Gå til innhold

Jeg betaler alt - ny date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Traff en trivelig fyr for en mnd siden og vi har vært sammen en del, men merker meg en ting. Vi er alltid hos meg og jeg betaler alt. Jeg er arbeidsledig og deltidsmamma.

Merker at det blir samme greia som sist forhold, hvor jeg handlet og bærte alt og ble tatt for gitt. Jeg får meg ikke til å spørre om penger og merker at mønsteret det er en skikkelig demper på følelsene som egentlig har fått tid til å utvikle seg. Jeg føler megnikke forelska.

Det kan faktisk være han er blakk da..han har ikke jobb selv..blir jeg brukt? hvorfor er det sånn med noen menn? 

Anonymkode: e83e9...aef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Traff en trivelig fyr for en mnd siden og vi har vært sammen en del, men merker meg en ting. Vi er alltid hos meg og jeg betaler alt. Jeg er arbeidsledig og deltidsmamma.

Merker at det blir samme greia som sist forhold, hvor jeg handlet og bærte alt og ble tatt for gitt. Jeg får meg ikke til å spørre om penger og merker at mønsteret det er en skikkelig demper på følelsene som egentlig har fått tid til å utvikle seg. Jeg føler megnikke forelska.

Det kan faktisk være han er blakk da..han har ikke jobb selv..blir jeg brukt? hvorfor er det sånn med noen menn? 

Har ingenting med menn å gjøre. Hvorfor aksepterer DU det er et annet spørsmål. 

Anonymkode: c6051...07b

• Liker 23
Skrevet

Dårlig tegn, men det vet du allerede. 

Anonymkode: f844f...85f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ingenting med menn å gjøre. Hvorfor aksepterer DU det er et annet spørsmål. 

Dårlig selvfølelse/ lav selvverd. Liker å ta meg av andre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Forstår det veldig godt, kjære deg. Men tro meg, det er mye bedre å være alene enn å ha det slik. 

• Liker 11
Skrevet

Hva slags situasjoner er det du betaler da? Handler dere sammen eller kommer han hjem til deg og spiser mat du har laget? Tar han med noe til dere? Kan du be han ta med ingredienser eller snacks/øl/vin neste gang og se hva han sier?

Veldig bra at du ser mønsteret selv hvertfall. Det skal ikke være så skjevt i et forhold, uansett hvor tidlig det er. Tvert imot skulle man tro at man prøvde å vise seg fra sin beste side i starten av et forhold.. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da vet du selv at du er et lett bytte? Dessuten er det forskjell på å like å ta seg av andre og å la seg utnytte. Er dessverre redd for at han benytter seg av at du ikke setter ned foten. Lar du deg utnytte, tråkker du på deg selv og selvfølelsen vil ikke bli noe bedre. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok lurt på om han var intr i meg eller om han utnyttet av jeg var snill. 

Anonymkode: a25d5...a28

• Liker 3
Skrevet

Har du snakket med fyren om dette? Altså ikke sende regning eller trekke frem kassalappen, men bare spurt om han ikke kan ta med en vinflaske eller et par biffer?

Enkelte forstår ikke helt at andre har dårlig råd. Det kan godt være han her rett og slett ikke skjønner at han bør bidra. Jeg har en del venner som aldri bidrar med noe som helst om jeg inviterer dem, men jeg føler ikke at jeg kan klandre dem når jeg heller aldri har bedt dem om noe. Tåler å spandere litt, og får ta litt ansvar om jeg vil de også skal dra lasset.

Det er også en del her på forumet som påstår til det kjedsommelige at verten bidrar med alt, uansett. Dette er gjerne de samme folka som messer "den som inviterer, betaler". Hvis han er en av de der synes jeg ærlig talt det er enda verre enn om han er et surrehue eller en gjerrigknark. 😛 

• Liker 3
Skrevet
Okapi skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med fyren om dette? Altså ikke sende regning eller trekke frem kassalappen, men bare spurt om han ikke kan ta med en vinflaske eller et par biffer?

Enkelte forstår ikke helt at andre har dårlig råd. Det kan godt være han her rett og slett ikke skjønner at han bør bidra. Jeg har en del venner som aldri bidrar med noe som helst om jeg inviterer dem, men jeg føler ikke at jeg kan klandre dem når jeg heller aldri har bedt dem om noe. Tåler å spandere litt, og får ta litt ansvar om jeg vil de også skal dra lasset.

Det er også en del her på forumet som påstår til det kjedsommelige at verten bidrar med alt, uansett. Dette er gjerne de samme folka som messer "den som inviterer, betaler". Hvis han er en av de der synes jeg ærlig talt det er enda verre enn om han er et surrehue eller en gjerrigknark. 😛 

Jeg tror det er en blanding av surrehue og dårlig råd..

Han har med noe da. Men det blir jo ikke 50/50 deling. 

Jeg kan jo snakke med han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så da vet du selv at du er et lett bytte? Dessuten er det forskjell på å like å ta seg av andre og å la seg utnytte. Er dessverre redd for at han benytter seg av at du ikke setter ned foten. Lar du deg utnytte, tråkker du på deg selv og selvfølelsen vil ikke bli noe bedre. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok lurt på om han var intr i meg eller om han utnyttet av jeg var snill. 

Ja jeg vet jeg er det, og lurer jo på om han liker meg eller bare vil ha litt omsorg og sex.

Skrevet

Ikke sikkert du blir brukt, men han tar det kanskje for gitt, eller han tenker det er greit, siden du ikke sier noe.

Om dere snakker om at han skal komme til deg igjen og det er naturlig at han spiser hos deg, så hadde jeg bedt om han kan handle denne gangen. Hadde sagt det på en måte som at det var den største selvfølge og ikke kommentert noe mer om det.

Sier han nei, så kunne jeg nok kjent at min interesse forsvant litt.

Anonymkode: b8a4f...854

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om dere snakker om at han skal komme til deg igjen og det er naturlig at han spiser hos deg, så hadde jeg bedt om han kan handle denne gangen. Hadde sagt det på en måte som at det var den største selvfølge og ikke kommentert noe mer om det.

Litt det jeg tenkte og. Mindre frem med kuleramma og mer "gidder du å ordne andebryst, juleøl og Tyrkisk Pepper?"

En ålreit fyr sier ja, selvsagt.

En håpløs fyr handler, og ber deg vippse et par hundrelapper.

En forferdelig fyr sier hvah! Den som inviterer betaler! Du er gnien og tafatt!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Velkommen til Mannens Verden, vi skal jo alltid betale for dere. Ellers er vi gjerrige og frekke, men når det går andre veien så er jo greit. Typisk kvinnfolk.

Så er kanskje på tide at fler kvinner får oppleve det du gjør.

Anonymkode: 3e930...a27

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg tenker at du har et ubevisst mønster i hva slags menn du faller for. Ikke at du går inn for å velge en som ikke oppfører seg voksent, men at det er en viss type du velger. Det kan jo gå greit, men da må du også endre litt på ditt eget mønster og bli klar på at han må også bidra i dette forholdet og at du ikke finner deg i å forsørge en voksen kar i tillegg til ditt eget barn. 

Anonymkode: c56bf...93e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg vet jeg er det, og lurer jo på om han liker meg eller bare vil ha litt omsorg og sex.

Du får teste det. Ikke finn deg i at du betaler det meste, du har ikke så høy inntenkt selv ettersom jeg skjønte? Man kommer ingen vei med å være dumsnill skjønner du. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Velkommen til Mannens Verden, vi skal jo alltid betale for dere. Ellers er vi gjerrige og frekke, men når det går andre veien så er jo greit. Typisk kvinnfolk.

Så er kanskje på tide at fler kvinner får oppleve det du gjør.

Anonymkode: 3e930...a27

Tror det er på tide at du får omsorg og kjærlighet 

• Liker 5
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
Okapi skrev (1 time siden):

Men er det ikke litt rart?

Jeg føler meg uhøflig om jeg blir påspandert noe uten å gi tilbake neste gang.

Sender melding, eller inviterer hjem til meg. 

Det gjelder for venner, og hadde iallefall gjeldt på date med menn. Man vil jo fremstå som normalt høflig liksom 🤷‍♀️

Men jeg hadde tatt en test neste gang, avtal å møtes på butikken for å handle. Kjøp noe helt ordinært, ikke dyrt. 

Virker ham unnvikende ved kassa eller unngår å si han vippser der og da har du jo svaret. 

Endret av Fnuggolina
Skrevet
Fnuggolina skrev (7 minutter siden):

Men er det ikke litt rart?

Jeg føler meg uhøflig om jeg blir påspandert noe uten å gi tilbake neste gang.

Sender melding, eller inviterer hjem til meg. 

Det gjelder for venner, og hadde iallefall gjeldt på date med menn. Man vil jo fremstå som normalt høflig liksom 🤷‍♀️

Men jeg hadde tatt en test neste gang, avtal å møtes på butikken for å handle. Kjøp noe helt ordinært, ikke dyrt. 

Virker ham unnvikende ved kassa eller unngår å si han vippser der og da har du jo svaret. 

Ja jeg synes det er rart. Og jeg er ikke så gira på å betale for en godt voksen mann..Men det kan jo tenkes at han har lite selv, evt mindre enn meg.

Skrevet

Foreslå at dere kan treffes hos han neste gang.

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja jeg synes det er rart. Og jeg er ikke så gira på å betale for en godt voksen mann..Men det kan jo tenkes at han har lite selv, evt mindre enn meg.

Da er det uansett utnytting.

Du har omsorg for barn og høye utgifter som enslig arbeidssøkende forelder. Det er den minst gunstige økonomiske situasjonen man kan være i, utover å være enslig forelder på sosialstønad. 

Jeg synes du skal gi ham en sjanse til å rette opp det dårlige inntrykket, uten nødvendigvis å si noe.

For å være brutalt ærlig; om han har sp dårlig råd at han ikke engang har mer å rutte med en deg som har barn, så kanskje ikke dette er en så god ide?

Alle kan være i en vanskelig økonomisk situasjon, men man lar seg ikke påspandere hele tiden av en enslig forelder uten jobb. Eller med jobb for den saks skyld. 

Foreslå å handle en vanlig middag på butikken sammen, velg normalt rimelige produkter - se om han er unnvikende. Hvis ja, finn en annen å date. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...