AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1 Skrevet 21. desember 2020 Dere som har ME og sliter med pusten. På hvilken måte utarter disse symptomene seg? Er det f.eks tidvis kortpust, sår i brystet m.m? Hva? Anonymkode: 1c414...952
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #2 Skrevet 21. desember 2020 Virker som lungene stivner. Klarer ikke puste ordentlig ut eller inn. Å puste rolig eller prøve å trekke pusten helt inn funker ikke eller gjør det bare verre. Anonymkode: 70f40...7fb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #3 Skrevet 21. desember 2020 Tja, for meg kommer det hvis jeg har gjort litt for mye (altså nesten ingenting). Føles som om noen sitter på brystet mitt, at jeg ikke får brukt hele brystkassa, bare 25 % liksom. Men jeg kan trekke pusten dypt, det tar bare mer krefter. Jeg er heldig og sliter sjeldent med vond og sår hals, vet mange sliter med det. Skjer iblant om jeg går helt til bunns. Anonymkode: 671aa...907 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #4 Skrevet 21. desember 2020 Pusten min blir av og til urytmisk. Altså at jeg må fysisk inn å korrigere pustingen for å få den tilbake på god automatisk dur igjen. I tillegg sliter jeg med pusthunger, hvor jeg føler jeg holder på å kveles selv om jeg puster. Denne følelsen kan komme av enten at jeg føler at halsen er "tett" og/eller at lungene ikke tar til seg oksygenet. Må ofte ut i frisk luft for å få bukt med dette. Samtidig har jeg, som en AB over skrev, en følelse av at noen sitter oppå brystkassen, som igjen gjør at det er tungt å puste. Gjerne klarer jeg bare å fylle øverste del av lungene med pusten. Dette kommer og går, og er ikke fast. Om det er andre symptomer relatert til dette vet jeg ikke, ettersom jeg har 1000 andre symptomer på daglig basis. Så det er ikke lett å skille dem. Anonymkode: 3f4cc...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #5 Skrevet 21. desember 2020 Jeg hadde problemer med dette før, det var som om pusten stoppet opp. Dette gikk bort med protokollene til Anthony William. Han forklarer det med at vagusnerven er betent. https://www.medicalmedium.com/blog/healing-your-neurological-system Ikke en ukjent tanke i vitenskapen heller: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23790471/ Anonymkode: 79d67...6cb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #6 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som lungene stivner. Klarer ikke puste ordentlig ut eller inn. Å puste rolig eller prøve å trekke pusten helt inn funker ikke eller gjør det bare verre. Anonymkode: 70f40...7fb Hm, sånn har jeg det og... Har fibromyalgi jeg da, men dette stemmer på en prikk. Anonymkode: 2e4be...a86 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #7 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde problemer med dette før, det var som om pusten stoppet opp. Dette gikk bort med protokollene til Anthony William. Han forklarer det med at vagusnerven er betent. https://www.medicalmedium.com/blog/healing-your-neurological-system Ikke en ukjent tanke i vitenskapen heller: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23790471/ Anonymkode: 79d67...6cb Hvilken engel har fortalt ham om denne forskningen da, og latt ham være engelens sendebud på jord? The Angel of Addiction, kanskje? Det er vel 21 av dem, da, så den himmelske hærskare prioriterer tydeligvis de med høyt antall følgere på lnstagram. Anonymkode: 10980...636 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Tidvis kortpustet, tidvis «slitsomt» å puste, føles som om pusten ikke går av seg selv så jeg må anstrenge meg for hvert innpust. Kan bli skikkelig anpusten av å pusse tenner eller gå opp en etasje eller å skofte klær, puster da på samme måte som om man har løpt en kilometer for å nå toget. Ikke noe sårt bryst eller andre brystsmerter. Kan ofte ha sår hals om jeg har anstrengt meg litt ekstra, men det er helt uavhengig av om jeg er kortpusten - sår hals er et klart post malaise symptom hos meg, og kommer da gjerne sammen med lysskyhet, ekstrem melkesyre, skjelver og hakker tenner, kvalme og oppkast, neseblod ved bevegelse. Kortpustenheten kan derimot komme selv om jeg ikke har anstrengt meg mer enn normalt. Anonymkode: 4f8be...21b 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Virker som lungene stivner. Klarer ikke puste ordentlig ut eller inn. Å puste rolig eller prøve å trekke pusten helt inn funker ikke eller gjør det bare verre. Anonymkode: 70f40...7fb Stemmer på meg også, men har fibromyalgi. Anonymkode: f9505...ed3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Når jeg blir veldig, veldig dårlig, så virker det som om jeg blir kvalt rett og slett. Det er veldig synbart. Andre ser at jeg blir blek, ikke er mentalt tilstede og beveger meg som noen i aktiv dødsprosess. Anonymkode: 4f8f4...172
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilken engel har fortalt ham om denne forskningen da, og latt ham være engelens sendebud på jord? The Angel of Addiction, kanskje? Det er vel 21 av dem, da, så den himmelske hærskare prioriterer tydeligvis de med høyt antall følgere på lnstagram. Anonymkode: 10980...636 Han har mange følgere fordi dette hjelper mange, se på se på helbredelseshistoriene de poster, de er ikke få. Infoen hans reddet helsa mi rett og slett, vet ikke hva jeg hadde gjort uten. Og nei, han får ikke infoen fra de englene, og han har skrevet om flere enn 12. Anonymkode: 79d67...6cb
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Har dere pusteplagene konstant, men i både mildere og sterkere grad? Dere som har hatt ME i noen år, har symptomene blitt færre? Kan ME svinge i symptomer, bedre et år forså å bli verre? Anonymkode: 1c414...952
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Dette er angst, ikke ME. Herregud, skal absolutt alt henges på ME-knaggen? Ja, ja.. ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 782a6...595 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er angst, ikke ME. Herregud, skal absolutt alt henges på ME-knaggen? Ja, ja.. ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 782a6...595 Ehm, nei? Det er slettes ikke angst. Respirasjonsproblemer er et helt normalt symptom hos ME. ME er ikke "kun" utmattelse, ME har symptomer som ligner et vondt år, og ofte er ikke utmattelsen det verste. Anonymkode: 3f4cc...6f7 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er angst, ikke ME. Herregud, skal absolutt alt henges på ME-knaggen? Ja, ja.. ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 782a6...595 Slutt å påstå noe du tydeligvis ikke kan noe om. Alt av pusteproblemer er ikke angst nei, og som personen over meg sier er dette et velkjent symptom ved ME. Tro meg, har man ME har man mange symptomer som er slitsomme. Anonymkode: 671aa...907 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er angst, ikke ME. Herregud, skal absolutt alt henges på ME-knaggen? Ja, ja.. ingen ting overrasker meg lenger. Anonymkode: 782a6...595 *Ts. Jeg vet at de med ME kan slite med pusterelaterte problemer, mistenker selv og derfor jeg spurte. Har også en annen kronisk sykdom. Alt dreier seg ikke om angst. De som har svart i tråden håper jeg har fått diagnostisering fra legen. Anonymkode: 1c414...952
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): *Ts. Jeg vet at de med ME kan slite med pusterelaterte problemer, mistenker selv og derfor jeg spurte. Har også en annen kronisk sykdom. Alt dreier seg ikke om angst. De som har svart i tråden håper jeg har fått diagnostisering fra legen. Anonymkode: 1c414...952 Jeg har diagnosen ja. Hvis du mistenker at du har ME håper jeg du snakker med lege, og starter med å få sjekket alt annet 😊 Anonymkode: 671aa...907
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå