Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #1 Skrevet 9. august 2005 Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av denne men.. Jeg har lenge hatt lyst til å bli modell.. Men jeg er ikke høy nok (168 cm) og er nok ikke tynn nok heller.. Men har tenkt litt på om det fantes noen som ville ta noen bilder av meg likevel.. syns det hadde vært morsomt å sett hvordan jeg kunne sett ut på litt "proffe" bilder om dere skjønner.. Så tenkte jeg at det kanskje fantes et sted på nettet jeg kunne funnet noe sånt.. ikke modellbyrå, men private e.l.? Noen tips??
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #2 Skrevet 9. august 2005 Eh, jeg ville vel heller gått til et byrå enn en tilfeldig mann med kamera på stranden om du skjønner... Hva med å kontakte noen av byråene, men også kontakte reklamebyråene. Er jo fullt mulig du kan brukes til både reklameoppdrag og modelloppdrag uten at du nødvendigvis funker for visninger og sånne ting. Søk på nettet etter "modellbyrå", du finner sikkert noen du kan kontakte. (Remyline; du må jo ikke flytte innlegg når jeg holder på å svare , da blir det bare knot og tull)
Kafka Skrevet 9. august 2005 #3 Skrevet 9. august 2005 Tull og tøys! Du drar selvsagt på et ordentlig byrå og sier akkurat hva du sier her :icon_smile: Jeg tror nok det er mange som jobber slik uten å være 1.80 Høyden du tenker på er nok som oftest ment rettet mot de som går visninger. Du vet.. de går jo gjerne ganske høyt, imens de som overværer det hele er sittende - noe som gjør mennesker lavere i det man må titte opp på de. Det er nok hovedgrunnen. Men ikke alle modeller går visninger, tror du? Vi gleder oss til å se deg på første siden av ymse magasiner :icon_smile: Eller kansje du egentlig bare har lyst på noen fine bilder av deg selv, og er fornøyd med det? Da er det jo sikkert greit å oppsøke noen flinke fotografer også
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #4 Skrevet 9. august 2005 Det høres ut som om du kunne mer tenke deg å bli tatt bilde av, stå foran et kamera enn å faktis være modell, med alt det innebærer. Jeg ville ha kontaktet en fotograf og fått tatt noen fine bilder. Den store forskjellen er naturligvis at du må betale for å bli tatt bilder av, i stedet for å få betalt for å bli tatt bilder av. Men uansett tror jeg du bør ha med deg noen bilder av deg selv, noen eksempler, når du kontakter et modellbyrå, for å vise hva du kan.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #5 Skrevet 9. august 2005 For all del ikke dra til noen luguber "fotograf" for å bli tatt bilder av. (Om det er noen du kjenner så blir det selvsagt noe annet). De fleste byråer formidler ikke bare høye, tynne modeller. Det trenges også modeller til reklame og lignende. Her står det endel om hva man gjør for å bli vurdert hos et byrå.(Legg merke til at de godtar amatørbilder, så ikke bruk masse penger på en fotograf) http://www.prestige.no/ Søk på modellbyrå på internet, så får du ganske sikkert opp flere du kan kontakte.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #6 Skrevet 9. august 2005 www.pholk.no der kan du legge inn din egen profil! koster 490,-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå