AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #21 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har den nest dyreste (tror jeg?) til Wonderland, kan ikke si jeg merker voldsom forskjell på den og den forrige Jensen. Regulerbart hofteparti er sikkert greit, men usikker på om det har noe å si i praksis. Jeg har sovet i den dyreste til Wonderland også, uten at den oppleves bedre. Så min erfaring er at det ikke er voldsom forskjell på modeller sålenge man ikke sammenlikner dyrest/billigst. Anonymkode: 29ba2...d9c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #22 Skrevet 25. desember 2020 Forøvrig kaller kjedene den samme modellen ulike ting Anonymkode: 29ba2...d9c
minienthe Skrevet 25. desember 2020 #23 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar! Høres ikke bra ut at madrassen har blitt vesentlig mykere. LITT mykere skal de nå bli, men ikke veldig. Jeg ville hørt med butikken mtp garantien. De mindre madrassene som de to separate som er i hovedmadrassen (altså under overmadrassen)? Ser jo ut som de er samlet i et trekk her? https://www.mobelringen.no/wonderlandr-windsor-kontinentalseng#257=2 Har hatt Jensen tidligere og vært fornøyd, men falt litt for løsningen med regulerbart hofteparti som Wonderland har Anonymkode: afba5...267 Vi har hørt med de og gjennomgående tilbakemelding er "noe mykning må forventes". Når vi legger til at det er irriterende å måtte samle madrassene omtrent annenhver dag så gidder vi rett og slett ikke å bruke mer energi på det og bytter den ut i stedet. Ser de har endret designet litt siden vår årsmodell men vi kommer antagelig til å gå for en Svanemodell i likhet med dette med tanke på at her er alt av madrasser samlet i ett felles trekk. Vi har hatt seng fra merket før og den hadde vi i over 10 år og var svært fornøyd. Har fortsatt Jensen til vurdering men er redd for en ny runde med at madrassene sklir fra hverandre. Mulig de tilbyr ekstra trekk men ser ikke ut som de har dette i standardutvalget.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #24 Skrevet 26. desember 2020 minienthe skrev (23 timer siden): Vi har hørt med de og gjennomgående tilbakemelding er "noe mykning må forventes". Når vi legger til at det er irriterende å måtte samle madrassene omtrent annenhver dag så gidder vi rett og slett ikke å bruke mer energi på det og bytter den ut i stedet. Ser de har endret designet litt siden vår årsmodell men vi kommer antagelig til å gå for en Svanemodell i likhet med dette med tanke på at her er alt av madrasser samlet i ett felles trekk. Vi har hatt seng fra merket før og den hadde vi i over 10 år og var svært fornøyd. Har fortsatt Jensen til vurdering men er redd for en ny runde med at madrassene sklir fra hverandre. Mulig de tilbyr ekstra trekk men ser ikke ut som de har dette i standardutvalget. Jeg har Jensen nå (en "rimelig" variant), og hovedmadrassen er samlet i et trekk. Har aldri sett noen modeller som ikke er det, verken jensen, svane, eller wonderland. Noe mykning er jo vanlig, men ikke vesentlig. Det er ikke veldig stor forskjell på fastheten på min jensen fra jeg den var ny og frem til nå (noen år). Jeg ville hørt direkte med Wonderland hvis butikken ikke er til hjelp, er jo ikke riktig at man skal måtte bytte ut sengen etter så kort tid 😕 Anonymkode: afba5...267
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #25 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 9.09): Jeg har den nest dyreste (tror jeg?) til Wonderland, kan ikke si jeg merker voldsom forskjell på den og den forrige Jensen. Regulerbart hofteparti er sikkert greit, men usikker på om det har noe å si i praksis. Jeg har sovet i den dyreste til Wonderland også, uten at den oppleves bedre. Så min erfaring er at det ikke er voldsom forskjell på modeller sålenge man ikke sammenlikner dyrest/billigst. Anonymkode: 29ba2...d9c Nest dyreste, vil det da si Wonderland Diamante/SL10/Opus? Hvilken Jensen? Regulerbart hofteparti har jo mye å si i praksis siden det gjør at man kan endre fastheten til mykere/fastere. Anonymkode: afba5...267
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #26 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.32): På tide med ny seng, og jeg klarer ikke bestemme meg. Det står mellom 3 stk; Wonderland Windsor (SL8/Vip) med enten premium eller superior latex overmadrass, Wonderland Diamante (SL10/Opus), eller Jensen Carat (kontinental) med softline II overmadrass (altså ikke latex). Jeg har ingen erfaring med Wonderland, men egen erfaring med Jensen sier at de holder seg veldig bra over mange år. Er det noen som har erfaringer med disse jeg nevner her? svane, Ikea, Odel, eller andre modeller innenfor Jensen/Wonderland er ikke aktuelt Anonymkode: afba5...267 Du burde kjøpe den billigste. Etter noen uker så merker du ikke forskjell. Alle madrasser med fjær er veldig bra synes jeg Anonymkode: 67d47...b30
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #27 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nest dyreste, vil det da si Wonderland Diamante/SL10/Opus? Hvilken Jensen? Regulerbart hofteparti har jo mye å si i praksis siden det gjør at man kan endre fastheten til mykere/fastere. Anonymkode: afba5...267 Poenget mitt er at jeg ikke vet om jeg i praksis merker forskjell. Og jeg har slitt med bekkenplager, så jeg burde merket forskjell om det hadde voldsomt mye å si. Jensen sin synes jeg ble litt mykere i samme fasthet muligens. Anonymkode: 29ba2...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #28 Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Poenget mitt er at jeg ikke vet om jeg i praksis merker forskjell. Og jeg har slitt med bekkenplager, så jeg burde merket forskjell om det hadde voldsomt mye å si. Jensen sin synes jeg ble litt mykere i samme fasthet muligens. Anonymkode: 29ba2...d9c Men det kommer jo helt an på hvilken Jensen seng det er snakk om. Det er mange modeller, og store forskjeller på dem. Min jensen kommer kun i èn fasthet (med vendbar madrass som har en mykere og en fastere side). Selv med mykeste siden opp, så er den mye fastere enn en annen modell med fast madrass, fordi de har helt forskjellig fjærsystem. Og sånn er det med Jensen og Wonderland, de har forskjellig oppbygde senger mtp fjærene som brukes. Jeg har ikke testet ut wonderland sin hofteregulering, men har testet på et par Jensen modeller. Det utgjorde stor forskjell om man hadde på myk, normal, eller fast (her var det elektrisk regulert). Anonymkode: afba5...267
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2025 #29 Skrevet 13. februar 2025 minienthe skrev (På 24.12.2020 den 14.45): Vi har Wonderland Windsor fra 2017 og vurderer å bytte den ut allerede nå. Ble kjøpt med ekstra faste madrasser som begge nå har myknet betraktelig. En annen ting som er uhyre irriterende er at det midtre madrasslaget ikke er samlet i et felles trekk. Dette fører til at de har en tendens til å flytte på seg så jeg må trekke de på plass omtrent annenhver dag. Hvis du f.eks sammenligner med Jensen så har de begge de midre madrassene samlet i ett trekk. Jensen er forøvrig ett av merkene vi vurderer å bytte til. Jeg drar opp denne tråden igjen. Endte med å kjøpe en av toppmodellene til Jensen, men etter 4 år syns jeg at den har blitt så myk at jeg kommer til å bytte den ut snart. Fått skikkelig vondt i ryggen. Hadde bestemt meg for Windsor/VIP, men ble usikker når jeg leser kommentaren din her. Jeg tror de ha gjort endringer på modellen nå, slik at at det er et felles trekk på hovedmadrass. TRor Endte dere opp med å kjøpe Jensen? Anonymkode: 8cc87...667 1
minienthe Skrevet 14. februar 2025 #30 Skrevet 14. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 11.58): Jeg drar opp denne tråden igjen. Endte med å kjøpe en av toppmodellene til Jensen, men etter 4 år syns jeg at den har blitt så myk at jeg kommer til å bytte den ut snart. Fått skikkelig vondt i ryggen. Hadde bestemt meg for Windsor/VIP, men ble usikker når jeg leser kommentaren din her. Jeg tror de ha gjort endringer på modellen nå, slik at at det er et felles trekk på hovedmadrass. TRor Endte dere opp med å kjøpe Jensen? Anonymkode: 8cc87...667 Hjelpes, dette vekket minner 😅 Vi fikk et gavekort på Ikea i en annen sammenheng og endte opp med å kjøpe to faste fjærmadrasser derfra som vi byttet ut det midtre madrasslaget i sengen med. Plutselig var sengen fast og fin igjen (nå er det bare mangelen på et felles trekk på hele madrasspakken som irriterer oss men det er en annen sak). Ser ikke ut som de har den madrasstypen mer på nettsiden men vi var ihvertfall og prøvde før vi bestilte mener jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2025 #31 Skrevet 14. februar 2025 minienthe skrev (5 timer siden): Hjelpes, dette vekket minner 😅 Vi fikk et gavekort på Ikea i en annen sammenheng og endte opp med å kjøpe to faste fjærmadrasser derfra som vi byttet ut det midtre madrasslaget i sengen med. Plutselig var sengen fast og fin igjen (nå er det bare mangelen på et felles trekk på hele madrasspakken som irriterer oss men det er en annen sak). Ser ikke ut som de har den madrasstypen mer på nettsiden men vi var ihvertfall og prøvde før vi bestilte mener jeg å huske. Ikea orker jeg ikke, har aldri ligget godt på en eneste madrass derfra. Kanskje nye ting har skjedd, men etter flere forskjellige så gidder jeg ikke prøve igjen Men bra det ordnet seg, ikke noe som er bedre enn det! Anonymkode: 8cc87...667
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå