Gå til innhold

Gjensidig forelskelse etter en date!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på tre dater med en helt fantastisk mann, og etter litt innabords innrømmet vi ovenfor hverandre at vi begge ble forelsket i hverandre allerede etter vårt aller første møte! Alle våre dater har vart hele helger.

Er det mulig...? Jeg liker alt ved han. Måten han sitter og ter seg på, måten han prater, stemmen, kroppen, ansiktet- ja alt! Og spesielt hvordan vi klaffer så godt, og får hverandre til å le masse.

Noen som har opplevd å få følelser tidlig? Hva fikk deg til å falle så fort?

Anonymkode: 84a81...12c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forelsket blir man ikke, men betatt - ja :) 

Anonymkode: fae7a...af8

• Liker 3
Skrevet

Opplevd to ganger. Var mest gjensidig med han første da han ønsket forhold og vi ble samboere. Han andre var jeg mest forelsket i, mens han var ekstremt betatt, og begge etter bare ett møte. Kan ikke sette fingeren på hva det var, med begge var det som et slag i magen og nesten som et lite sjokk når jeg så dem første gang. Og både jeg og dem smilte fårete fra øre til øre mens rødmet stod i pannen. Savn ❤️ Koooos deg og nyt det, ts. Håper det blir bra 😊

Anonymkode: 89d6f...08b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, det kan man. Det er dine følelser, og det finnes ingen fasit. Noen blir lett forelsket - andre bruker tid. Noen definerer forelskelse ulikt. 

Min definisjon av forelskelse er - det kribler i magen, hjertesukk, tenker på vedkommende konstant, gleder meg til å høre fra personen, lengter etter personen, skvetter til med hjerte i halsen om jeg får melding, ser ofte på bilder av personen, rødmer lett, smiler masse og er generelt lykkelig. 

Endret av Rant
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Opplevd to ganger. Var mest gjensidig med han første da han ønsket forhold og vi ble samboere. Han andre var jeg mest forelsket i, mens han var ekstremt betatt, og begge etter bare ett møte. Kan ikke sette fingeren på hva det var, med begge var det som et slag i magen og nesten som et lite sjokk når jeg så dem første gang. Og både jeg og dem smilte fårete fra øre til øre mens rødmet stod i pannen. Savn ❤️ Koooos deg og nyt det, ts. Håper det blir bra 😊

Så utrolig hyggelig lesing! Takk for at du delte!❤

Ts

Anonymkode: 84a81...12c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva skjedde med nr. 2? Ble dere sammen? 😊

Anonymkode: f7ee4...1fe

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi ble begge veldig betatt etter første date og har egentlig vært sammen siden da. Var som om vi hadde kjent hverandre lenge. Fortalte mange personlige ting på daten...som endte med sex, og at han lagde middag til oss ❤ Har vært sammen i snart halvtannet år nå. 

Anonymkode: 967af...c59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

MJa, vi ble begge veldig betatt etter første date og har egentlig vært sammen siden da. Var som om vi hadde kjent hverandre lenge. Fortalte mange personlige ting på daten...som endte med sex, og at han lagde middag til oss ❤ Har vært sammen i snart halvtannet år nå. 

Men hvorfor lager du en tråd om det da hvis dere har det så sykt fantastisk? Er så lei av at desperate og gale damer skal lage skryte tråder på kg om at de er så lykkelige og har funnet en perfekt mann!

dere er ikke lykkelige, han er mest sannsynlig utro og glor på andre damer og bruker deg bare som selskap. Dere dater jo bare etter 6 måneder! Det er ikke et godt tegn! Bare fordi en mann er sammen med deg mye betyr ikke det at han er forelsket i deg og synes du er digg. Er bare DU som innbiller deg at han er forelsket, når han egt bare ligger med deg og ser på deg bare som noe midlertidig og ser etter drømmedama!

Er så lei innbilske kg kjerringer som sitter å dikterer følelsene og tankene til mennene de liker, obs var visst ikke gjensidig allikevel og han bare lekte med dere mens han puler andre, så sitter dere såret og lurt og klager om det etterpå!!

Anonymkode: fd5e2...bb4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor lager du en tråd om det da hvis dere har det så sykt fantastisk? Er så lei av at desperate og gale damer skal lage skryte tråder på kg om at de er så lykkelige og har funnet en perfekt mann!

dere er ikke lykkelige, han er mest sannsynlig utro og glor på andre damer og bruker deg bare som selskap. Dere dater jo bare etter 6 måneder! Det er ikke et godt tegn! Bare fordi en mann er sammen med deg mye betyr ikke det at han er forelsket i deg og synes du er digg. Er bare DU som innbiller deg at han er forelsket, når han egt bare ligger med deg og ser på deg bare som noe midlertidig og ser etter drømmedama!

Er så lei innbilske kg kjerringer som sitter å dikterer følelsene og tankene til mennene de liker, obs var visst ikke gjensidig allikevel og han bare lekte med dere mens han puler andre, så sitter dere såret og lurt og klager om det etterpå!!

Jeg er ikke TS. Bare svarer i tråden.

Man vet aldri om noe holder, såklart. Men han kaller meg drømmedama si. Vi har vært sammen i 18 mnd, ikke 6. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd det et par ganger, er helt utrolig. Nyt det, og kos deg. Nyforelskelsen er den beste delen synes jeg, kan bli litt kjedeligere utover i et forhold. Men den nye forelskelsen, ingen ting er som den. Sommerfuglene, kyssene, følelsen, når man smiler så mye at det gjør vondt, lære nye ting om den andre personen, håpet.. Er helt herlig, savner det. Så nyt det så lenge det varer, etter hvert roer det seg litt.

• Liker 1
Skrevet

Sist gang brant jeg meg så mye at jeg er for alltid kynisk. 

Anonymkode: 1b28c...8f8

Skrevet

Så koselig at du opplever dette.

En venn av meg har en teori om at hvis man først klaffer, er det like greit å gå all in med det samme. Han mener man er mer tilpasningsvillig når man er nyforelsket ;)

• Liker 1
Skrevet
Hippogriff skrev (4 timer siden):

Så koselig at du opplever dette.

En venn av meg har en teori om at hvis man først klaffer, er det like greit å gå all in med det samme. Han mener man er mer tilpasningsvillig når man er nyforelsket ;)

"gå all inn" med en gang er neppe lurt. Selv om begge føler på en forelskelse! Fordi en forelskelse er vel den eneste mentale lidelsen som ikke regnes som akkurat det :)  Vise interesse og prioritere kjæresten er en selvfølge! Så bare ta det steg for steg frem til et fast og varig forhold. En forelskelse hos de aller fleste varer fra noen måneder til et år, dette er det forskning på. Ta veldig store avgjørelser i denne fasen er ofte oppskriften på katastrofe. Fordi når du er i denne mentale tilstanden så ser du aldri de negative sidene av en parter (røde flagg). De trenger ikke bety så mye, det finner man først ut etter lang tid.

Tror det er derfor så mange kjæresteforhold ryker etter noen måneder, der en av partene begynner og "kjede" seg og ser etter annet. Dukker det opp noe kommer ghostingen, fadingen og alle bortforklaringene. Da har de ikke baller nok til og si det akkurat som det er.

Skrevet
Antiviruset skrev (15 minutter siden):

"gå all inn" med en gang er neppe lurt. Selv om begge føler på en forelskelse! Fordi en forelskelse er vel den eneste mentale lidelsen som ikke regnes som akkurat det :)  

Hehe, ja ganske enig i det. Det var jo en grunn til at jeg ikke ga det som et råd til ts, men begrenset meg til å gjengi det som en venns standpunkt ;) 

• Liker 1
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skjedde med nr. 2? Ble dere sammen? 😊

Anonymkode: f7ee4...1fe

Nei, dessverre. Fikk dog 10 år jeg ikke angrer på med første mann 😊 han andre ble det vanskelig med pga avstand og korona (bor i naboland). Jeg besøkte han med fly etter første møte og han meg etter andre. Siste gang jeg så han var i februar 2019. Jeg var såpass forelsket at jeg hadde syns det hadde vært verdt det, mens han syns det ble for krevende, og det respekterte jeg selv om det var vondt. Kanskje er jeg heldig å forelsker meg sånn en gang til i løpet av livet 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må du prøve å ikke være så bitter da, ingen som synes det er veldig sjarmerende.

Anonymkode: cade5...286

• Liker 2
Skrevet

Både samboer og jeg var veldig betatt etter første møte! Hadde før dette snakket en del på Tinder og messenger. Men det er fullt mulig å få umiddelbar tiltrekning, spør du meg i alle fall :) og første date varte 3 timer lengre enn vi hadde avtalt, tiden bare fløy av sted. ❤

Samboere nå, 3 og et halvt år senere :)

Anonymkode: ddd3c...b7d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...