AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Altså, fange roligatferden og belønne den. For å lære valpen eller den voksne hunden ro. Problemet mitt er at valpen aldri slapper av😂 den freser rundt og når den er trøtt skal den opp i fanget og sovner ganske momentant. Fylt kong, godbitsøk, trening og kontakttrening går fint, men mellom slagene er det 120 i stuen. Binder jeg den fast, eller avgrenser med grinder blir det hylekor uten like. Det er liksom ikke et sekund hvor den slapper av slik at jeg får belønnet den. Hvordan trener jeg ro uten å bruke mer tvang? Anonymkode: cb497...72d
Tabris Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Noen valper har mer energi enn andre, og det er ganske vanlig at de er enten "av" eller "på". Det pleier å modere seg når de blir eldre. Fylt kong, godbitsøk og kontakttrening kan i seg selv anses som rotrening. Jeg vet ikke hva dere gjør, men et generelt tips er å ha minst mulig leking inne og f.eks avslutte lekeøkter eller turer ute med godbitsøk - gjerne minst ti minutter eller lenger. Når han har frest rundt og du vet han begynner å bli trøtt, har du prøvd å ham i bånd hos deg? Dvs at han får være nær deg, men i bånd slik at han ikke får herje rundt, også gi ham en kong/tyggebein.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Tabris skrev (13 timer siden): Noen valper har mer energi enn andre, og det er ganske vanlig at de er enten "av" eller "på". Det pleier å modere seg når de blir eldre. Fylt kong, godbitsøk og kontakttrening kan i seg selv anses som rotrening. Jeg vet ikke hva dere gjør, men et generelt tips er å ha minst mulig leking inne og f.eks avslutte lekeøkter eller turer ute med godbitsøk - gjerne minst ti minutter eller lenger. Når han har frest rundt og du vet han begynner å bli trøtt, har du prøvd å ham i bånd hos deg? Dvs at han får være nær deg, men i bånd slik at han ikke får herje rundt, også gi ham en kong/tyggebein. Takk for svar! Skal kutte ut lekene inne og ta det i forbindelse med trening. Vi har tatt han i bånd nær oss, da er det biting på oss fordi han er trøtt og så slukner han, eller tygger på kong/tyggeben, blir ferdig, tygger på oss og slukner. Vi har irriterende lite ro 😅 Anonymkode: cb497...72d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå