet ditt. Du har jobb, økonomi. Hva slags forbilde vil du være for datteren din? En som klager til tross for en god tilværelse? Anonymkode: fab21...954
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå